(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Jardovo eRko

Moje první auto, tedy eRko
23.5.2005 - jarda.r Poslat vzkaz , e-mail: jarda.r@seznam.cz

Přečteno: 8881
Komentářů: 53 

2008

Možná by se mohlo zdát, že se s erkem nic neděje, ale ono to tak skoro skutečně je. Studuju a většinu času trávím ve škole. Občas se naskytne chvilka a seženu nějaký díl, nebo dodám lesk starému. Erko má ošetřený spodek a podběhy, a chtěl bych teď zrepasovat přední nápravu. Bohužel, spodní rameno mám jedno užovkové a druhé stovkové, tak se to ještě bude muset dořešit. Nápravnice je opískovaná. Stačí se jen nastěhovat na pár dní do garáže a pracovat. Bohužel, ale nemám těch pár dní, tak práce zatím stojí.

Momentálně jsem natrefil na jeden vrak, kterému chybí blatníky, prahy, a částečně podlaha, pár věciček by se z něj ale dalo vytěžit. Je to ročník 77. Než ho nechat hnít, nebo sešrotovat, raději ho vezmu k sobě a rozeberu na díly. Kdyby se někomu něco hodilo, hlasitě křičte, podívám se jestli to tam je a v jakém stavu:)

Velikonoce

Jelikož mocní rozhodli, že studentům věnují dva dny volna, stejně jako mají děti ve školách nižších, získal jsem cený čas pro činnost spjatou s mým vozovým parkem. Ve středu jsem zdrhnul ze školy a odpoledne se věnoval údržbě hundrtky Barči, kterou jste mohli potkat na jarním srazu. Jeji šílená vůle v řízení vyžadovala výměnu převodky. Tu jsem zvládl a mohl jsem se zaměřit na své erko, které si říká o další činnost. Dědovi jsem zabral garáž, favorita vyšoupnul na dvůr, a začal se věnovat erku. Sundal jsem z něj vše co jsem doposud ještě nesundal, jako okna, lišty, a hlavně vyndal motor. Následovalo očištění a natírání okolí motoru, podběhů, okapniček.. Dále jsem zavařil dvojitou díru po anténě nad oknem a to je tak zhruba prozatím vše.

Rád bych ještě poděkoval Dandovi za povrchovou úpravu erkového výfuku a paroží, děkuji:)

******************************************************************************************

Zdravím všechny eRkaře.

Konečně jsem majitelem tohoto skvostu,sice bude třeba ještě hodně práce a ještě více peněz než bude úplně ok,ale i tak se každému líbí. Jsem studentem Chomutovské průmyslovky a nemám moc peněz, ale po erku toužím už hezkou řádku let a hned jak sem si udělal řidičák nemohlo mě nic zastavit, ani moji rodiče..:) Zatím se nebudu moc rozepisovat, jen trochu popíšu autíčko.

Tak toto erko se narodilo roku 1974, až do roku 2000 patřilo instalatérovi ze Žďáru nad sázavou. Po jeho smrti ho zdědila nejspíše manželka a za dva roky ho poslala do světa,tedy do prahy.Nová majitelka ho ale následující rok prodala.Nový majitel ho ale opět za rok prodal pánovi od kterého jsem ho získal já.Tento pán už si erka vážil.Chtěl ho zrenovovat a po koupi uložil čísla do depozitu,jenže peníze putovaly do opravy jeho domu a erko šlo opět do světa. V dubnu tohoto roku jsem se na něj do prahy přijel podívat a první dojem rozhodl, že tohle je to které hledám. Vše šlo celkem rychle a v polovině května už erko stálo u mě v garáži. Auto je velice zachovalé a většinu věcí až na drobnosti původních a funkčních. Majitel přidal nové blatníky které určitě použiji. Chromy jsou zachovalé a bude stačit jen pořádně vyleštit a zakonzervovat. Sežrané jsou pouze prahy,ale ne skrz. Ty se musí vyměnit. Stejně tak výfuk,ale ten mám nový. Motor šlape solidně a při převozu si to erko valilo po dálnici i 130km/h. Obutí je původní 14",ovšem disky orezlé a gumy nic moc... Plánuji novou sadu 14" a 13" na běžné ježdění.
Jsem zastánce všeho původního,takže se žádný zběsilý tuning konat nebude.Jediné co na ni neni původní je anténa na střeše,zdá se že je tam krátce a brzy půjde dolů.

Takto hovoří čísla:

  • Cena: 15 000Kč
  • R.v.: 1974
  • Barva: 7850 Oranžovo červená
  • Stav tachometru: 65 512
Nemá smysl více popisovat, vše se zdá původní a erko známe.

Přidávám pár fotek z mojí první delší vyjížďky. Erko je čerstvě umyté.
Na posledním obrázku stojí erko vedle otcovo šedomodré stovečky.

Pár fotek z parku:

Několik detailů:

Počátkem letošních prázdnin jsem začal auto rozebírat, abych se mu podíval do vnitřností a mohl jej nechat vyvařit. Koroze se objevila pouze tam kde jsem ji čekal, ale ono se toho určije ješte spousta najde. Auto jsem převezl do dílny, kde mi ho vyvaří. Prahy mi udělají ze dvou párů stovkových. Čelo musím sehnat nové, hlavní světlomety už by asi nebylo na co přišroubovat.

Fotky z rozborky a vyvařování:

PODZIM 2005

Jelikož jsem opět začal chodit do školy a připravuji se na maturitu tak mi na ostatni aktivity nezbývá moc času. Přesto se mi podařilo postavit garáž nebo spíš takový přístřešek pro mé erko, který je těstě před dokončením (už měsíc, chybí dodělat kus stěny a eletrika). V den sametové revoluce sme s otcem zajeli pro naše auto na díly - 110LS, které bylo z důvodu nedostatku místa ustájeno u známých na statku. Po cca pěti letech sme se nestačili divit jak se změnilo. Myslím že za vše mluví fotka, ale i tak k němu něco povím. Auto sme dostali na náhr. díly asi před šesti lety, protože majiteli překáželo. Mělo doklady a nedávno go motoru a částečně kastle protože bouralo na čumák-proto dvouoko. Auto sme odhlásili, něco´z něj sundali a ustájili na statku. Jelikož tam měla by tam být dobrá přední náprava a pár věciček co se můžou hodit tak jsem ukecal otce aby mi auto přivezl. Doklady od auta mám stále u sebe: motor: 152 127/4 - stejný, jen starší, jako v mém erku, karbec taktéž DDSR. R.V. 1973 . Uvnitř modré sedačky, športový tříramenný,volant. Přední sklo prý prasklo od sluníčka:-) Celkový stav je zrezlý a do šrotu, ale něco se bude hodit. Snad když seženu palivové čerpadlo tak motor ještě poběží:-) Stav oleje je solidní.

Rok 2006:

Auto stojí v téměř suchém přístřešku a čeká až si ho někdo všimne.
Většinu času zabere učení na maturitu a není možné se pouštět do větších akcí.

!WANTED!

Vyhlašuji pátrání po původu mého zrcátka - III TP.RT 170
Nikde jsem ho ještě neviděl, snad na několika fotografiích pochybné kvality. Pokud by se někomu čirou náhodou válelo doma, nechť se mi prosím ozve, děkuji.
Pro ilustraci detailní fotky:

Mezitím, bylo nebylo, přibylo nám do rodiny jedno kilo s odhlášeným rodným listem:

Po maturitě

Úspěšně jsem složil maturitní zkoušku a přijímačky na vejšku takže se opět mohu plně věnovat erku. Je horko a makat se moc nechce, takže práce jdou pomalu. Zatím jsem očistil levou stranu auta od asfaltu, tlumexu a rzi a natřel základovkou. Vykoukly na mne nějaké ty dirky které budou chtít ještě záplatovat, ale není to nic hrozného. Konečně jsem poznal jake je asfalt svinstvo a mam ho všude, nejlepsi jsou moje dlouhy slepeny vlasy. Proto vše šr´krábu špachtlí, a zbytky rozpouštím ředidlem, a ocelový kartáč na flexu beru až na rez. Jde to celkem dobře a rychle. Jelikož chci vyjet ještě letos tak nečistím na lesklý plech jako to má Marty, ale na pouze na podkladovou barvu tam kde dobre drzi drzi a neni pod ni rez.
Od známého jsem sehnal za 100kč kolíbku, takže mne teď čeká podlaha.

Léto 2006

I když mám volno, tak na auto nezbývá moc času. Měsíc jsem marodil a to se také nedalo nic dělat. Po vyléčení jsem vyklidil garáž pro favorita a otočil zde auto na kolíbce, půjčeným autogenem se zavařily dirky v podlaze a nějaké drobnosti. Z podlahy odsraňuji vrstvu asfaltu a tlumexu. Zjistil jsem že asfalt jde dolů výrazně lépe po zahřátí, proto čištěné místo lehce nahřeji propanbutanovou letlampou a asfalt jde lehce seškrábnout zadnickou špachtlí. Pak zbytky asfaltu smyji benzínem a může se brousit rez skrytá pod starými nátěry. Kritická místa kolem prahů a sváry stříkám zinkovým nátěrem, poté se vše přetře základem. Po očištění a natření podlahy bude následovat repase a výměna přední nápravy a zadních ramen.

Podlaha je v barvě

Jednoho dne bych rád docílil stavu ne upně nepodobnému, kdy poprvé opustilo bránu závodu Kvasiny

Vraky 2006

Dne 7.10.2006 mne s Kolegou Martym110r navštívil velevážený Láďa Ladič. Ochotně jsem mu představil všechny vraky vozů 110R, které mám v našem kraji vyhlídnuté, aby si je mohl umělecky zpracovat. Myslím, že jsme si každý něco užitečného odnesli. Popřípadě já jsem získal užitečné kontakty, abych si mohl i něco později odvézt. Tímto Láďovi děkuji nejen za svezení v jedinečném GreenDreamu.


...a pak že nejhezčí pohled na svět je ze sedla koně ;-)

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (53)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com