(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Petkarovic Smaragd

Náš nový přírůstek do škodovkářské rodiny
8.4.2005 - Petkar Poslat vzkaz , e-mail: karelpetr@seznam.cz, www: http://skoda110r.hyperlinx.cz

Přečteno: 5550
Komentářů: 53 

Vzhledem k tomu, že pořád ještě nemám dokončené erko a i když se snažím, aby jezdilo už tento podzim (rok 2005:-)) asi se to nestihne:-( rozhodl jsem se pořídit nějaké jiné vozidlo, s kterým bych jezdil na srazy.

To jsem ještě netušil, jaký skvost se nám dostane do rukou. V pondělí 4.4.2005 jsem objevil inzerát:

Soused se chce zbavit Skody 100, r. 1969, prvni majitel, najeto asi 95tis. skutecnych, naprosto seriovy stav, STK do 11/05,necha pry za symbolickou cenu, nejradsi fandovi.

Po chvíli komunikací a pár vyměněných e-mailů jsem nakonec s Evou (moje lepší já:-) jinak taky moje paní:-)) vyrazil se na to auto ve středu (6.4.2005) podívat. Moc jsem si od toho nesliboval, ale to co jsem uviděl, předčilo moje najfantastičtější představy. Lak byl sice po 15 letém parkování zašlý, ale ostatní (chromy, lišty) jsou ve fantatické kondici a přístup majitele nás okamžitě přesvědčil, toto auto bylo "MAZLÍKEM". Fotky z první obhlídky:


Sice cena (5 000 Kč) mi v první chvíli přišla vyšší než jsem byl ochoten za auto dát, ale nakonec jsem se ho po diskuzici a Evou a ostatníma rozhodl koupit.

Dneska už vím, že jsem udělal dobře a taky jsem si jistý, že toto auto už od nás nikdy nepůjde:-)

Popis:

Podle předchozího majitele:
Smaragd byl vyroben v roce 1969 a určen pro Anglii, kvůli nedostřikům laku byl vrácen, ve fabrice opraven a předělán na levostranné, následně ho koupil jako nové předchozí majitel, kterému bylo v době prodeje 82 let a slušně se o něj staral...

Skutečnost
Smaragd byl, podle záznamů AZNP Mladá Boleslav, vyroben 3.10.1969 a ještě ten den expedován do Mototechny, kde si ho 14.10.1969 koupil předchozí majitel. Přihlášen do provozu byl 16.10.1969. Žádná Anglie se nekonala a ani nikdy nebyl určen pro jiný trh než ČR. Předchozí majitel žil 35 let v omylu, ale nebudu ho z něj vyvracet... nic to nemění na skutečnosti, že neznám starší hundertku než je můj Smaragd:-))

Bratranec předchozího majitele dělal ve vývoji v MB a auto jezdilo na seřízení vždy tam, jinak STK a emise do 11/2005 s tím, že poctivý a vždy jezdil na STK v Praze do DEKRY. Najeto 109000 km.

Je to Škoda 100. Barva tmavě zelená, zašlá, pomůže rozleštění. Je v naprosto originál stavu a je to mezityp mezi 1000 a 100. Auto nebylo bourané a ani nikdy opravované a vařené. Velice zachovalé jsou chromové nárazníky a poklice na kolech, vyleštěné jak psí kulky:-)) (dámy prominou)

Pán auto dvakrát do roka natíral kompletně podvozek rubelou (barva ředěná toluenem a odpuzující vodu). Jinak vanička a přední kufr netknutý, vše vyloženo novinami, aby snad nedošlo k nežádoucímu doteku rezervy a lakovaných dílů karoserie, prahy OK, podlaha,alespoň co jsem zatím viděl a proklepl, taky, v autě je nová baterka. Při předvádění předchozí majitel auto startoval klikou (aby ušetřil baterku) a auto chytlo na první nášup. Sám jsem zatím startování klikou nezkoušel, přece jenom to chce grif, jinak vám klika celkem snadno dokáže přerazit zápěstí... Zamykání řadící páky:-))

Co je špatné - chycené rohy blatníků a přední čelo u prostupů držáku nárazníků, ale není to krizové, předchozí majitel to opravil a "nalakoval":-)) - viz fotky, stejně tak je na dvou místech opravená střecha...

Interiér původní akorát nějací zloději mu roztrhli čalounění palubky v délce cca 8 cm, jinak v super stavu...

Co bude dál?

Pokud čekáte na nějaké přestavby a podobné věci, budete zklamaní.

Smaragd zůstane v původním stavu a po dostavbě erka bude rozebrán a zrekonstruován do stavu v jakém vyjel z fabriky. Bude to veterán se vším všudy. Maximálně se vymění porouchané nebo nefunkční díly, nic víc a nic míň.

Jakákoliv přestavba by byla zradou a to předchozímu majiteli nemůžu udělat...

Proč Smaragd?

Protože auto je (bude po vlyeštění laku) nádherně tmavě zelené a smaragd je vzácný nerost, kterých je poměrně málo. Stejně tak takových to škodovek v tomto stavu...


Jedna fotka po příjezdu domů...

18.4.2005

Smaragd po přivezení domů nechtěl pořád jezdit, tak jak by měl. Diagnostikovali jsme na R-chatu, že bude problém v zašpiněné nádrži, tak jsem to všelijak čistil, ale k ničemu to nevedlo...

Celá anabáze vyvrcholila v sobotu 16.4. kdy jsem byl domluven s Petrem Houškou, že zajedeme k lakýrovi a vyleštím Smaragda, jenže problém se stále opakoval dokola... Nakonec předtím Petr dorazil ke mně a po opravě jsme vyjeli.... Smaragd jel stejně špatně. Ujet 50 km z lehkou nohou a stát každých cca 5 km není žádná slast:-) K lakýrovi jsme přijeli pozdě:-( Takže jsem obdržel leštěnku a návod co a jak 9 litrovou "náhradní nádrž":-) Tímto způsobem jsem byl schopen v pohodě dojet domů... Zde je moje náhradní nádrž:


V neděli jsem uklidil garáž a rozhodl se vyndat nádrž a vyčistit... Myslel jsem si, že nádrž lze vyndat, aniž bych musel demontovat přední nápravu. NEJDE!!! Takže náprava ven, nádrž ven a ejhle zhrkám nádrží a něco v ní hrká:-) Co se z ní vysypalo? Upadlý plast plováku...

Hned mi bylo jasné, co se asi stalo:

Předchozí majitel dá auto do servisu. Nějaký mechanik upustí do nádrže kousek plastu a okamžitě běží za mistrem:
"Šéfe, spadnul mi tam kus plastu..."
"Tak ho tam nech, udělej náhradu z plýšku, ať to starý nepozná... V nádrži je stejně sítko a o to se to zachytí..."

Jenže chyba lávky, v této nádrži sítko není! Takže plast se při silnějším průtoku pokaždé přisaje na trubku a uzavře přívod paliva... Zde pár fotek, aby jste věděli, o čem žvatlám:

Autí dostalo jinou nádrž (se sítkem:-)) a jak vypadá teď dokumentují fotečky:

Tímto ještě jednou veřejně děkuji Petrovi Houškovi, který nejenom, že jel za mnou 50 km, ale strávil nad řešením záhady půl dne:-) Díky a v Klatovech se srovnáme:-))

21.4.2005

Smaragd je opět na kolech:-) Spolu s výměnou nádrže se vyměnila i hardyspojka... Slíbil jsem, že nafotím moje nouzové řešení hadice do nádrže a jak to vypadá s odvzdušněním a víčkem nádrže u starších modelů škodovky. Zde dvě fotky:

Na prvním obrázku je vidět moje nouzová oprava trubky od nádrže k víčku a částečně náhradní řešení průchodky v podběhu. Druhý snímek ukazuje stranu u víčka v blatníku. Je tam vidět odvětrávání nádrže - nová hadice a odvod bokem do blatníku. Je to zanešené, neboť jsem to nerozebíral....

25.4.2005

Dvě fotky ze sobotního leštění laku a pohled na podlahu a zadní sedačky. Autí je více než zachovalé (na svůj věk).

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (53)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com