(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

BOHOUŠ

Zmrtvýchvstání aneb story hundrťáka
8.7.2004 - parabol Poslat vzkaz , e-mail: tom@finaleplzen.cz

Přečteno: 7160
Komentářů: 29 

Na Stanleyho (Beruška ) naléhání jsem se konečně dokopal sepsat příběh mého hundrtíka Bohouše. Credits se obvykle uvádějí na konci, ale porušíme tradici:

  • Petr - bez něj by nikdy neproběhlo vyvaření a lak
  • Standa - nehynoucí dík za psychickou podporu, shánění ND, odvozy na vrakárnu, k Petrovi ...
  • Petra (moje žena) - velký dík za pochopení a omluva za to, že dlouhé zimní jsem trávil u Petra v garáži a ne s ní...
  • Fajfka - i když je to šejdíř, tak nastřelit smyky na zadní blatníky z bomoráka umí dobře.
  • s110r.cz - dík za inspiraci, rady a prostě za existenci...
Hundrta jsem koupil v roce 2001 od kamarádova otce, který ho koupil od známých z vesnice. Měl nalítáno 42.000 km, ale byl trochu sežranej, nicméně jsem to nějakou dobu neřešil. Pojmenování Bohouš vymyslela moje přítelkyně, protože auto v té době mělo opravdu "vesnický" vzhled a občas jsem z recese vozil za zadním sklem plato s vejci.

Proč hundrta? Protože jsme ho v rodině měli vždycky, takže o jiném autu jsem snad ani neuvažoval. Sloužil nám dobře a věrně přes 30 let (1970), a s velmi těžkým srdcem ho otec dával pryč (vylomené domečky s šavlemi a celkově brutální koroze podlahy a nosných částí).

Poté, co Standa hodil do lesku své éro, velmi mě tím nahlodal, zviklal a tak vůbec... Následoval tedy výlet do Bílé Skály za Petrem, u kterého se odehrávalo vše podstatné, dohodli jsme si termín a rozsah prací, které udělám já. Bohužel se nám plán trochu protáhl, takže Bohouš byl u Petra v garáži více než půl roku, ale aspoň byl na všechno čas.

Zhruba v srpnu 2003 jsem auto odstrojil a čekalo mě zhruba toto:

Prostě klasika - lemy, podběhy=>podlaha (než trochu), čelo. Petr se pustil do vaření, já jsem se mu průběžně motal pod nohy - odstraňoval jsem z podběhů staré vrstvy asfaltu a tlumexu, brousil vše až na čistý kov a natíral odrezovačem.

Čelo jsem dal nové (zánovní), taktéž blatníky jsem nandal nové a zánovní (po důkladném odrezení, obroušení a nátěru 3x tlumex plast). Na fotkách je snad vidět, jakou péči tomu Petr (i já) věnoval.


Pak následovalo oplechování - zjistili jsme, že byl Bohouš kdysi zřejmě trochu picnut a museli jsme trošku "deformovat" pásem přední čelo (resp. podběhy). Nakonec jsem si u Petra prosadil, aby se udělaly i prahy, které jsem měl nové připravené. Následná pitva původních prahů prokázala moji jasnozřivost - zvenku téměř netknuté, zevnitř počínající koroze, která by tak cca za 2 roky prorazila. Jinak slícování dopadlo celkem hodně dobře, fotky opět mluví lépe:

Pak následoval lak, zařekl jsem se, že auto nechci vidět, dokud nebude komplet stříknuté, takže jsem jednoho zimního dne přijel, otevřel garáž a koukla na mě krásná červená prdelka - začlo nastrojování. Bez Standy bych tam ty skla v životě nedal :). Bohouš už je v současné době aktuálnější - má už i mřížky na sání, příští týden dodám aktuální foto.

V nedávné době prošel rekonstrukcí strojních částí - generálka přední nápravy - nová převodovka řízení, kuláky atd..., výměna převodovky (repasovaná š120) a spojky, výměna zadní pružiny. Tenhle týden ještě přibudou všechny nové tlumiče, generálka brzd, a snad originální kola + nové pneu (zvažuju 165/70 R14 nebo 175/65 R14).

UPDATE: Tady přidávám aktuální fotky, byli jsme se Standou na chalupě tak tam je i Beruška. Povšimněte si zejména prosím odrazu Berušky v chromu zpětného zrcátka :)

UPDATE II: Aktuální fotky s novými koly

Hundrtům a érům zdar!

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (29)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com