Homologace č1676 Škody 130RS
27.5.2004 - Max
Přečteno: 14398x
Komentářů: 36
Mám to skenované asi z 3tí kopie takže tomu odpovídá i kvalita.Kdybych to mel z originálu bylo by to jistě lepší.
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (36)]
27.5.2008 - choze
hele chlapi když už se tady píše o homologaci škody 130RS, nevlastníte bněkdo náhodou homologaci na 130LR? docela by se mi hodila.
choze, e-mail: kolomaznikjosef@seznam.cz
15.7.2005 - Petkar
PatoRS: Petkar už to v článku raději nemá:-)) Nicméně: v "Mezinárodním kodexu FIVA" se, mimo jiné, píše:
2.ÚPRAVY
--------
2.1 Jakékoli další úpravy nebo změny by měly být vyloučeny. Pokud byly provedeny, měly by jednak odpovídat době, v níž bylo vozidlo bylo normálně používáno, a dále by měly být vratné, to znamená, že vozidlo bude možné vrátit do původního stavu při vynaložení co nejmenšího úsilí a nákladů.
2.2 Úpravy a změny by měly být zásadně omezeny jen na rozsah dle požadavku správních orgánů k zajištění bezpečného používání vozidla na komunikacích, a na případy, kdy příslušné díly již není možné zajistit nebo vyrobit za přijatelnou cenu.
2.3 Úpravy a změny by měly být zadokumentovány takovým způsobem, aby kdykoli v budoucnosti bylo možné určit, jak se takové vozidlo liší od originálního provedení. Tuto informaci nutno uvést na straně 4 průkazu identity FIVA.
3. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA
--------------------------------------
3.1 Definice vozidla:
Typ A – STANDARD
Je to vozidlo v souladu se standardní specifikací, tak jak bylo dodáno výrobcem. Pro vozidla o historické původnosti dle skupin 2, 3 a 4 jsou povoleny (v rozsahu specifikace dané doby) úpravy na přání, malé kosmetické změny a použití typického příslušenství které bylo v dané době na trhu.
Typ B – UPRAVENO V DOBĚ
Je to vozidlo postavené nebo upravené v dané době pro specifické účely, typické ve své podstatě a tím historicky cenné. Pouze ve vztahu ke skupinám 1 až 4 historické původnosti je výrobce takového vozidla označován jako „zhotovitel“.
Typ X – VÝJIMKA
Jde o vozidlo, jehož výrobní standard byl změněn tak, že vozidlo již neodpovídá době. Provedené změny musí odpovídat všeobecným zásadám (§1.3) a musí být použity díly z příslušné doby anebo díly znovu vyrobené podle identické specifikace doby (konstrukce, materiál a funkce).
Typ C – REPLIKA
Je to vozidlo zhotovené mimo původní dobu, s použitím nebo bez použití dobových dílů, kopírující design původní doby. Vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o repliku. Zhotovitel vozidla je považován za výrobce ve vztahu ke skupině 1 až 4 zachovalosti vozidla. Vozidlo smí být považováno za vyhovující, jestliže datum jeho výroby spadá do věkového limitu FIVA. Před vydáním průkazu identity FIVA pro toto vozidlo je národní autorita povinna nahlásit záležitost technické komisi FIVA ke konečnému rozhodnutí.
3.2 SKUPINY ZACHOVALOSTI VOZIDLA
Skupina 1 – AUTENTICKÁ VOZIDLA
Vozidla, tak jak byla původně vyrobena, beze změny a jen s malým zhoršením stavu. Kompletně originální včetně interiéru a exteriéru. Výjimkou jsou jen pneumatiky, zapalovací svíčky, baterie a jiné krátkodobé díly.
Skupina 2 - ORIGINÁLNÍ
Vozidla používaná ale nikdy ne repasovaná, podle originální specifikace a s průběžnou historií a v originálním byť zhoršeném stavu. Díly normálně opotřebené mohou být vyměněny za nové, odpovídající dobové dokumentaci. V duchu doby může být také obnoven lak, povrchová ochrana a čalounění.
Skupina 3 – REPASOVANÁ VOZIDLA
Vozidla o známé identitě, celkově nebo částečně demontované, repasované a znovu smontované. Možné jsou jen malé odchylky od výrobní specifikace, jestliže původní díly nebo materiál již nejsou k dispozici. Originální díly pokud jsou k dostání musí být použity, ale mohou být nahrazeny jinými díly o stejných vlastnostech. Interiér, exteriér a externí finiš musí být co nejblíže dobové dokumentaci.
Skupina 4 – PŘESTAVĚNÁ VOZIDLA
Díly z jednoho nebo více vozidel stejného modelu a typu, smontované do jednoho vozidla tak, aby vzniklé vozidlo bylo co nejblíže originální dokumentaci výrobce. V rámci přestavby mohou být vyrobeny nové díly nebo díly neodpovídající době (jako např. karoserie, blok motoru, hlava válců nebo jiné díly, které nenesou znaky identity). Finiš interiéru a exteriéru musí být co nejblíže dobové dokumentaci.
a ještě zmiňovaný paragraf 1.3:
1.3 Vozidla by měla být z principu zachována a užívána ve stavu v jakém je dodal výrobce veřejnosti, včetně opčního vybavení a příslušenství, které bylo výrobcem nabídnuto nebo prodáno v období normální životnosti vozidla.
Pro další informace odkazuji na www.veteran.cz. Nicméně z výše uvedeného mi vyplývá, že na 130RS můžu nahlížet jako na typ Typ X- Výjimka (papír může vydat národní autorita FIVA ovšem pak to musí být originál 130RS viz. výše) nebo typ C - Replika (papíry vydává mezinárodní technická komise FIVA).
Petkar, e-mail: karelpetr@seznam.cz , www: http://skoda110r.hyperlinx.cz
14.7.2005 - PatoRS
hehe mne sa zda ze z Davesa a ChrobakaSacka nam rastie dalsia generacia Climberov a Ladov Ladisov.....ty dvaja ked sa zacali hadat v diskuzii oniecom tak to bola sranda....:D.....nic ve zlom kluci...:) Ale fakt dala by sa postavit replika RS na veteranske papiere?...aj ked to nebude presna replika(yadna naprava nieje k zohnaniu..)...lebo co viem tak aj historicke vozidla maju viac stupnou originalnosti(..akoby som to nazval..)....no nieco tam je original nieco uz nieje a podla toho su skupiny. Petkar to ma v clanku.
PatoRS, e-mail: oti_pato@pobox.sk
14.7.2005 - Luky
No teda, vy jste se ale zase rozjeli... :) Vim že auto se sportovnim průkazem nesmí na silnici, a tak podobně, stačí mi jenom jednoduchá odpověď - dostanu na RS nebo 120S nebo tak něco v origo stavu veteránský papíry abych s tim moh na silnici, nebo ne?
Luky, e-mail: lukyho@tiscali.cz
14.7.2005 - Chrobak.SACEK
Zajímavý je, že jakmile se začnem s Davesem jenom trochu dohadovat tak se hnedka Fšichni běží podívat co se to děje :-D :-D.
Tu homologaci blatniků by si musel zařídít nějaký jejich výrobce, ale není to nijak jednoduchý ( posudky, zkušebny, souhlas automobilky atd.... ). Navíc ten odběr není až tak veliký takže do toho těžko někdo půjde.
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
14.7.2005 - Daves
Petr: :) sakra... to mě nenapadlo. Já to hledal celej den na Google :)))
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Petr
http://www.schvalovanilaminatovychblatnikunaerka.cz
Petr, e-mail: petr.houska@pragmet.cz
14.7.2005 - Lukáš Hervert
Ale mě na přestavbách řekli 2 možnosti:
a) Vyjádření výrobce, což škodovka hned zamítla
b) Papír o tom, že ty laminát. blatníky jsou schválené pro tenhle typ vozidla "Škodu 110R", a pak mi to povolí. Jenže??? Nemám k těm blatníkům takový doklad. Nevíte tedy, kde můžu sehnat alespoň toto? Děkuju za každou radu.
Lukáš Hervert, e-mail: rasochy@seznam.cz
14.7.2005 - Daves
Aby nebyla nuda :)
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Vláďa
Proč se tady pořád řeší neřešitelné a vymýšlí vymyšlené ?
Vláďa, e-mail: vlada.minarik@email.cz
14.7.2005 - Daves
Ty máš tedy dneska náladu ;-) Nikde sem neřekl, že špatně čteš a už vůbec se tu s tebou nehádám :) Jen jsem přidal fakty pro ty, co to zajímá a myslí si, že budou jezdit po silnici :)
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Chrobak.SACEK
A co jsem asi psal???? viz... ".a tudíž ani s postavenou reprikou nemůžeš na silnice. ( kromě účasti v soutěžích )"...
Tak nevím kdo tady špatně čte.
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
14.7.2005 - Daves
Doslovně :
Vozidlům, vybaveným tímto průkazem, je MD povolen provoz po pozemních
komunikacích pouze v místě a čase konání sportovních podniků , pořádaných v gesci FAS AČR na území ČR. Vozidlo nesmí být použito k jízdám na pozemních
komunikacích ani při tréninku a jízdách do místa konání podniku a zpět.
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Daves
ODDÍL B.
VZNIK SPORTOVNÍHO VOZIDLA
Č lánek I
Sportovní vozidlo schválené podle MS Ř FIA vzniká
1. schválením jako typ podle §§ 15 a 28 zákona č . 56/2001 Sb., o podmínkách
provozu silni č ních vozidel na pozemních komunikacích (dále jen „zákon č .
56/2001 Sb.“) výrobci vozidla nebo pokud má výrobce sídlo v zahrani č í jeho
akreditovaný zástupce se sídlem v Č eské republice.
2. p ř estavbou vozidla hromadn ě schváleného typu formou Ministerstvem dopravy Č R
povolené hromadné p ř estavby. Rozhodnutí o povolené hromadné p ř estavb ě
typov ě (hromadn ě ) schválených vozidel, vedené u MD pod č .j.: 1004/03-150, ze
dne 28. 2. 2003 je uvedeno v p ř íloze č . 1 této metodiky.
P ř estavba musí být provedena v souladu s podmínkami MS Ř FIA, podmínkami
danými výrobcem vozidla, sportovními ř ády Federace automobilového sportu
Autoklubu Č eské republiky (dále jen „FAS A Č R“), ustanovením § 74, zákona č .56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích ve zn ě ní
pozd ě jších p ř edpis ů a musí být vystaven Pr ů kaz oprávn ě ným orgánem FAS A Č R.
Vlastní zápis musí být proveden a potvrzen v souladu se zákonem č . 56/2001 Sb.
Pov ěř ený technický komisa ř FAS A Č R zabezpe č í vypl ň ování schvalovacích
dokument ů a jejich evidenci.
P ř i p ř estavb ě vozidla musí být dodržen následující postup:
blá blá blá...
přečti si to :)
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Chrobak.SACEK
To DAVES:
Já si to nepletu, ale vycházím z toho, že aby auto dostalo homolagaci FIA musí vycházet ze "seriového" modelu schváleného pro provoz na silnici. ( víz. více či méně známá anabáze s homologacií a imaginárně vyrobenou serií vozidel pro ministerstvo vnitra a armádu..... )
Vycházím z toho že automobilka musel tenkrá uvedený "podvod" dotáhout alespoň papírově do konce a tudíž by měla existovat ( nebo existovala ) nějaká homologace pro silniční provoz ( alespoň pro ty "neexistující" vozidla )
Pokud by jsi se nějakým zázrakem k ní dostal, dalo by se na ni odvolávat. Každopádně ze Škodovky ti ji ale určitě nepošlou....
PS. Někde jsem na netu viděl dobovou fotku civilí verze eReSa. Mělo vypouklé blatníky, náporák, jenom 2 světla ( bez rampy ) a byla bez rámu, 4 sedadlová. Zadní náprava vypadala jako široka.
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
14.7.2005 - Daves
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/A5DAE30A-062E-4C30-BCE8-7BF99D900EF9/0/autometodika.pdf
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Daves
Doporučuji přečíst třeba : www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/ A5DAE30A-062E-4C30-BCE8-7BF99D900EF9/0/autometodika.pdf
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Daves
Trochu si pletete průkaz historického vozidla se sportovním průkazem. Oba vozy sice získají SPZ trvale manipulační, avšak s vozem, který má sportovní průkaz se smí jezdit pouze v rámci přejímek a přejížděk v soutěžích pořádaných republikovým klubem. (AČR...) Auto nesmí být použito ani k dopravě na závod a zpět.
Daves, e-mail: daves@datriware.com , www: http://skoda.datriware.com
14.7.2005 - Chrobak.SACEK
Pokud opstavíš auto na vetenránský papíry tak s ním můžeš jezdit na sraz a akce atd... ( nikdo ti to nedokáže ). Výho da je v tom že nemusí splňovat stávající dorpavní předpisy ( mlhovky, pásy, hluk, ostré hrany,zrcátka.... ), musí ale mít co to mělo v době vzniku. Problém je v tom že eReSo nikdy nebylo schváleno pro běžný provoz ( ikdyž imagnárně bylo vyrobeno několik set kusu do běžného provozu, protže jinak by auto nedostalo závodní homologaci, jedíná šance někde sehnat rozhodnutí o homologaci a jeho součástí určitě bude i nějaký prohlášení autombilky že uvedená imafinární auta jsou vyrobená a schválená pro provoz, ale vzhledem k tomu že ty eReSa byla dělaná jakoby pro armádu tak to rozhodnutí, nebo armádní vyjímku seženeš těžko )a tudíž ani s postavenou reprikou nemůžeš na silnice. ( kromě účasti v soutěžích )
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
13.7.2005 - Luky
Petkar: Ale to ježdění do práce Ti stejně nikdo nedokáže, ne? :) Vypadá to že se v tomhle orientuješ, hrozně dlouho mě zajímá (spíš teoreticky) - když bude origo závodní veterán na veteránských papírech, můžu s nim normálně jezdit po silnici, aniž bych dostal pokutu za kola, hlučnost, rám, ... , nebo je v těchhle pravidlech nějaká klauzule která to zakazuje? Protože tim bych přece na silnici dostal legálně auto, který pro silniční provoz schválený neni?! Zatim mi na to nikdo na 100% neodpověděl, zajímalo by mě jestli to zvládneš Ty :)
Luky, e-mail: lukyho@tiscali.cz