(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Výškově stavitelný volant

Jak do Era dostat výškově stavitelný volant z Octavie
27.4.2004 - Blemba Poslat vzkaz , e-mail: Blemba@email.cz

Přečteno: 5927
Komentářů: 7 

Pokud někoho láká myšlenka dát si do Erka výškově stavitelný volant, tak ho jistě potěším, protože je to vcelku strašně snadná úprava.

Já na tenhle nápad přišel trochu náhodou, když jsem na šroťáku našel rozřezanou octávku a viděl v ní nepoškozené lukase ( páčky na blinkry, světla a stěrače ) . Nejprve jsem je chtěl vymontovat samotné, ale protože byla sobota a konec otvírací doby, byl jsem nucen odmontovat celou řídící tyč i s volantem.

Když jsem si úlovek přinesl domů, začal jsem koketovat s myšlenkou, že bych to zkusil narvat do Era celý, neboť jsem zrovna v tu dobu řešil jak daleko umístit volant a dlouho jsem se nemohl rozhodnut, jak vyřeším podložku pod volant .

Nakonec jsem poměřil přibližné délky obou tyčí a zjistil, že by to i šlo, pokud nějak oblafnu koncovku na kloubu (kříži) zapadající na tisícihran z hřebenového řízení. :O)

A takhle to vypadá:

Nejdřív jsem přemýšlel jak konec převařit, ale pak jsem změřil velikosti obou křížů a zjistil že by šli prohodit. Opatrně jsem vytloukl ložiska a kříž prohodil viz foto:

Na fotkách 1 a 2 je vidět, jak je tyč řízení z octávie výsuvná a to obě části, z důvodu výškového nastavení, což výborně nahrává snadné montáži, takřka do jakéhokoliv auta.

Poslední otázkou bylo vymyslet uchycení celého zařízení na kastli Era, po několika úvahách, jak by to bylo nejsnadnější a nejlepší jsem našel kus pásoviny, kterou jsem použil jako mezikus pro uchycení horní části.

Původní uchycení horní části v Erku je dvěma šrouby, od sebe vzdálenými 50 mm a na oktávii je vzdálenost 110 mm . Do pásoviny o rozměrech jsem vyvrtal 4 díry s požadovanou vzdáleností a vyřízl závit M8 (viz horní polovina skicy). Mezi uchycení na řídící tyči a mou roztečnou podložkou bylo ještě nutné vložit vymezovací podložku, nejprve jsem ji vyřízl pro vyzkoušení z dřevěné desky, ale finálová podoba bude z hliníku o rozměrech : 45 x 50 x 35 a dírou 10 mm uprostřed (skrz plochu 45x50 ) .

Dolní uchycení jsem udělal z V profilu viz foto a skica.

Další oříšek byla spínací sříňka , protože jsem od té staré neměl klíček, byl problém vyměnit zámek . Nejprve jsem musel odvrtat trhací šrouby a vytáhnout celou spínací skřínku, pak jsem se snažil zámek vyjmout, ale nedařilo se, proto jsem se rozhodl přenechat to odborníkům.

Zašel jsem do servisu na vozy Škoda a tam jsem se dozvěděl, co jsem slyšet nechtěl a to, že bez klíčku je problém zámek výjmout. Dostal jsem od příjmacího technika rady jak na to :O) Poradil mi buď přenechat záležitost specialistovi zámečníkovi, kam oni vozí problémy tohoto typu a nebo střed zámku pokusit se odvrtat. Po návštěvě zámečníka jsem se rozhodl, se se zámkem trochu poprat, neboť nejnižší cena, pokud by nebyl žádný problém, byla 200 kč a to se mi jako chudému studentovi moc nezalíbilo a dobře jsem udělal. :O)

Ve finále jsem se s nově nabytými informacemi zamyslel, jak nad tím vyzrát a pak mě napadlo nic neodvrtávat, ale uříznout část zámku s prvním plátkem , který drží celou vložku zámku a pak jen zbývalo zbytek vložky vyjmout odjistit pojistku a vyjmout zbytek zámku a nainstalovat nový.

Na fotkách je vidět stará vyjmutá vložka zámku, na další fotce je
spínací skříňka a v ní již nová vložka .

Ve finále zbývala jen otázka volantu, nejprve jsem chtěl použít originál z Erka, proto jsem si z volantu z octávie vyřízl nábu, kterou jsem chtěl přišroubovat na volant, ale ve finále zase pomohla náhoda, protože jsem nedávno dostal od kamaráda volant z Fábie RS a když jsem ho tam jen tak zkušebně nasadil , usoudil jsem že to vypadá good a dokonce do sebe pasuje i pacička na vypínání blinker a bylo po dalším problému :O)

Konečné dojmy byly naprosto supr, do mého interiéru poplácaného i Era fábie a octávie to docela sedlo, ted už zbývá jen sehnat střed volantu a vrchní plast. Nakonec posuďte sami jak se vám to líbí ??

Časem snad dodám i finální fotky Blemba :O)

Případné dotazy na Blemba@email.cz a 775 608 777

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (7):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com