(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Montáž druhého motoru topení

Pro lepší ofuk předního skla
7.1.2004 - Johny_R Poslat vzkaz , e-mail: s110r@volny.cz

Přečteno: 13064
Komentářů: 9 

Jak jistě všichni víte, tak topení v eRkách a vůbec ve všech škodovkách řady 100/110, není nijak moc výkonné. Použitý systém motoru topení vzadu je možná hezký, ale naprosto neúčelný. Během cesty, kterou proudící vzduch musí urazit, dochází k poměrně velkým ztrátám různými skulinami, takže k přednímu sklu se dostane jen to menší množství vzduchu, než jaké by jsme potřebovali. Což v dnešních zimních dnech je celkem smutná skutečnost a většina škodovkářů jezdi s malým zamlženým průzorem, přičemž ohrožují nejen sebe, ale i všechny ostatní účastníky provozu.

Způsobů jak tento problém odstranit je několik. Poměrně častá je taková úprava, že se dá jiné topení a umístí se dopředu. Tato úprava je sice nadmíru účinná, ale pokud někdo nerad řeže do kastle, tahá další trubky a zmenšuje už takhle malej kufr, jako já, tak se této úpravy radši vzdá a dál jezdi se zamlženým sklem.

Moje úprava není sice tak výkonná, ale zase je časově, finančně a pracně absolutně nenáročná, přičemž problém se zamlžujícím a namrzajícím se sklem, víceméně vyřeší. Princip úpravy je jednoduchý: jestliže jsou ztráty na vedení a vzduch málo fouká, chce to zvýšit množství foukaného vzduchu a foukat ho větší rychlostí. To se dá vyřešit montáží druhého motoru topení a to hned za původní motor.

Co budeme potřebovat:

  • 1ks klasického motoru topení
  • 3ks silentbloků úchytu topení + matky s podložkami
  • 1ks originální roury pro vedení vzduchu
  • Nějakou pásovinu, nebo plech min. 1mm, ze kterého vystřihneme úchyty topení
  • Vrtačku s vrtákem 7-8mm (alespoň myslím, prostě aby prolezly šrouby silentbloků - tam jsou myslím 6ky)
  • 3ks šroubů (6x20mm) + 3ks příslušných matek a podložek
  • Kus kabelu, asi tak 5 m
  • Lisovací konektory na kabel, standardní
  • Nějakej prosvětlenej vypínač ? nemusí být kontrolka
  • Trochu základový barvy, či barvy na podvozek

Mechanická montáž:

Nejdříve zkontrolujeme stav motoru topení, aby jsme po namontovaní nezjistili že nefunguje, nebo je nějakej přidřenej. Motor si zkušebně umístíme hned za původní motor topení a rozměříme si kde budeme vrtat díry a jak budou naohýbané držáky. Po rozměření a označení si míst kde budeme vrtat, motor dáme stranou, ještě jednou se přesvědčíme že to je tak jak chceme a uchopíme vrtačku s příslušným vrtákem. Vyvrtáme všechny (3) díry, očistíme je a zatřeme barvou, aby nám to časem nezačalo rezivět. Mezitím než zaschne barva, tak si vyrobíme držáky. Kdo má plech musí navíc střihat, kdo má pásovinu, tak jen vrtá, řeže a ohýbá. Po naohýbání do správných tvarů držáky povrchově ošetříme ? nástřikem, nebo nátěrem. Po zaschnutí barvy držáky namontujeme do auta, ale úplně je nedotahujme. Pak namontujeme silentbloky na motor topeni. Motor na silentblocích namontujeme na připravené držáky a spoje podotahujeme. Teď musíme do sebe napojit vzduchové roury. Vzhledem k jednoduchosti úpravy to uděláme tak, že původní rouru vyndáme a asi 10cm za místem kde končí příruba topení, prostřihneme otvor, tak aby tam vlezla druhá roura (asi tak 3cm) a držela tam. Pak původní rouru dáme na své místo a připojíme rouru od druhého motoru. Tím je mechanická montáž vyřešená.

Elektrická montáž:

Je několik způsobů zapojení, je to jen na vás, ale pokud nevíte alespoň částečně jak na to, tak si to nechte od někoho udělat, ušetříte si zbytečné zkraty apod.

Původní spínač, má dvě polohy. To se dá využít a můžeme motory zapojit tak, že třeba na první poloze pojede 1. motor na max. a na druhé poloze pojede 1. motor na max., či min. a druhy motor taktéž. Výhoda tohoto zapojení je ze se nemusí tahat kabely, nevýhoda je ta, ze je poměrně málo variací běhu motorů.

Přiděláme nový vypínač. Je na vás kam si ho dáte, já ho mám na tom plechu jak je potenciometr na regulaci osvětlení palubovky. Vypínač muže být buď jedno či dvoupolohový, záleží kolik chcete kombinací. Natáhněte dráty, přičemž nezapomeňte aby to šlo přes pojistku!

Ukostření motoru je lehká věc, takže víc se o tom nemusím zmiňovat.

Jestli pořad ještě někdo neví jak na to, nebo vůbec jak se říká že 1 obrázek vydá za 1000 slov, tak přikládám fotodokumentaci z mého eRka (najdete ho na těchto stránkách v rubrice "Káry", pod jménem Wild Wolf - pozn. Džon).

[Fotogalerie]

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (9):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com