Vysavač
15.3.2004 - KDB
Přečteno: 4993x
Komentářů: 25
Škodu 100 L, šedobéžové barvy, r.v.69, vlastnil můj děda. S ní mám spojeno hodně vzpomínek na dobu, kdy jsem byl malý kluk. Když děda umřel, měla najeto 54.000 km a byla vlastně úplně nová, protože děda byl velmi, velmi pečlivý majitel :-). Bohužel jsem nemohl ovlivnit její další osud, a tak byla prodána a během několika let podlehla neradostnému osudu..
Loni na jaře jsem objevil volné místo ve stodole, a protože jsem chtěl mít doma připomínku dědy a doby, kdy jsem byl kluk, začal jsem shánět. Chtěl jsem takové, jako měl děda, rok, stav a nejlépe jeden majitel. Za několik týdnů jsem našel stovečku v naprosto precizním stavu,vše, až na detaily (práce cca na dva dny) původní, korozí nedotčená ( každé dva roky konzervace spec. olejem), všechen spojovací materiál a leccos jiného z nerezu (majitel byl od černého řemesla), prostě kouzelná… Přece ale měla několik, z mého pohledu „vad“
Byla bílá , př. náprava a motor po pečlivé GO, ale prostě již ne „původní“:-), nový lak ( ale před 20 lety a v lakovně, takže vlastně „dobový“:-)) a r.v. 1971. Navíc jsem zároveň našel ještě jednu,skoro stejný stav, ale nějak víc mi padnoucí do oka:-). Těžké rozhodování.. Nakonec jsou moje obě :-)). Vysavač (jméno dostal kvůli výraznému zvuku ventilátoru). Je těžké k ní něco říci, je to prostě Š100L, r.v .71, ve stavu velmi blízkém bezvadnému. Vady jsou opravdu jen kosmetické. Jedná se hlavně o nepůvodní lištu a nápis předního čela, palubní desku ( pochází z 110 LS) ,volant, alternátor, kryty zadních světel a několik dalších detailů. Všechny původní věci mám, stačí je jen namontovat:-).Lak má drobné oděrky ,největší jsou po odejmutí bočních ochranných lišt , Což budu řešit místní retuší.
O přístupu majitele svědčí např. fakt, že palubní deska neobsahuje díru na kontrolku mlhovky, protože ta je vtipně zapojena na kontrolku rezervy paliva&:-). Věřím, že fotky vypoví, vše, co jsem neřekl..:-)
Již od počátku jsem věděl, že nechat si budu moci jen jednu. Jen která to bude, stále nevím. Pravděpodobně se budu rozhodovat na jaře. V každém případě nového majitele budu pečlivě vybírat, protože chci, aby to byl fanda, který autíčko bude dále hýčkat do původního stavu :-)
7.3.2005
Tak Vysavač má nového pána, bydlet bude kus od Mladé Boleslavi a už teď je hýčkán údržbou a díly. Kdo jste tamní pozdravujte ho......Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (25)]
18.7.2007 - Výska
Aktuální story najdete tady:
http://www.skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006060002
Výska, e-mail: vyska100@seznam.cz , www: http://www.skoda100.cz
4.1.2007 - Pajda
Moji rodiče měli Š 100 z roku 1971 (mezityp :-)) a na tom autě byly seriově za příplatek z továrny radialní pneumatiky. Pochopitelně s dušema
Pajda, e-mail: pajda239@seznam.cz , www: http://spz.euweb.cz
19.1.2006 - Láďa Ladič
Tak to já jsem vouplně vodepsaná ekzystence :o(
No možná bych pár bodů nahnal, že erko má čůmák a zadní čelo stejný jako čento, ale to jsou zoufalí těžko akceptovatelní argumenti :o)))))))
Láďa Ladič, e-mail: vladimir@cettl.com , www: http://greendream.skoda110r.cz
19.1.2006 - Tadeáška
ajaj, jsem v háji :o( ještě že aspoň ségra, bo co je v rodině, to se počítá :o))))
Tadeáška, e-mail: tmtv@centrum.cz , www: http://tadeaska.skodateam.cz
19.1.2006 - Výska
Jj každej slušnej člověk má minimálně 2 hundrtky, tak to je. Někteří sou dokonce natolik slušní že mají 3 a více kousků.
Výska, e-mail: milos.vyskocil@plaston.cz , www: http://vyska.mathaus.org
18.1.2006 - Láďa Ladič
No Petře, podle tohoto kriteria už bys měl být přinejmenším poslancem :o)))))
Láďa Ladič, e-mail: vladimir@cettl.com , www: http://greendream.skoda110r.cz
18.1.2006 - Petr
No Miloši řekni to jak to je ... po pravdě.
Každej slušnej člověk má aspoň dvě hundrtky... :-))
Petr, e-mail: petr.houska@pragmet.cz
18.1.2006 - Výska
Víš jak se to říká, nejhorší je ten první milión, a jak to tak počítám tak mi zbývá jestě 99997 hundrtek. To mam do konce života co dělat. Ne ve skutečnosti je to jinak. O vysavači sem věděl dávno, viz několik komentářů níže. Kdysi sem po ném toužil, ale bylo to celý jinak. Teď k tomu mam jiný přístup, prostě se mě ho zželelo. Co se týče článku, to ještě nevím. Mam dost starostí s vlastním webem, ani šedivka tu není. No nevim. Jinak víš jak sem se tě ptal na ty fousky k rakvičce? Tak už asopoň víš proč.
Výska, e-mail: milos.vyskocil@plaston.cz , www: http://vyska.mathaus.org
18.1.2006 - Láďa Ladič
Výsko Ty jsi hrdina!!! Že Ty razíš strategii - čím víc stovek, tím blíž k milionu :o) Budeš pokračovat v psaní tohoto článku nebo vznikne nový? Co jméno? Nezměníš Vysavače na Výsk@če? :o)))))))
Láďa Ladič, e-mail: vladimir@cettl.com , www: http://greendream.skoda110r.cz
18.1.2006 - Výska
Pokud by to někoho zajímalo, stal jsem se novým majitelem vysavače. Nějaké info najdete na mém webu http://vyska.mathaus.org
Výska, e-mail: milos.vyskocil@plaston.cz , www: http://vyska.mathaus.org
15.11.2005 - KDB
Vážení přátelé, před časem zde byl inzerát, v němž jsem prodával Vysavače(http://www.skoda110r.cz/article.php?id=208). Dnes mne kontaktoval nový majitel, přišel o garáž, a nechce ho nechat napospas větru a sněhu... Oproti stavu na fotkách jsou nové přední světlomety a pneumatiky . Cena je cca 5.000 Kč. Hlavně ale dobré ruce :-)
KDB, e-mail: KDB71@seznam.cz
16.6.2004 - 603
no co sa tyka testacii, videl som renault 4cv zo zadnymi svetlami z chrobaka, a ine somariny, auta otestovane a na ceskych veteran spz, takze sa nemusis bat...
603, e-mail: 603@centrum.sk , www: http://www.khvmi.szm.sk
16.6.2004 - Martin
ještě bych se chtěl zeptat co u testací říkají na zadní pásy a taky jak to bylo u embéček a stovek s radiálními pneumatikami. Díky
Martin
15.6.2004 - KDB
to Výska : doufám, že nejsi naštváný, do celoročního provozu ho opravdu dát nechci....
to Martin : vozidlo by mělo být v co nejoriginálnějším stavu , ať původním, nebo zrenonovaném stavu, do roku 1981. Na podmínky se zeptej v některém veterán klubu v okolí, ochota k testaci je u každého jiná. Tam Ti udělají tzv . klubovou testaci,dostaneš bodové ohodnocení a průkaz historického vozidla.Poté můžeš jít na krajskou testaci, která je například nutná k získání tzv. "veteránských SPZ". Cena je také různá klub od klubu (polatky AČR, náklady, atp) 1-5.000,-. To je snad ve zkratce všechno :-) Kdyby ne, můžeš mi zavolat na 724/218491....... čelo je stejné, liší se jen nápisem a lištou... A cena 6.000,- za model 70 nevypovídá nic o původnosti, technickém stavu..:-) Za 6 můžeš koupit krásný autíčko, ale taky za 10 šrot, který taky vypadal úžasně.. Já hledám hlavně toho správného majitele (vede mě k tomu nejen vztah k tomuhle autu, ale hlavně slovo dané původnímu majiteli), takže cena kterou inzeruji je orientační, s tím správným fandou se určitě domluvím.
KDB, e-mail: KDB71@seznam.cz
15.6.2004 - Martin
Píšeš, že půjdeš na testace, a tak bych se chtěl zeptat, co musí auto splňovat, aby mohlo mít statut veterána (tj. aby mě vzali na testace) a kolik taková testace stjí. Taky bych se chtěl zeptat kolik za to chceš, abych si udělal srovnání - já takovou (tj. model ´70) koupil za 6000. Jo a taky bych ti doporučil dát na to původní čelo (pokud jsi to ještě neprodal).
Martin, e-mail: martin_kuchar@centrum.cz
15.6.2004 - Výska
Přeju ti aby si pro svého originálního hundrta našel dobrého majitele.
Výska, e-mail: milos.vyskocil@plaston.cz , www: http://home.tiscali.cz/vyska
10.5.2004 - KDB
Prosím všechny zájemce, aby se ozvali na telefon 724/218491, internet mám mimo provoz..
Karel
KDB, e-mail: KDB71@seznam.cz
23.4.2004 - KDB
Díky za chválu, až se červenám...:-).Nevím,všechna auta mám nepojištěná a nevím, zda to stihnu, protože na testace půjdu až příští týden (doufám). Ty bys o někom solidním věděl ?
KDB, e-mail: KDB71@seznam.cz
23.4.2004 - Stanley
2 Ondra: Stovek je sice mozna jeste dost, ale takovych?... O poctu aut to opravdu neni (zkus tuhle S100 exportovat do USA, bude tam urcite jedina :-))), ale je to o stari vozu a puvodnosti (platilo - a snad jeste i plati - ze pokud chces na aute veteransky znacky, musis prokazovat puvodnost, stav, atd. atd.). Takze bych se u ni slova veteran v zadnem pripade nebal pouzit.
To KDB: Jedes do Klatov? Mohli bychom o Vysavaci dat rec. Mne se libi. :-)
Stanley, e-mail: skormunda@centrum.cz
20.4.2004 - KDB
Tak jsem dospěl k téměř jistému rozhodnutí :-(, že Vysavači budu hledat nového pána. Dám ho jen do rukou toho, kdo bude autí opečovávat v původním stavu. Použití na tunning, či rally nepřipadá v úvahu. Na prodej nespěchám, jen již ho nemám možnost trvale garážovat. Je možná i výměna za auto – moto. Vyčerpávající informace získáte na čísle 724/218491- Karel
KDB, e-mail: KDB71@seznam.cz