Snížení podvozku
19.12.2003 - Džon
Přečteno: 14174x
Komentářů: 42
Kola:
- Použitím menších kol se dá dosáhnout malého snížení, opticky většího. Snížení z kol 155R14 na 165R13 je asi 0,5 - 1 cm, při současném zvětšení rozchodu asi o 2 cm (při použití standardních plechových disků).
Pružiny:
- Na širokou nápravu dát pružiny z úzké nápravy - jednoduché, změkčí se znatelně pérování. Rozdíl je vzadu asi 1cm, vpředu nevím - ale víc.
- Pružiny unavit asi tříměsíčním stažením závit na závit - jednoduché, ale snižuje se jejich tuhost a hloubka propérování.
- Pružinu seříznout z obou stran o půl závitu - jednoduché, snížení asi o 2 - 3 cm, nemusí se pružina dále upravovat
- Pružinu seříznout z jedné strany na požadovanou délku - seříznutý konec by se měl zarovnat (nahřát autogenem)
- Koupit originál tvrdé snížené pružiny
Doplňky:
- Použitím rozšířených prahů, předního a zadního spoileru se auto "opticky" také sníží.
- Závaží v kufru (nebo alespoň plná nádrž benzinu) sníží předek a zároveň by měl lépe držet v zatáčkách a při brždění.
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (42)]
25.2.2008 - RST
Do M nápravy bych 100 pružinu nedával. Měl jsem jednu nápravu takto udělanou a bylo to příliš měkký a nízký i bez zkracování. Jsem naprosto spokojen s novými M pružinami kratšími o 1,5 závitu.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
25.2.2008 - vojticee
Rimestar: no a mas nejakej typ z jakyho auta tu pruzinu sehnat?
vojticee, e-mail: vojticee@seznam.cz
25.2.2008 - vojticee
Jak je to teda s tim serezavanim??ja budu na erko davat emkovy napravy, nizkoprofilovy pneu(185/55/14) a pera ze skody 100 ale chtel bych je jeste zkratit...jak to mam tedy seriznout aby to nebylo nebezpecny jak pro me, tak pro ostatni ucastniky provozu....
vojticee, e-mail: vojticee@seznam.cz
22.1.2008 - rimestar*
Idealne je to skratit o 1,5 zavitu. Poradil by som vsak lepsie riesenie. Zober svoju pruzinu a chod na autovrakovisko a najdi jej podobnu z ineho auta, ktora bude mat vyhovujucu vysku. Je to lepsie ako to rezat!! Auto ma skutocne tendenciu odskocit, ale jazdne vlastnosti su lepsie. Je to paradna jazda.
rimestar*, e-mail: jaro@milost.sk
12.12.2007 - Horňas
Tak o kolik bych to mel zariznout
Horňas, e-mail: fields11@centrum.cz
9.4.2006 - Karfi
Ale blbost, zkrácená pružina musí být tvrdší(zeptej se nějakýho strojaře, nejlíp vysokoškoláka a on ti to vysvětlí) na dorazy ti to jde proto, že značně zmenčíš délku propérování, nesmíš to s tím zkracováním přehánět a hlevně nemít starý tlumiče! A taky je sníženo pak o dost těžiště a to je při projíždění zatáček moc znát.
Karfi, e-mail: KarpfingerTomas@seznam.cz
9.4.2006 - Freeangel
Taky jsem zkracoval a rád bych se k tomu vyjádřil. Auto už mám skoro 2 roky,vím co si k němu můžu dovolit a ještě mě nepřekvapilo. Pro úplnost dodávám, že mám seriový podvozek.Teď po zkrácení pružin jsem zanedlouho skončil ve škarpě. Jak už to kdosi popisoval, při zkrácení pružina změkne a pak auto často chodí na dorazy. Tímpádem pak stačí sebemenší hrbol a předek odskočí. Já teď budu kupovat Od sakyho origo zkrácené za 1200, tak pak dám vědět. Zkracování jako takový nedoporučuji..
Freeangel, e-mail: ondrafux@centrum.cz , www: http://www.freeangel.wz.cz
11.10.2005 - Unregistereed
Nesmis pri nahrejvani pruzinu zakalit, pak se z pruzne stane krehkou a prdne ti. Je dost osemetne zakaleni poznat a navic, kdyz poznas zes zakalil, je uz pozde:-)
Unregistereed
11.10.2005 - Carlos
Chci se jenom zeptat, jakej vliv na tuhost pružiny bude mít její zkrácení na každý straně o půl závitu. Slyšel jsem právě, že když už řezat pružiny, tak je to dobrý takhle, že pak ten závit netrčí nahoru jako když se to řízne třeba o 1,5 otáčky. Nahřejvání a přihnutí toho volnýho konce taky neni prej moc dobrý, pružina by mohla prasknout. Nevim jestli se do toho mám vůbec pustit :-)
Díky
Carlos, e-mail: kpribik@seznam.cz
28.9.2005 - jura
největší blbost co kdo muze udelat je ze do tlumicu nalije převoďák protoze ten se casem po cestě rozšplouchá (vzpění) a pak je to jako když tam zadny tlumice nejsou (lidi bud jezdete na originalech nebo nejakech HP ,nejde jen o vas ale i ostatni na silnici)
jura
22.8.2005 - RimeStar*
Síce už pol roka tu visí táto diskuze ale predsa sa aj ja podelím s mojou úpravou.. Mal som rapidku a zrezal som predné pružiny o 2,5 závitu (masaker).
Najprv som ich sice zrezal len o 1,5 závitu ale zdalo sa mi to málo tak som este jeden šmykol.. Po týždni som si vsimol ze to klesá stále viac až som zistil že sa mi podarilo zlomiť nápravnicu. Teda mne vyhovuje tych 1,5 zavitu - ono to časom sadne - a skratit dorazy.
RimeStar*, e-mail: jaro@milost.sk
20.7.2005 - Eidy
Jenže k tomu musíš mít i přiměřený tlumiče a jezdit s rozumem.
Eidy, e-mail: eidy@centrum.cz , www: http://www.skodateam.cz
20.7.2005 - Unregistered
Nesnižujte! péra změknou a ne ztvrdnou! taky jsem to měl snížený o 1,1 závitu a měl jsem snížený i dorazy nedavno mi to properovalo až na dorazy a auto se odrazilo nadzvedlo a předek skočil o půl metru dostrany.
Unregistered
1.2.2005 - Klatovak
Chlapi uz dlouho experimentuju s podvozkama skodovek a dopel jsem k nazoru, z ze serie je kazda uprava k necemu. Mam doma original HP, predtim jsem mel v aute tlumice seriovy s jinou naplni. Je pravda, ze jsem dlouho hledal optimalni mnozstvi kapaliny. Pak taky s pritokem pri chodu pistu a nakonec jsem zkoncil u originalu Hpcek. Ale na druhou stranu tvrdim, ze vlastnosti kterych jsem dosahnul byly vic nez dobre ale zivotnost kratka cca mesic. A cas co jsem na tom stravil, kdybych nede delal za 20 kc na hodku tam mam HP ctyri sady. Ale zkuste to taky.
Zdary
Klatovak, e-mail: filipspacek@seznam.cz
17.1.2005 - Bagrr
Pružiny uřezáním ztvrdnou!!!
Bagrr, e-mail: xhajnym@seznam.cz
13.1.2005 - Eidy
2 Petkar: Chtěl jsem napsat, že olej je hustší. A výměnou oleje dosáhneš přitvrzením celé charakteristiky. Na ventilky na pístnici nesaham. Takže o co jde? HP charakteristika je lepší než série a proto je mam. To, že jsem ji je přitvrdil, je moje věc. Jde o to, že já mam auto na svezení a ne na ježdění. Jinak origo HP je ideální kompromis. A olej nevyteče.
2 Zdenda: Nejdřív se nauč gramatiku a pak kritizuj. Chtěl jsi říct pokud bys byl krizovka nebo křížovka?
Eidy, e-mail: eidy@centrum.cz , www: http://www.unicos.cz/skoda
13.1.2005 - zdenda
co jsem si tak přečetl, tak ty vašee upravy nejsou žádne upravy to je spíš dílo skázy a nemá to nic společného s tuningem!!to jsou čistě prasečiny,jinak rady jak co zpravit jsou dobré, ale do větších uprav bych se podle vas nepustil,pouze kdybychbyl krizovka.
zdenda, e-mail: zdena123.labe.click.cz
4.1.2005 - Luky
Nóó, už je to nějakej ten pátek, na starých stránkach bývala sekce Udělej si sám a tam to myslim bylo. Vlítni tam do diskuze ke srazu (oni teď stejně jinou nepoužívaj :) a zeptej se, určitě ti poradí
Luky
4.1.2005 - Paťo
Hej aj o tom prevodovom oleji do tlmicov som pocul ale jeden typek ma od toho odhovaral lebo vraj vytecie olej.
Paťo
4.1.2005 - Paťo
Ja som pocul o tom ze sa davaju predne pruziny z Lady.Ale fakt neviem. Mam jedne doma ale co ja viem ci to rozoberat?
Paťo, e-mail: oti_pato@pobox.sk