Renovace Kočkolapa
Přestavba kočkolapa v Kočkolapa18.2.2004 - Chrobak SACEK

Přečteno: 27759x
Komentářů: 89
Kontakt
MSN Chrobak_sacek@hotmail.com
ICQ 212462756
Mobil 608 749 794
Historie Kočkolapa
Erko byl můj vysněný vůz už od dětství. Když se mě táta v 18. letech zeptal jaké bych chtěl auto, neváhal jsem ani chvilku. Dost mě od toho zrazoval, ale nedal jsem si říct. Tvrdil, že budu více opravovat nežli jezdit, ale já trval na svém. Takže nakonec jsme jedno erko sehnali. Potom co jsme ho přivezli domů a trochu podrobněji prozkoumali, přišli jsme na to, že delší dobu nevydrží a větší opravy nemají cenu.Kasle byla témeř na šrot, nadruhou stranu motor byl SUPER. Po cca 2 měsících jsme sehnali jiné v celkem ucházejícím stavu. To lepší jsme dali přes zimu dopořádku a s tím horším jsem jezdil. Na jaře jsme ten šrot zrušili. Mezitím si táta sehnal taky jedno ( nějak se mu to zalíbilo :-) ) z nějakého dědictví. Já jsem měl s čím jezdit a táta měl co šlechtit.
Kočkolap funguje !! Holky se mají za čím otáčet. :-))
Jak jsem prohlížel rodinný archiv tak jsem narazil na zajímavé fotografie. :-))
Bohužel ten věnec nebyl můj :-(
Takhle to trvalo cca.4 roky. Po té době se zima a provoz podepsali na mém erku už celkem viditelně, STK už by byl celkem problém a spolehlivost byla také ten tam.
Druhé vozidlo - Tátovo eRko
Nastalo zlomové rozhodnutí - GENERÁLNÍ OPRAVA.
A když už to bude celé rohozené, tak proč to trochu nepředělat? Táta si to své nechal v originálu a já jsem se rozhodli pro ne moc vtíravý a okázalý tuning. Inspirace byla jasná - Martinovo eReSo v civilní verzi.Potřebné díly jsme sháněli již celou dobu co jsme ty auta měli, takže to až takový problém nebyl. Horší to bylo s časem a technickými problémy při úpravách.
Červen 2002
Nejdříve všechno rozebrat. Následovalo "ubytování" auta u klempíře a to na celý měsíc. Mezitím se připravovali nové nápravy. U klempíře došlo také na přehození náprav a převodovky, a po návratu do garáže na ochrané nátěry podvozku.
Odstrojené u klempíře
Podzim 2002
Auto je už připravené, ale došlo k neočekávaným problémům s lakýrníkem, takže musim sehnat někoho kdo mi to stříkne.
Připraveno na stříkání
Jaro 2003
Následoval odpovoz na stříkání a následné velice opatrné skládání dohromady.
Dostal jsem doporučení na jednu prý dobrou lakovnu.Domluvili jsme se na ceně a doufám také že na kvalitě.Kitovat si to budou sami (raději).
Odvoz do lakovny
Léto 2003
Kočkolap je zpátky. V lakovnš odvedli opravdu dobrou práci. Bylo to tam sice více jak 2 měsíce, ale výsledek stojí zato. A cena zůstala dle dohody.
Začíná postupné sestavování auta dohromady.
Bývalý kufr, dneska technické centrum vozu
Podzim 2003
Vymýšlím si pořád nějaké blbosti, takže se práce pěkně prodlužují. Momentálně jsem bez trvalého zaměstnání, takže mám dost času dělat na autě.
Nové rozvody elektriky a celkový pohled
Zima 2003
Už se to konečně začíná blížit ke konci.( tedy jestli vůbec nějaký konec existuje ). Dávat nový elektrický vazek, to byl tedy nápad. Ono vůbec mě napadalo spousty blbostí, ale na ty tady není místo. O některých snad vytvořím podrobnější články.
Pohled na větrák v ofuku předního skla a přední brzdy
Vánoce 2003
Dneska je auto až na detaily hotové.Zbývá jenom pár drobností a estetické dodělávky typu koberce, zástěrky, ostřikovače a pod.
Při odvzdušnování brzd, jsme zjistily, že jeden odvzdušňovák má stržený závit a tudíž brzda neudrží tlak. Takže to znovu rozdělat atd. ( až najaře )
Práce postupují...
Teprve teďka se naplňuje věta - "budeš více opravovat nežli jezdit". Přestavba trvala celkem 3 roky. Auto vypadá dost dobře ( celkové snížení o 7,5cm ). První ostré jízdy nechávám na konec jara až začátek léta.
Štědrý den 2003
Byl jsem "vytlačen" z garáže. Táta si chce na zimu ubytovat svůj modrý tančík ( LADA 1500 ) do telpíčka, takže kočkolap putuje ( už po svých a s vlastním pohonem ) na zimní uložiště.
Kočkolap při převozu na zimní ubytování
Březen 2004
Kočkolap je už opět v garaži a pracuje se na dodělávkácch, jinak řečeno stěrače už stírají, ostřikovače už ostřikují, zástěrky zástěrkují atd... :-)
Ostřiokvače měli být původně z Mercedesu a nebo z Fabie, ale nakonec díky technickým problémům při zástavbě to vyhráli z Felicie ( stejné jako Š120 ).
Přední brzdič je už také OK, ještě odvzdušnit....
Koberečky jsou již vytvořeny a položeny. Potřebuji jenom namontovat pásy a doladit pár drobností. Jenomže musím pořád ještě čekat na sedačky :-((. Budou až tak za 14 dni. Potom už "jenom" STK a hurá na silnice.
Březen 2004
Pásy jsou namontované, ale dalo mi to - viz. článek Samonavíjecí pásy.
Brzdy jsou OK, ale zjistil jsem ze mám prasklé levé zadní péro. Tak mám co dělat nežli dorazí sedačky.
Duben 2004
Tak Kočkolap prošel STK v pohodě( tedy až na nějaké poznámky o tmavých oknech ale.... :-) ). Dokonce jsem dostal radu, že když si seženu papír od výrobce, že okna nepohlcují více jak 25% světla, tak mi to napíšou i do techničaku.
Homologace tónovaných skel
Stručné informace o autě
Auto Škoda 110 R Cupe, dat.výr.: 2.6.1978Motor Škoda 110 R, originál ( hliníkové víko ventilů, úprava
chlazení, bez topení, rozdělovače, veškeré plechy z nerezu )
Převodovka Škoda 125 ( 5 rychlostí, převod 4,22 )
Startér Škoda Felícia
Přední náprava Škoda 130 ( hřebenové řízení, pružiny cca. 270mm)
Zadní náprava Škoda 120 M ( pružiny z eMka, zkrácené o 1. závit)
Přední brzdy Škoda 136 Rapid ( kotoučové, 4 pístkové, destičky Ferodo DS2000, 2 okruhové s posilovačem - 22mm hlavní válec )
Zadní brzdy Škoda 120 ( bubnové se samostavem - pracovní válec 22mm)
Hydraulické kostky Škoda 130 3 ks( 2 okruhové přední, zadní 1 okruhové)
Posilovač Škoda 136 Rapid
Ostřikovače Škoda Favorit, ( vysokotlaký motorek na ostřikovače světel,
trysky na sklo - Škoda Felicie )
Alternátor Škoda 130 GLS , 55 A
Rozvod elektriky Nový ele. svazek, pojistková skříň Škoda Felícia
Osvětlení přední Hlavní -100/80W,
přídavné 50W, mlhovky 50W
Osvětlení zadní silnější žárovky ( upravený směr světla )
Palubní deska Tachometr v mílích ( orig. vývoz do anglie, počáteční stav 00001 ), silnější
osvětlení, nový středový panel
Vzduchotechnika Odstraněné topení, přídavné větráky do ofuků čelního a
zadního skla.
Kufr Zvedací tlumiče Sachs z Fiata Panda , upraven pro potřeby
posilovače a nádržky na brzdovou kapalinu
Boční blinkry Škoda Felícia ( oranžové )
Kola Škoda 13x4,5“ ( kopretiny, speciální patentní matice )
Pneumatiky Pirelli P3000, 175x13x70
Skla Tónovaná nerezem, včetně předního
Audio Sony Xpol (zatím bez rádia)
Dodatečné osvětlení interiéru, kufru a motorového prostoru,
Vylepení odhlučňovacích materiálů a ještě spousta jiných drobností.
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (89)]
2.3.2006 - Láďa Ladič
Mě se tada doneslo, že v některejch běšinskejch nocovištích to žhne až do rána, tak jestli Ty prostě jen nenocuješ na špatnym place :o)))))))))))))
Láďa Ladič, e-mail: vladimir@cettl.com , www: http://greendream.skoda110r.cz
2.3.2006 - Chrobak.SACEK
Copak v chatkách, ale co teprve ve stanech... :-)))
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
2.3.2006 - Láďa Ladič
Chceš asi naznačit, že v noci v běšinských chatkách bývá zima a rád by sis k ránu došel zahřát se do erka a vono nic, že jo :o)))))))))))))))))
Láďa Ladič, e-mail: vladimir@cettl.com , www: http://greendream.skoda110r.cz
2.3.2006 - Chrobak.SACEK
Netopím níčím ( jezdím jenom v létě, ale je fakt, že "Klatovy" bývají celkem krušný )
Chlazení má mírně upravený okruh ( kuli vyhozenému topení ), je vyměněná vodní pumpa ( několikrát-chce si to trochu zalaborovat, a hlavně je celý systém pořádně vyčištěný )
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
2.3.2006 - vlasta
Ahoj auto moc pěkný.Chci se zeptat jak si upravoval chlazení a čím topíš?
vlasta, e-mail: vschwarz@centrum.cz
28.6.2005 - Chrobak.SACEK
Ja jsem si gumy objednaval v Pardubicich ( myslim ze se jmenuje Svoboda ), s tou vnitrni ( plastem ú je problem, ja jsem ho mel celkem OK. Pokud ho mas jenom pokroucenej tak ho hod do teply vody ( cca 60°C ) a on se ti krasne srovna, zmekne a jde nadherne nasadit. Pirelky do dveri uz mas snad taky, ale nekdo tady taky propagoval dat tam gumy z Felicie( nebo Oktavie tedka nevim ).
Ja jsem na tu gumy kupoval taky fiksku ( z hlavy nevim jakou, v papirnictvi vedle Chaa na mamesti mi rekli ze je to bila lihovka, coz je ale blbost, doma se ti podivam presne na tip. stala 75kc ), na mejch to drzi krasne ( tedy az na ty mitsta co jsem do odrel o obrubnik ) ale na tatovejch to taky popraskalo ( ale drzi ).
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
27.6.2005 - Dejvid
Hele prosimtě, co si dal za gumy u oken na předních dveřích? Myslim hlavně zevnitř. Ja tamtu gumu (von je to vlastně nějakej plast nebo co) mam od slunce uplně zkroucenou. A jinak nevíš jak se daj sehnat v okolí Jičína gumy kolem dveří? Ty už mam taky v ha... Jinak na pneu jsem teď o víkendu použil fixu "edding 750 - paint marker" Nanášelo se to krásně, krylo to krásně ale ujel jsem pár km a je to taky popraskaný:( Stála v pneuservisu 130,-...
Dejvid, e-mail: davidekj@centrum.cz
2.5.2005 - kpt.Budha
Je to od firmy carpoint, 80,- jeden.
kpt.Budha, e-mail: m.reminek@posli.to
2.5.2005 - Chrobak.SACEK
Tak se mi podívej jakou značku fixu to máš. Třeba mám jenom blbýho výrobce.
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
2.5.2005 - kpt.Budha
Já jsem použil fix a vydrželo to celý Klatovy, i RZ a orienťák, což bylo něco přes 800 km a celkem bez újmy.
kpt.Budha, e-mail: m.reminek@posli.to
2.5.2005 - Chrobak.SACEK
Tak letos jsem použil na gumy lihovku a po návratu z Klatov je stejně popraskaná. Uplně stejný jako latex, akorát že latexem dělám 1 gumu 3/4 hodiny a lihovkou asi 15 min.
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
26.4.2005 - Jura
Můžete si do toho přimíchat i brilantinu (drcený sklo) aby se vám to hezky lesklo:))
Jura, e-mail: jirka.tvrdek@post.cz
26.4.2005 - Jura
Hele můj švagr u silničářů dělá, občas někomu trochu barvy odlévali (i když jsem nikdy nechápal na co to ti lidé chtějí, teď už to chápu:))
Byl jsem u nich na brigádě, tak vím, co je to zač.
Vážným zájemcům bych moh snad trochu sehnat.
Jura, e-mail: jirka.tvrdek@post.cz
19.4.2005 - Láďa Ladič
Tuhle akci s býlými boky na pneumatikách už mám taky za sebou tak mohu poradit. Bílý venkovní latex si bohužel neuchovává potřebnou elasticitu. Když ho natřeš na čístou byť odnaštěnou pneumatiku, tak po pár kilometrech popraská a sloupne se. trochu pomůže, když místa, která chceš vybarvit lehce zdrsníš smirkem, ale praskání povrchu tu neřeší. Když jsem se sháněl po pružnější bílé barvě, radili mi barvu, která se používá na lajnování silnic. Ta je prý na bázi nějaké gumy, jenomže se prodává v nejmenším balení 5 litrů za nejmíň 800,-Kč. Já jsem si jednou opsal číslo z nějakého lajnovacího vozu (teď jich zas bude na cestách spousta) a dohodnul jsem se s pány lajnovači, že za nějaký skromný prezent mi nějaký to deci odlijí, ale ještě jsem to nerealizoval. Vím, že jsou k mání ty speciální fixi, ale pro větší jednolitou plochu se mi nezdály vhodné. Tak toť vše co vím.
Láďa Ladič, e-mail: vladimir@cettl.com , www: http://www.skoda110r.cz
11.4.2005 - kpt.Budha
Mám to tam dva dny a zatim drzí :-) Ale je to pekná piplacka.
kpt.Budha, e-mail: m.reminek@posli.to
11.4.2005 - Chrobak.SACEK
Tak ti drzim palce at to funguje a drzi. Dej vedet jak jsi dopadl, kdyztak 80kc rad zainvestuju ( tedy v pripade ze to bude drzet alespon 2 roky )
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.SACEK.zde.cz
9.4.2005 - kpt.Budha
Tak jsem koupil ten fix - je za osmdesát korun od firmy carpoint. Musím ho jít hned zkusit
kpt.Budha, e-mail: m.reminek@posli.to
8.4.2005 - Dejvid
Prodávaj se fixy speciálně na pneumatiky a vyrábí je myslim MOTIP. Ale kolik stojí to nevim...
Dejvid, e-mail: davidekj@centrum.cz
8.4.2005 - kpt.Budha
Tak díky, já to zkusim. Jeste k tomu fixu - normální bílej lihovej fix(jestli neco takovýho existuje) nebo specialitka?(to kdyby se mi to s latexem nezadarilo)
kpt.Budha, e-mail: m.reminek@posli.to
8.4.2005 - Luky
Hm, tak to je naprd. Někde se to už myslim taky řešilo, to s tim latexem, tušim u Ladičova GreeDreama, pozeptam se na to ještě tam
Luky