(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Zadní čelo karoserie kupé vs. sedan

Zadní čelo na kupátko není stejné jako na sedany a zde bych rád přinesl trochu světla do tohoto tématu.
16.3.2021 - Džon Poslat vzkaz , e-mail: jpavel76@gmail.com, www: http://skoda110r.cz

Přečteno: 181
Komentářů: 6 

Jak tak procházím inzerce a sleduji co se nabízí, často vidím nabídky:
"Zadní čelo na Š100, Š110, Š110R"
Nebo dokonce "Zadní čelo na Škodu 110R", které ovšem patří na sedany.
Zatím jsem ale na opravdové zadní čelo pro Š110R v inzerci nenarazil.

Rozhodl jsem se tedy v krátkosti osvětlit, že není čelo jako čelo a dát inzerentům možnost správně vyhodnotit co vlastně nabízí, jakož i všem ostatním rozpoznat co na kupátko patří.

Vypadají stejně, tak v tom asi není rozdíl?

Škoda 110R má při zběžném pohledu sice stejný vhled zadního čela a vypadá to že stejnou geometrii zadních blatníků, takže jakékoli čelo se zdá pasovat na obě verze karoserie, ale opak je pravdou. Liší se sklon kapoty, jak doplnil RST, liší se i tvar blatníků, a tomu všemu odpovídá rozdílná horní část zadního čela s uchycením zámku a horním napojením na blatníky

Víko se u kupé zavírá po jiným úhlem než u sedanů a je celkově zesílené. Tomu musí odpovídat i uložení zámku v zadním čele. Ten je proto u Škody 110R o cca 10-15 mm hlouběji a pod jiným úhlem.
Měřením hloubky plochy pro zámek se dostaneme na cca 15mm u sedana a cca 25-30 mm u kupé. Měřeno k horní hraně - viz foto.


Výrazný rozdíl, který nám snadno pomůže čelo identifikovat, jsou prolisy nalevo a napravo od zámku. Na čele pro 110R jsou symetricky dva, konické a vypouklé nahoru. U čela ze škody 100 je pouze jeden vlevo, vylisovaný dolů a jiného tvaru. Tvar horního lemu je také jiný.

Výše uvedené není vždy z fotografií patrné, ale někdy lze rozeznat čelo dle kontury horního připojení k blatníku. Z tohoto pohledu je naznačená kontura výraznější u sedanů. U kupátek, ačkoli je zámek kapoty níže, je vhledem k jinému úhlu napojení blatníků tato kontura méně výrazná. Nelze se na to nicméně stoprocentně spoléhat.

Podívejme se co říká katalog

Škoda 110R, katalog 1973-1974
Pozice 9 | 15-021-97309 | Úplné zadní čelo | 112-700461

Škoda 100, 100L, 110L, 110LS, katalog 1973-1975
Pozice 14 | 12-136-97309 | Úplné zadní čelo | 111-700462

Další možné odlišnosti

Během let výroby se čela obecně lišila v několika dalších detailech. tyto varianty se ale myslím vyskytovaly u verzí pro sedana i kupé a nejsou tedy podmínkou pro příslušnot k některé variantě karoserie.
  • Čela z prvních modelových let neměla ve spodní části mřížkování, ale jen plné otvory.
  • vnitřní svislá výztuha se objevuje v kratší a delší verzi. Nezdá se to být "vývoj", spíše souběžná alternativa u sedanů. Verze pro kupé byla s největší pravděpodobností vždy s dlouhou výztuhou.
čelo bez mřížkování s dlouhou výztuhou, krátká výztuha

Jak to vypadá když je na kupé čelo ze sedana?

Víko motoru sice do zámku dosedne, ale vzhledem k tomu že zámek není ve správné "hloubce", vypadá kapota jako kdyby nebyla dovřená.

Na níže uvedeném odkazu je renovované erko, ale s čelem ze škody 100. Všimněte si že zadní kapota nesedí dobře a že zadní čelo je dle prolisu ze škody 100.

http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=520&pid=56

Tolik asi k tématu, budu rád za případná upřesnění, zejména ví-li někdo jak je to s dlouhou a krátkou výztuhou. Mám teorii, že krátká byla u základního modelu škoda 100, případně 100L, A dlouhá u 110L/LS a 110R, ale je to jen dohad. Katalog odlišné alternativy v rámci ani jedné varianty karoserie neuvádí.

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (6):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com