Proměna WhiteMagica II
Pokračování přestavby na kabrio31.5.2016 - RST

Přečteno: 3505x
Komentářů: 9
Pokračování deníku přestavby:
(novinky nahoře)Původní článek o Proměně WhiteMagica byl už neúměrně dlouhý, podobně jako doba, po kterou se proměna děje, založil jsem od letošního roku pokračování.
************************************************************************************************************************************************
4.8.2018 (so) - Našel jsem volnou chvíli a obrousil jsem sváry v příčce přední nápravy a spodku podběhů a vše natřel základovkou. Poté jsem ještě namontoval manipulační nápravu.
21.7.2018 (so) - uplynul další půlrok a s autem jsem opět prakticky nic neudělal. A nevidím reálně, že by to v dohledné době mohlo být jinak. Takže budoucnost se mi scvrkává na variantu 2 nebo 4, tedy sehnat někoho, kdo mi dodělá plechařinu, nebo to dát někam k ledu a vrátit se k tomu někdy... (kdy?). Já bych radši, aby se to dokopalo do konce dřív, než půjdu do důchodu.
Takže, najde se někdo, kdo by měl chuť pokračovat v plechařině?
Samozřejmě ne zadarmo, ale vyloženě komerční ceny si taky nemůžu dovolit. Zbývá dodělat nějaké opravy podlahy, zadní nosníky a podběhy, výztuhy předku a rámu okna, domodelovat zadní plato a vevařit oblouky za sedačky.
1.1.2018 (po) - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Jelikož jsem se před časem zbavil náprav z Magica a všechny ostatní přední nápravy mám rozebrané a povětšinou v renovaci, neměl jsem žádnou přední nápravu, na kterou bych mohl auto v případě potřeby postavit. Mezi Vánoci a Novým rokem se jedna taková objevila v inzerci, tak jsem pro ni zajel a dnes částečně smontoval, co bylo již v započaté demontáži. Nyní je náprava ve stavu k nasazení do auta a může posloužit pro postrkování.
K tomuto počinu mě dohnalo již dlouhodobější uvažování nad budoucnem tohoto projektu. Ať to bude pokračovat jakkoli, stejně bude potřeba to nějak postavit na kola a s autem manipulovat.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
2018
***********************************************************************************************************************************************
27.9.2016 (ut) - vymontoval jsem z auta převodovku a místo ní nandal prázdný obal pro snížení manupulační hmotnosti.
Vyndaná převodovka je k mání - je to 4q, pravděpodobně 4,44. Usuzuju na to podle jejího zajímavého čísla - 730000. Převod 4,22 měly převodovky od č. 76wxyz u řady 105/120. Z čeho je převodovka původem, samozřejmě netuším. Převod ještě překontroluju přepočítáním zubů.
21.9.2016 (st) - konečně se dostalo i na pravou stranu. Bylo taky potřeba opravit kousek okraje mostu nápravy a pak už obdobně jako na druhé straně - vytvarovat, navařit a zabrousit spodek podběhu, zavařil jsem i horní hranu nosníku nápravy k mostu (tunelu).
6.8.2016 (so) - v týdnu jsem začal s přípravou kusu plechu na spodek podběhu, v sobotu se mi povedlo ho navařit a poté zabrousit. Nakonec to šlo lépe než jsem čekal.
30.7.2016 (so) - Po chvilkách jsem dokuchal shnilou podlahu a vytvořil nový kus plechu. Ten jsem i částečně zavařil.
10.7.2016 (ne) - Minulý víkend jsem zvětšiny zavařil podlahu, tento jsem vyřízl zbytky spodků podběhů a začal s kucháním shnilé části okraje mostu nápravy.
...zavařená podlaha, vykrájené další díry a zatím nevím, jak vyrobím kus mostu nápravy... snad kdyby v nějakém likvidovaném kile byl tento kus zdravý, tak bych zase využil nějakou transplantaci...
12.6.2016 (ne) - dopasoval jsem nové díly nosníku - upevnil maticemi na čepy nápravnice a dopasoval jsem i přední části podlahy. Vše jsem naheftoval. Použil jsem plechy podlahy ze 120, i když mají jiný profil, ale to půjde doklepat.
...dopasovaný nosník a podlaha, vše naheftováno a připraveno k dovaření...měl jsem z tohoto uzlu karosérie dost obavu, ale nakonec se to daří docela dobře...proti tomu, co tam bylo od nějakého dávného opravce...
5.6.2016 (ne) - očistil a dobrousil jsem ořezané plechy, aby se dalo dopasovat a vařit nové části. Vnitřky nového nosníku jsem natřel základovkou.
28.5.2016 (so) - po dlouhé době jsem se zase pustil do pokračování. Dořezal jsem zbytky nekultury v přední podlaze a nahrubo začal s pasováním nosníku. Bude potřeba leccos kolem ještě domodelařit, spodky podběhů půjdou taky pryč a budou nahrazeny novým kusem plechu, podobným původnímu, co tam kdysi byl. Budu se opakovat, ale jsem rád, že jsem nakonec i do těchto míst sáhl flexou.
2016
Vaše komentáře (9):
4.10.2016 - jarda.137
Ok.v nedeli zavolam a navedes mě at vim kam mam jet.zatim dik.Jarda
jarda.137, e-mail: jarda.salaba@centrum.cz
4.10.2016 - RST
V neděli asi není problém, budem s velkou pravděpodobností doma.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
3.10.2016 - jarda.137
Tak ja bych ji vzal.pokud mozno zastavil bych se v nedeli jestli ti to nevadi.dik Jarda
jarda.137, e-mail: jarda.salaba@centrum.cz
3.10.2016 - RST
Převod spočítán, talířový kolo má 38 zubů, tudíž to ukazuje na převod 4,22 (38/9), takže převod shodný se 120. Ještě jeden objev - v autě býval motor 130, tak horní oka na štefty jsou převrtané na 10mm. Jeden šteft na spojkový váleček (M6) je ulomený.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
3.10.2016 - jarda.137
Dík.prosim zkus spocitat ten prevod.pokud je to ta kratka tak ji nechci.chtel bych stodvacovou 4q.dik Jarda
jarda.137, e-mail: jarda.salaba@centrum.cz
3.10.2016 - s.d.gotrek
Jardo je tvoje, já bych jí jen uložil na horší časy ;o)
s.d.gotrek
3.10.2016 - RST
Je to na vás, viděl bych to asi tak, že kdo první přijede a nechá mi za ní 500Kč, toho bude.
Jen podotýkám, že o ní celkem nic nevím, převod ještě zkusím zkontrolovat. Jestli je to těch 4,44, pak je to ta "krátká".
Jestli hučí netuším, nikdy jsem ji v provozu nezažil, získal jsem ji s kastlí. Spíš bychji doporučoval jako kus k repasi a poté použití v autě.
Výhledově tu ještě 1-2 4q převodovky asi budu mít. Opět bez záruky, vyndané ze starých eRek.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
2.10.2016 - jarda.137
Cau,tež bych mel zajem o převodovku.ta moje huci jak když brzdi tramvaj.moc se nevyznam v tech prevodech.ale ta moje je kratka.tocím 4500ot pri 110kmh
jarda.137, e-mail: jarda.salaba@centrum.cz
30.9.2016 - s.d.gotrek
Pokud se ti neozve někdo kdo převodovku potřebuje, z dovolením jí deponuju ;o)
s.d.gotrek