Škoda 130RS plechový model - aktualizace 100515
Fotky z průběhu stavby18.10.2014 - Karlos

Přečteno: 13266x
Komentářů: 45
Škoda 130RS, škoda 110r, plechový model, model z plechu.
Autíčko je z plechovek. Měřítko 1/10. Není to nijaký super přesný model, stavím pouze podle fotek z netu a rozměry tak nějak odhaduji. Nikdy předtím jsem nic takového nedělal tak kdoví jak to skončí. Pokud se jen trochu zadaří, tak by to nakonec měla být Škoda 130RS.
Používám plechovky od ředidla a technického benzínu. Tyhle plechovky jsou uvnitř čisté a zvenku je jen papírová nálepka kterou lze snadno odstranit pod vodou. Po rozříznutí zbyde jen krásně čistý tenký pocínovaný plech. Někdy je plechovka zvenku ještě nalakovaná nějakým nažloutlým lakem, ale i přes ten jde krásně pájet. Síla plechu je nějakých 0,3mm, krásně se tvaruje pouze rukou nebo s minimem nářadí. Po zohýbání a zapájení jednotlivých dílů se z toho postupně stává velice pevný celek. Zatím jsem spotřeboval necelé 3 plechovky.
Pokud by vám to přišlo zajímavé, tak jak stavba bude pokračovat tak můžu přidávat další foto. Není moc času tak mi to jde pomalu, ale stavba mě baví a to byl primární cíl. :-)
Aktualizace 28.10.2014
Díky za pozitivní komentáře, netušil jsem že se to bude tolik líbit. Tady jsou další fotky.
Fungl nové prahy.
Práce na stavbě pokračují.
Aktualizace 5.11.2014
Zadní partie. Škodověnka už má téměř celou délku.
Aktualizace 18.11.2014
Tak jsem dnes šel nakoupit cín a nějaké šroubky a matičky M2, protože M3 mi přišly příliš humpolácké na tak malé auto. A jak už to tak bývá, tak jsem toho koupil víc. Poprvé jsem zašel i do místního modelářského obchodu a objevil jsem tam tato krásná kola.
Fotek je to trochu víc, ale jaksi jsem nedokázal vybrat míň.
Měl tam i rallyové 4 paprskové, které vypadaly taky sqěle.
Díkes za komentáře. 1:1 to opravdu není, ta by se mi na pohovku nevešla. :D S těma rozměrama je to takový těžký. Na netu jsem objevil pouze nákres, kde pár základních rozměrů bylo, ale detaily nikoliv. To jsem si vytiskl přesně v měřítku jako takové základní "kopyto". Potom mám staženo z netu asi 1000 fotek 110r a 130rs detailů, rozebraných a rozřezaných kastlí, nabouraných, schnilých, dokonce i jednu nehodu ze závodů kde je zrovna 130rs v piruetě a je pěkně vidět spodek. Našel jsem i jedno video kde týpek ukazuje odstrojenou kastli svýho eRka. Na monitoru si fotku zvětším zhruba na rozměr 1/10, pak to přeměřím jak zhruba je to velký. Proto téměř každý podstatný díl nejdřív rýsuju na papír a když mi to tak nějak lícuje s celkem zhruba podle originálu tak překresluji na plech a díl vyrobím. Pak už jen napasovat k celku a zapájet.
Co se týče těch odlehčených dílů, tak zezačátku mě fakt napadlo je udělat z hliníku. Plechovky na to mám. To už si asi fakt musíte říkat, že jsem pošahanej. Ale to je ještě hoodně daleko a kdoví jak to bude.
V eRku jsem nikdy neseděl. Strejda měl nádherný eRko se zeleným a fialovým pruhem a tuším, že i velikým znakem škoda na střeše. Vypadalo jako závoďák. Bohužel už je prodané, tak jedu jen podle fotek.
Poprvé kdy jsem 130rs viděl naživo bylo asi před měsícem za výlohou v Ledči nad Sázavou a to bych řekl, byl ten prvotní impuls kdy jsem se rozhodl pro stavbu tohodle auta. Prostě jsem zatoužil mít ho doma a to se vším všudy. S jeho dobrými i špatnými vlastnostmi.
Aktualizace 19.11.2014
Dokončení zadních nosníků.
Vypadá to, že tohle eRko bude ta nejširší věc na našich silnicích. :-D
Z těch všech bočnic a vzpěr jsem měl trochu hrůzu, nakonec to dopadlo docela dobře.
Takhle velkou krabici od sirek jste ještě neviděli. :-D
Aktualizace 2.12.2014
Začínám stavět střechu
Aktualizace 7.12.2014
Tak jsem zase chvilku pracoval na autě. Konečně už to chytilo nějaký tvar.
Aktualizace 23.12.2014
Kastle je téměř hotová. Teď asi bude následovat nějaké to broušení v interieru, protože pak by se tam asi horkotěžko dostávalo. A hned na to výroba bezpečnostního rámu, přeci jen by to měl být závoďák a bezpečnost pro posádku je na prvním místě.
Aktualizace 4.1.2015
Tak jsem zase chvilinku pracoval na autě a mám hotový bezpečnostní rám a zadní uložení motoru.
Aktualizace 21.1.2015
Ahoj lidi, na autě nic nepřibylo, ale konečně jsem si udělal čas na okótování obrázků. Takže pokud někdo máte možnost přeměřit byl bych vám vděčný. Někde jsem slyšel, že 130rs má oproti 110r širší ramena, tak by mě zajímaly rozměry těch širších. A ještě by mě zajímalo rozměry kolových ložisek, abych si udělal představu o těhlici. A ještě délka osičky kterou je přichyceno spodní rameno a náprava ke karoserii. Předem dík.
Protože model už chytil docela rozumný tvar připomínající předlohu, tak jsem článek přejmenoval.
Aktualizace 27.1.2015
Díky všem co mi poslali materiály ohledně přední nápravy. ;)
Včera večer jsem si našel trošku času a udělal tuhle maličkost. Takže menší množství práce nahradím větším množstvím fotek :-D
Aktualizace 22.3.2015
Tak po dlouhé době zase něco málo fotek.
Aktualizace 10.5.2015
Maličký závodní diferenciál. Základní kámen pro stavbu závodní převodovky.
Interiér je ještě docela chudý. Stejně jako exteriér. Co taky čekat u čistokrevnýho závoďáku.
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (45)]
21.5.2015 - Kamen
To abych sehnal malinkatého řidiče. :-D
Kamen
27.3.2015 - MAX
Jako ty pedály mě rozsekali - tohle bude fakt asi i jezdit. Nadále držím pěsti !!!
MAX, e-mail: max.svratka@seznam.cz
25.3.2015 - Karel
Práce rozhodně neskončily, ale model teď tráví většinu času ve vitríně. Nemám téměř vůbec čas na tom dělat. Za poslední 2 měsíce tak maximálně 2-3 večery.
Karel
24.3.2015 - Chrobak.SACEK
Ty pedály mě dostaly.. jsem zvědavý na hydraulické okruhy, převodovku a motor...
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=188
24.3.2015 - domino451
Ty si iny magor.A budeš s tym jazdiť
rally alebo len tak dovrchu? :-D
domino451, e-mail: dominok451@gmail.com
23.3.2015 - RST
Už jsem se bál, že jsi se na to vykašlal, ale pedály mě dostaly... hustýýýý
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
9.2.2015 - S.D.Gotrek
I kdyby to zůstalo ve stavu jak je to teď byla by to dokonalá školicí pomůcka pro renovátory 110R ;o) Držím palec!!!
S.D.Gotrek
5.2.2015 - Stanley
:-) tak tohleto je jistojiste na "Zlatyho Pacose" :-)
Stanley
Stanley, e-mail: skormunda@centrum.cz
3.2.2015 - Karlos
Panačik: Koukal jsem na tvé modely 130RS a 110LS s otevřenou pusou. Ta 130RS je hezká, ale ta 110LS to je prostě waaaau. úžasná práce, asi se půjdu se svojim modelem zahrabat :-D
Práce na autě se teď pro nedostatek času téměř zastavila, tak pokud chcete, tak mrkněte na Kamen.skodateam.cz kde postupně zveřejňuju další fotky.
K
Karlos, e-mail: jirik.karel@seznam.cz , www: http://Kamen.skodateam.cz
2.2.2015 - panacik
velky respekt!viem co hovorim,robim nieco podobne s plastu akaurat ze je to 110 LS!
http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=155&t=88383
panacik, e-mail: panacik@centrum.sk
14.1.2015 - Džon
Koukal jsem do Bati, schéma nápravy tam je, ale kóta ani jediná. Karlosi pošlu ti to ofocené na mail.
Džon, e-mail: dzon@skoda110r.cz , www: http://skoda110r.cz
9.1.2015 - VanThomas
Pěkná práce.
ad přední náprava, pokud mě paměť neklame, tak kótovaný výkres byl jako příloha v Baťovi...
VanThomas
8.1.2015 - Karlos
Džon: Díky za odkaz na článek. Určitě nějaký fotky připravím. A díky za ten přístup.
Luky: Lakovat se bude. Chtěl bych aby to nakonec vypadalo hezky. kola už mám objednany nový. Tak jsem zvedavej jaký budou.
-KJ-
Karlos, e-mail: jirik.karel@seznam.cz
8.1.2015 - Luky
Moc pěkný. Budeš to pak lakovat? Já bych byl pro nechat to takhle surový. Pod barvou to pak nebude k rozeznání od plastovýho výlisku, což by byla škoda...
Ještě k těm kolům - papírovým modelářům pálí dezény pneumatik maník na laseru do silného papíru. Předpokládám že by zvládl po domluvě i nějaké, který bys mohl použít Ty. No a zbytek 13" kol už by pak byla sranda (nebo ne? :) )
Luky
8.1.2015 - Džon
V tomhle článku jsou poměrně dobré fotky nápravy na okótování, stáhni si je udělej si do toho kóty (označ je A,B,C,D...) které tě zajímají, pak ti to někdo přeměříme.
http://www.skoda110r.cz/article.php?id=105
Dal jsem ti "placenej" přístup, abys je měl větší a za tenhle článek si to stejně zasloužíš :)
Džon, e-mail: dzon@skoda110r.cz , www: http://skoda110r.cz
30.12.2014 - ZdenoR
Neuvěřitelná práce. K těm 1.5 kolům co jsi dával odkaz.
http://skoda-virt.cz/cz/auta/erka/5518-wlad-110r/
Tady jsou v reálu na eRku.
ZdenoR, e-mail: ZdenoR@email.cz
27.12.2014 - Tomas
Ahoj, průměr (vnější) příčky motoru je cca 4,5 cm. Nápravu ani rám po ruce bohužel nemám.
Tomas
17.12.2014 - Karlos
Ono s prumerem kol je to dost na nic. Klidne bych ty disky vyrobil 13palce, ale na ne nesezenu gumy. Na netu jsem videl navod na vyrobu gum diy, ale takovej masochista nejsem.
Potrebuji poradit s rozmerama. Nejak se mi nedari zjistit jaky prumer ma trubicka co je vzadu mezi nosnikama a drzi na ni motor. Muj odhad je 4cm?
A na fotkach z mladoboleslavskyho muzea mam 130rs a spekuluju jaky prumer maji trubicky bezpecnostni klece. Nad hlavama a dozadu jsou silnejsi a od hlav dopredu tenci. Je to 4 a 5cm?
A pokud byste nekdo vedel rozmery predni napravy. Pripadne pokud byste byl nekdo tak hodny a nejakou fotku predni napravy mi neokotoval. At nemusim varit z vody.
Diky
-KJ-
Karlos, e-mail: jirik.karel@seznam.cz
10.12.2014 - Luky
Tyhle disky z Miníka se na škodovky v Anglii dobově skutečně dávaly, byť jen jako 13". Ale 15" taky existují, asi z Brouka původem. Myslím že by na to celkem sedly ;)
Předělávat je na dělítka je asi nesmysl, protože ty jsou jen 13". To by bylo asi ekonomičtější dělítka postavit znovu od nuly, protože z těchto by rozřezáním stejně asi moc nezbylo. Ale pevnost je pak otázkou
Luky
9.12.2014 - Karlos
Díky za pozitivní komentáře. Hned se na autě jinak dělá. ;)
Auto je od začátku ve vitríně a můžu říct, že pozornost opravdu budí i v tomhle stavu. A abych pravdu řekl, radši dělám na tomhle autě než na skutečném v garáži.
Petkar: Kola jsou opravdu hodně velká. Reálný rozměr je dokonce 19". Jsou standartního rozměru pro "desetiny" 1,9". Protože tohle je vůbec první model auta co dělám, tak jsem nevěděl že v desetinách existuje něco jako M-chassis kde by měly být kola velikosti 1,55" s pneumatikama s vyšším profilem. Původně jsem chtěl kola bbs jako na tomhle snímku http://rcoupe.sweb.cz/prototyps/pics/130o_1.jpg proto jsem koupil tyhle. V plánu bylo je trochu zúžit na přijatelnější šířku než cca 26mm. A od té doby co jsem zjistil, že se dělají i menší jsem takřka plně rozhodnutý tyhle neničit a střelit je a koupit ty "patnáctky". Bohužel jsem nenašel v této velikosti ty BBS, ale našel jsem tenhle design http://www.mz-racing.net/p7201-50569-disky-mini-cooper-m-chassis-2ks/ nemám tušení jestli se budou k autu hodit, co myslíte? Možná je zkusím nazlatit nebo kompletně předělat na tyhle 6paprskový http://www.skodateam.cz/Delitka_7_-8_-8-5_-skoda_130RS-img_hXWf.jpg ale toho se trochu bojím aby to něco vydrželo. Auto totiž není plánovaný jako vytrínový model, ale pro skutečné poježdění. Ale to je ještě moooooc daleko.
Zdar a sílu!
Karlos, e-mail: jirik.karel@seznam.cz