(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Škoda 130RS plechový model - aktualizace 100515

Fotky z průběhu stavby
18.10.2014 - Karlos Poslat vzkaz , e-mail: jirik.karel (uzenáč) seznam.cz

Přečteno: 11620
Komentářů: 45 

Škoda 130RS, škoda 110r, plechový model, model z plechu.
Autíčko je z plechovek. Měřítko 1/10. Není to nijaký super přesný model, stavím pouze podle fotek z netu a rozměry tak nějak odhaduji. Nikdy předtím jsem nic takového nedělal tak kdoví jak to skončí. Pokud se jen trochu zadaří, tak by to nakonec měla být Škoda 130RS.
Používám plechovky od ředidla a technického benzínu. Tyhle plechovky jsou uvnitř čisté a zvenku je jen papírová nálepka kterou lze snadno odstranit pod vodou. Po rozříznutí zbyde jen krásně čistý tenký pocínovaný plech. Někdy je plechovka zvenku ještě nalakovaná nějakým nažloutlým lakem, ale i přes ten jde krásně pájet. Síla plechu je nějakých 0,3mm, krásně se tvaruje pouze rukou nebo s minimem nářadí. Po zohýbání a zapájení jednotlivých dílů se z toho postupně stává velice pevný celek. Zatím jsem spotřeboval necelé 3 plechovky.
Pokud by vám to přišlo zajímavé, tak jak stavba bude pokračovat tak můžu přidávat další foto. Není moc času tak mi to jde pomalu, ale stavba mě baví a to byl primární cíl. :-)

Aktualizace 28.10.2014
Díky za pozitivní komentáře, netušil jsem že se to bude tolik líbit. Tady jsou další fotky.


Fungl nové prahy.


Práce na stavbě pokračují.

Aktualizace 5.11.2014
Zadní partie. Škodověnka už má téměř celou délku.

Aktualizace 18.11.2014
Tak jsem dnes šel nakoupit cín a nějaké šroubky a matičky M2, protože M3 mi přišly příliš humpolácké na tak malé auto. A jak už to tak bývá, tak jsem toho koupil víc. Poprvé jsem zašel i do místního modelářského obchodu a objevil jsem tam tato krásná kola.

Fotek je to trochu víc, ale jaksi jsem nedokázal vybrat míň.
Měl tam i rallyové 4 paprskové, které vypadaly taky sqěle.

Díkes za komentáře. 1:1 to opravdu není, ta by se mi na pohovku nevešla. :D S těma rozměrama je to takový těžký. Na netu jsem objevil pouze nákres, kde pár základních rozměrů bylo, ale detaily nikoliv. To jsem si vytiskl přesně v měřítku jako takové základní "kopyto". Potom mám staženo z netu asi 1000 fotek 110r a 130rs detailů, rozebraných a rozřezaných kastlí, nabouraných, schnilých, dokonce i jednu nehodu ze závodů kde je zrovna 130rs v piruetě a je pěkně vidět spodek. Našel jsem i jedno video kde týpek ukazuje odstrojenou kastli svýho eRka. Na monitoru si fotku zvětším zhruba na rozměr 1/10, pak to přeměřím jak zhruba je to velký. Proto téměř každý podstatný díl nejdřív rýsuju na papír a když mi to tak nějak lícuje s celkem zhruba podle originálu tak překresluji na plech a díl vyrobím. Pak už jen napasovat k celku a zapájet.
Co se týče těch odlehčených dílů, tak zezačátku mě fakt napadlo je udělat z hliníku. Plechovky na to mám. To už si asi fakt musíte říkat, že jsem pošahanej. Ale to je ještě hoodně daleko a kdoví jak to bude.

V eRku jsem nikdy neseděl. Strejda měl nádherný eRko se zeleným a fialovým pruhem a tuším, že i velikým znakem škoda na střeše. Vypadalo jako závoďák. Bohužel už je prodané, tak jedu jen podle fotek.
Poprvé kdy jsem 130rs viděl naživo bylo asi před měsícem za výlohou v Ledči nad Sázavou a to bych řekl, byl ten prvotní impuls kdy jsem se rozhodl pro stavbu tohodle auta. Prostě jsem zatoužil mít ho doma a to se vším všudy. S jeho dobrými i špatnými vlastnostmi.

Aktualizace 19.11.2014


Dokončení zadních nosníků.


Vypadá to, že tohle eRko bude ta nejširší věc na našich silnicích. :-D


Z těch všech bočnic a vzpěr jsem měl trochu hrůzu, nakonec to dopadlo docela dobře.


Takhle velkou krabici od sirek jste ještě neviděli. :-D

Aktualizace 2.12.2014


Začínám stavět střechu

Aktualizace 7.12.2014
Tak jsem zase chvilku pracoval na autě. Konečně už to chytilo nějaký tvar.

Aktualizace 18.12.2014

Aktualizace 23.12.2014
Kastle je téměř hotová. Teď asi bude následovat nějaké to broušení v interieru, protože pak by se tam asi horkotěžko dostávalo. A hned na to výroba bezpečnostního rámu, přeci jen by to měl být závoďák a bezpečnost pro posádku je na prvním místě.

Aktualizace 4.1.2015
Tak jsem zase chvilinku pracoval na autě a mám hotový bezpečnostní rám a zadní uložení motoru.

Aktualizace 21.1.2015
Ahoj lidi, na autě nic nepřibylo, ale konečně jsem si udělal čas na okótování obrázků. Takže pokud někdo máte možnost přeměřit byl bych vám vděčný. Někde jsem slyšel, že 130rs má oproti 110r širší ramena, tak by mě zajímaly rozměry těch širších. A ještě by mě zajímalo rozměry kolových ložisek, abych si udělal představu o těhlici. A ještě délka osičky kterou je přichyceno spodní rameno a náprava ke karoserii. Předem dík.

Protože model už chytil docela rozumný tvar připomínající předlohu, tak jsem článek přejmenoval.

Aktualizace 27.1.2015
Díky všem co mi poslali materiály ohledně přední nápravy. ;)

Včera večer jsem si našel trošku času a udělal tuhle maličkost. Takže menší množství práce nahradím větším množstvím fotek :-D

Aktualizace 22.3.2015
Tak po dlouhé době zase něco málo fotek.

Aktualizace 10.5.2015

Maličký závodní diferenciál. Základní kámen pro stavbu závodní převodovky.


Plynový pedál.


Interiér je ještě docela chudý. Stejně jako exteriér. Co taky čekat u čistokrevnýho závoďáku.

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (45)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com