(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Škoda 100 L

Dědictví socialismu aneb odříkaného největší krajíc..
20.10.2013 - Kuba Poslat vzkaz , e-mail: s.embecko@seznam.cz

Přečteno: 7016
Komentářů: 19 

KAŽDÁ NOVÁ AKTUALIZACE JE VŽDY VESPOD ČLÁNKU TUČNĚ VYZNAČENÁ

..po výměně topení a demontáže krytky lanovodů ruční brzdy stovka docela slušně topí.
Už tak málo funkční ruční brzda při jednom odbrždění zůstala zaseklá a kola přibrzdovaly – popraskané lanovody. Odpojil jsem je a naštěstí se mi brzdy povedlo odlepit.
Nadále jsem řešil úniky vody,hadice k termostatu se prodřela o karburátor, takže o "zábavu" jsem měl postaráno. Sotva jsem hodil hadici zpět, klekl termostat.
Než jsem stačil vstřebat novou závadu, objevila se další a to sice že přestal fungovat sytič - bovden se někde zasekl, ohla se struna..rozchodit se to už nepovedlo, je to tak na nový bovden. No a to nejhorší - při jízdě se ozývá praskání z pravého zadního kola. Vizuální kontrolou zjistil že domek ramena ještě stále drží v kastli dobře,tlumič taky neupadl, takže to tipuju na vychozený silentblok v rameni. Nakonec se i zlámal zámek v zadních dveřích a dveře jdou zavírat pouze na jednu polohu. A tímto se takzvaně ucho utrhlo.
Už na to nemám nervy, zvlášt s blížící se zimou, kdy ve mě vzpomínka na lonskou výměnu převodovky nevyvolává zrovna hřejivé pocity:o), jsem dospěl k rozhodnutí tento nebezpečný a zákeřný vrak odstavit a vyřadit trvale z provozu. Takže tímto končím nadobro s vozy Škoda 100, najezdil jsem se v nich hodně,zažil jsem s nima neskutečné věci,od randění až po střechojízdu na polnačce, pod rukama mi snad prošel každý šroubek..Ve stáří budu rozhodně mít na co vzpomínat:o) a nikdy neodmítnu nabídku k řízení Škody 100.



**********
Takhle nějak končil můj článek o stovce v době, kdy jsem s ní definitivně přestal jezdit. Od té doby se hodně změnilo,z řidiče nákladní Tatry jsem přešel na řidiče autobusu a na nějaké renovace už není čas. Stále ještě mám rozebrané embéčko i erko, ale nevím,zda,jak a kdy se k tomu dostanu. Naděje umírá poslední a doufám, že čas se přeci jen najde.Hodnotil jsem svou situaci už delší dobu,mám podmínky k tomu udržovat auto v provozu,ne k tomu abych ho renovoval..prodal jsem svou škodu 120 a k ní na ND i Š105. A zakoupil Fabii. Trvalo asi tak týden,než jsem zjistil,jak mi ta stará škodovka chybí..

**********
Chodil jsem kolem ní v tom městečku už dlouho..stála na stejném místě asi od doby,kdy jsem sešrotoval a nadobro skončil se stovkou. Obhlédl jsem ji a má nějaké vady,které by šli řešit bez toho,aniž bych auto musel rozkuchat a odstavovat. Při zvážení všech pro a proti (při ceně 3000 je lepší mít něco než nic a taky se mi na HG2014 nechce jet koncernovou fabií :D..) jsem se rozhodl jednat. Vyhledal jsem majitele a domluvil se s ním na odkoupení tohoto krásně zachovalého kousku. Předal mi klíče a po třech letech jsem se známým klapnutím otevřel dveře. Sedl jsem si do ní a chvíli vnímal tu dávno ztracenou atmosféru a nasával typickou vůni škody 100. Zavzpomínal jsem na vše dobré a zlé co jsem s tímto autem kdysi prožil.. Zkusil jsem vypinače, potáhnout za sytič, pomačkat pedály..měl jsem pocit, jako bych ve stovečce seděl naposledy včera. Otevřel jsem kastlík a našel doklady z poslední STK. Ta proběhla v roce 05. Myslel jsem,že to byla nějaká předminulá STK,ovšem v roce 2005 byl stav tchg 75030km. Pohlédl jsem na stav kilometrů – 75 315. Tohle jsou skutečně najeté kilometry této stovečky,tak si říkám,že bych snad ještě měl zajet na garančku do Mladé Boleslavi :D. Takže s největší pravděpodobností auto nejelo už 6 let..

**********
Se skřípěním jsem otevřel zadní kapotu. Měl jsem před sebou krásně čistý motor.

Nalil jsem benzín do nádrže a zkouším AC pumpu. Nic. Tipoval jsem to na zaseklý ventil v karburátoru,rozdělal jsem karburátor,za chvíli i AC pumpu a na jednou jsem byl ve stováku zase až po uši :D. Rozhýbal jsem ventilky,dal novou membránu,rozchodil jsem klapku v karburátoru i zaseklý ventil. Přesto všechno benzín z nádrže nenasávala. Dal jsem tedy provizorně kanystr k motoru,natáhl benzín,napumpoval a šel jsem zkusit startér.
Při otočení klíčku se ozval krásně tlumený zvuk startéru,tak charakteristický pro škodu 100.
Prvně jsem motor zkoušel protáčet ráčnou,zda se ještě bude točit,ted po prvním protočení startérem začal škytat jeden válec a po chvilce na pár vteřin naskočila a zdechla. Tak to bylo ještě asi dvakrát a pak končeně chytla a jela na všechny 4. Motor ani moc nekouřil..asi po 15 minutovém běhu na parkovišti jsem zařadil rychlost a rozjel se. Vyjel jsem z města a i když jsem plyn pouze lechtal nedařilo se mi udržet 80,pořád jela 90 :)..motor krásně kvílel a užíval jsem si tu klidnou jízdu,jakou jsem s mou minulou stovkou asi nikdy nezažil. Auto jede nádherně. Ted už s ním asi nebudu nic dělat, až na jaře..takže,odříkaného největší krajíc..mám stovku zase zpět :)!

]

AKTUALIZACE 25.10.2013

Tak jsem do stovky nalil fridex a odvezl ji na zimní stanoviště,čímž s ní pro letošek končím.
Na jaře až ji zas oživím,tak musím vyměnit termostat,preventivně si taky povyměnuju hadice okolo motoru a dám nové motexky,těm starým nevěřím. Musím také dát druhou hadici k nádrži – pokud ji někdo má nebo ví kde sehnat,budu rád za radu. Potom zjistím proč nejde benzín z nádrže a musím ji nějak zprovoznit,v nejhorším případě už mám druhou nádrž nachystanou. Potom jen přehodím kola,opravím stěrače, zapojím klakson a můžu vyrazit na STK, myslím, že nebude problém projít bez závad. Takže na jaře nashledanou :).

AKTUALIZACE 21.3.2014
Po chvílích jsem se do stovky zase pustil. Byl trochu problém ji po zimě oživit - zalepený plovák a kabely ke svíčkám už taky dosluhovaly. Po nastartování jsem se pustil do motoru. Vyhodil jsem ven chladič, který je pravděpodobně špatný protože se stovka při vypnutém topení přehřívala a kouřilo se z mřížky na blatníku. Koupil jsem nový termostat a pustil se do demontáže hadic, které budou taky nové. Pod karburátorem mi sála falešný vzduch, sundal jsem sání a při shánění těsnění jsem zároven vykoupil těsnění pod víčko karburátoru a pod sací a výfukové svody + jsem dostal zdarma jedno výstavní, které tam leželo od prvopočátku obchodu. Tak jsem shodil i výfukové svody a dal ho zrovna na auto. Ventily asi nikdo neštěloval pěkně dlouho, byly už uplně bez vůle! Nastavil jsem odtrh na kladívku a dal nové svíčky i kabely. Ještě jsem nedělal předstih ale po složení stovka krásně chytla :). Pak jsem začal koumat, proč nejdou stěrače. Měl jsem problém vždy bud s motorkem nebo s vypinačem, takže jsem půl dne strávil tím, že jsem prohrabával věci a hledal, zda ještě něco na stovku vůbec mám, protože když jsem se jí zbavil tak jsem skoro vše rozdal. Proto mě velmi potěšilo že jsem našel motorek z mé kdysi uplně první stovky a přístrojovou desku se kterou jsem měl často taky problémy, tak jsem rád že mám náhradní a v neposlední řadě docela slušné zadní lampy místo těch vybledlých co tam jsou. Po výměně motorku se stěrače po letech opět pohnuly, funguje doběh i cyklovač, super! Druhý den jsem se bavil tím, že jsem rozchodil veškeré světla a namontoval klakson, který někdo ukradl když ještě stála ve městě. Opravil jsem vzpěru přední kapoty,abych kapotu zavřel tím, že ji jen přizvednu a zaklapnu, tak jak to má být. Našel jsem chromované zrcátka které dám místo těch plastových ale to zase až bude chvilka času :). Závěrem této aktualizace si myslím, že je vidět jak jsem na tom s časem bídně. Už skoro pět let dělám oficiálně řidiče z povolání a nemám čas, když čas je tak je člověk radši se svou rodinou, v mém případě hlavně s mou skvělou přítelkyní. Proto jsem dospěl k rozhodnutí, že prodám svoje embéčko a vše k němu. Nebylo to lehké, ale nedá se nic dělat, čas na to nemám a za pár let bych ho nametl na lopatku..tak budu mít veterána aspon ze stovečky :)

AKTUALIZACE 8.5.2014

Dlouho se v článku nic nedělo, ačkoliv jsem na podzim avízoval, že stovku na jaře zprovozním a stále na tom trvám. Realita je taková že na ní dělám po kouskách a jen po chvilkách. Od poslední aktualizace jsem se zhruba měsíc zabýval prodejem embéčka a stovka stála.. Přehrabával jsem a třídil věci z embéčka, házel je na hromadu a chystal samotné embéčko. Dlouho stálo a po vložení AKU už se ani nerozsvítili kontrolky – někde byl pravděpodobně od kuny překousaný kabel. Smutný konec jednoho velkého snu. Nakonec se našel kupec, úplně první byl nějaký překupník snad z Havlíčkova Brodu, jak jsem později zjistil a to taky bylo jeho štěstí že až později.. Už podle jeho jednání jsem měl podezření hned na začátku. Naštěstí se našel kupec jiný, embéčko jsme natlačili na podvalník, pověsili na něho plechy, něco naházeli dovnitř a pro zbytek si přijel o týden později. TP jsem si ponechal u sebe, až ho bude mít hotové tak se udělá přepis a tím pro mě skončila jedenáctiletá životní kapitola.

Pak jsem měl čas pustit se znovu do stovky. Musel jsem vyměnit páčku sytiče na karburátoru, protože ta stará chodila až za doraz,to jsem ještě nikdy neviděl.

Demontoval jsem topení, na horní hadici byla prasklá motexka a podlaha pod topením byla celá rezavá. Takže jsem to obrousil, natřel a přestříkal BODYčkem. Topení jsem zevnitř proplachoval vodou lehce pod tlakem, zhruba 6 litrů padlo než začala téct čistá voda a ne oranžáda, takže výměna chladiče je jistě dobrá volba. Také jsem ho propláchl zvenku, profoukal vzduchem a zbavil se tak letitého prachu. Potom jsem ponatahoval nové hadice, zrušil původní propojení motoru s trubkou od vodní pumpy a nahradil propojenými trubkami ze stodvacítky které mi věnoval Afro, protože jsem měl zkušenost, že když auto dlouho stálo, tak se holendr v bloku motoru často ucpával. Řeším ještě vážnejší kosmetické vady a kituju, brousím, stříkám, až to bude hotovo hodím zpět chladič a rozhodím brzdy. Ne proto že by to nebrzdilo ale chci ji mít ve stavu v jakém byla stodvacítka, to znamená sednout a jet a ne se bát co mě cestou potká za závady. Také musím demontovat nádrž a zjistit proč je ucpaná, zprovoznit ji, vyměnit olej a pak přijde ten velký den kdy vyrazím na STK. Hodně mě těší podpora mé přítelkyně, která se zajímá jak s autem pokračuju a kdy konečně vyjedeme s veteránem na výlet, takže to je zatím vše a protože mám zrovna chvilku času jdu na stovce zas něco dělat :-).

AKTUALIZACE 14.6.2014

Tak po měsíci opět aktualizace :). Dal jsem si závazek a každý večer jsem udělal aspon něco, byt to párkrát bylo povolení jen pár šroubků nebo motexek :D. Jelikož se blíží HG tak jsem začal řešit STK. Našel jsem svůj starý TP a budu doufat že bude vše ok. Namontoval jsem chladič a už se to nehřeje, jen po zapnutí klíčku mám teplotu 40 takže ještě vyměním i čidlo. Pak jsem mrkl na ty brzdy, pedál zabíral hned nahoře tak jsme doufal že budou OK ale po sundání bubnu mě čekal pohled na tekoucí prase a mastné pakny.
Brzdový válec tekl, spojkový taky..vzadu jsem se pakny lehce dotkl šrubovákem a ta se odloupla jako z perníku! Vzadu jsem udělal brzdy nové, dopředu natáhl nové trubky a dal jsem nové brzdové hadice, vzadu je měnit bylo fakt peklo. Problém byl HBV a spojkáč..na mojí stovce jsem je sice v roce 2009 dával nové ale pak to tu leželo..tak jsem je zkusil, spojkový jsem musel rozhýbat dal to tam a snad to bude ok, akorát pedál je tvrdý až ve tříčtvrtině chodu :(. Stejně tak jsem to měl i u užovky když jsem to měnil, navíc byla permanentně zavzdušněná. Nahodil jsem kola a šel ji projet, brzdy brzdí pěkně souměrně tak snad to na STK bude taky v pořádku. Spojka taky funguje ale teče váleček na převodovce tak to ještě budu muset nějak pořešit.
Natáhl jsem taky nové hadice od nádobky a zjistil, že jak to celé ty roky teklo tak kufr byl kompletně sežraný a hnilý po celém obvodu. Jak jsem říkal, nemám na to čas tak jsem udělal absolutně neškodováckou věc a auto svěřil klempířovi, jsem zvědavý kolik to bude stát. Předtím jsem vymontoval nádrž a už vím proč je zacpaná, tolik koroze jsem snad ještě neviděl..zároven mě překvapilo že má v sobě protišplouchací žebra. Asi 5 centimetrů odspodu bylo čistých a zbytek rez, takže nádrž putuje do šrotu. Cestou se mi přicpal karburátor a přestala držet volnoběh, tak to opravím až to bude hotové. Největší překvapení mě čekalo u klempíře, který škodovku znal protože ji už dělal! Prej jsou na ní vyměněné prahy a přední podběhy vařil ještě autogenem..měnil na ní taky všechny blatníky, vše bylo prý zbytečné protože tam byla jen povrchovka ale majitel to chtěl nové.. Tak jsem mu řekl, že je načase aby své dílo dodělal a vyvařil i ten kufr :). Zároven mi povyprávěl že tachometr asi nikdy nepřekročil stokilometrovou rychlost :D,v zimě nikdy nejezdila a potvrdil pravdivost najetých kilometrů. Protože mi nedrží volnoběh tak jsem si jízdu už tak neužíval ale i tak první co mě napadlo, bylo, že jede sakra dobře. Kopeček,který jsem se 110L přejížděl na 4 tak jsem ho ted přejel i se stovkou, přitom stovky tam na 4 už zkomírali..tak snad to nemá 110kové vložky. Ted odjíždím skoro na dva týdny s autobusem do Plzně jezdit vlakovou výluku, takže se na stovce nic neudělá což mě dost štve. Pozítří to snad bude hotové a stihnu si ji ještě dovézt domů a pak až se vrátím zprovozním nádrž a objednám se na STK. Práce na ní bude i potom dost ale hlavně aby už konečně jezdila :)!

AKTUALIZACE 19.7.2014

Hned po příjezdu z Plzně jsem se pustil opět do stovky. Jak jsem psal v komentářích, ještě před odjezdem jsem si ji dovezl domů, vyvařená je moc pěkně..tak pěkně, že jsem se předběžně domlouval i na vyvaření střechy na erku, což prý není taky žádný problém. Pokud se teda k tomu někdy dostanu :P..skoro by bylo lepší to prodat a koupit nějakou uloženku na kterou bych nemusel hrabat, protože erka se vzdát nechci a stále věřím že jednou nějaké pěkné mít budu, se kterým bych mohl jezdit..no uvidíme. Tak zpět ke stovce :).
Vyheveroval jsem ji, dal do ní nádrž a vše smontoval nahotovo. Ted už mám praxi v montáži i demontáže nádrže velkou,dokážu ji z auta po odšroubování všech spojů vyprostit i vložit za pár vteřin :D. Protože sotva jsem ji tam dal, šla hned ven jelikož jsem zapoměl vložit podložky na nápravnici před šusplech. Taky je dobré vědět, že k demontáži nádrže nepotřebuju demontovat stabilizátor. Když bylo vše hotovo, tak jsem chtěl povolit průtokáč na nádrži, což jsem měl udělat jako první. Nádrž byla skladovaná v suchu a průtokáč nebyl zrezlý,tak jsem tomu naivně věřil. Sotva jsem zabral, tak se zalomil a bylo po srandě. Vytahovák zalomených šroubů si na tom oholil závit, takže nádrž šla znova ven a putovala do haldy šrotu, kterou musím taky někdy vyvézt, už toho bude na tuny za ty léta :D. Nakonec se mi ozval Afro přes FB a jel jsem k němu pro nádrž, kterou mi dal zadarmo. Pak jsem konečně opět zkompletoval auto a nastal problém s trubkou pod autem, která byla zevnitř ucpaná. Rozřezal jsem ji za nápravou, profoukl a pak mě napadlo udělat inovaci. Za asi 150kč jsem koupil hadičku na benzín, dvoupláštovou. Natáhl ji pod celé auto až k AC pumpě, sotva jsem natáhl benzín a ujel asi dva kilometry auto zas nejelo. Hadička na benzín se zevnitř prostě rozpadla a to se stalo den před STK :). Takže jsem ji musel zrušit a protože mi nezbývalo moc času kdy jsem doma, objednal jsem o týden později. Dal jsem zpět trubku a stovka konečně zase jede, i když se mi nelíbí že tam mám o jeden spoj navíc. Pak nastal ten den, kdy jsem vyrazil na technickou. Meření emisí proběhlo v pohodě, vždyt to nemá nic najeté..Bohužel, asi jsem moc utáhl víko ventilů a prohnul ho takže pod autem zůstala brutální kaluž oleje který se nahromadil na šusplechu. Co šlo jsem opucoval hadrou a doufal, že to stk projde. Technik byl naštěstí dobrý, povyprávěl že měl taky stovku a co že na ní mám za závady. Ukázal jsem mu tedy že jsem prohnul víko ventilů, které vyměním hned jak přijedu domů a taky jsem uplně zapoměl zapojit ostřikovače, za zbytek jsem se mu zaručil. Tak jsme prozkoušeli světla, překontrovali čísla karoserie a štítek a najeli na kanál. Po pohýbání s řízením si mě zavolal pod auto a ukázal mi, že u skřínky řízení má kulový čep už začínající vůli, jinak že je náprava ok. Když jsem si to tak prohlížel, tak zkusím sehnat celou tyč řízení i s koncovýma kulákama, udělám to všechno najednou. Dost se divil, že karoserie není nikde hnilá, že to už hodně dlouho neviděl :). Pak najel na válce a zkoušel brzdy, šli opravdu krásně, ručičky chodily skoro zároven. Ještě zjistil brutální rozbíhavost, překontroloval přední světla a jel jsem ven. Takže shrnutí je že dám nové řízení a nechám udělat geometrii, tohle vlastně bylo tak jediné co mi tam našel. Takže konečně mám STK :)!!!!! Problém nastal potom, když nikdo nebyl v pojištovně ačkoliv tam být měli. Jel jsem honem domů, pojistil stovku přes internet a brutálně mě zadřelo to, že nešla vytisknout zelená karta protože jsem platil "jinou bankou" a musel jsem čekat až po připsání peněz na účet. A jelikož jsem pak musel opět do práce jít jezdit vlakovou výluku od 4 do 19:00 večer, tak vlastně stovku mám pojízdnou ale pořád nepojízdnou :). Aspon mi za tu dobu přišla originální zelená karta a pojistná smlouva :D. Tak doufám, že ted v pondělí o pauze stihnu zajít na dopravní úřad a po letech vytáhnout značky. Potom musím vyházet ven ze stovky interiér, natřít podlahu a podle času nechám udělat bud letos nebo napřesrok vystříkání spodku a dutin. Taky musím najít nějaké schopné gumové koberce, vše naleštit, naleštit interiér a seskládat. Taky naleštit samotné auto, už se těším až se s ní projedu na HG, snad vše stihnu. Pokud v pondělí vytáhnu značky tak s ní začnu denně jezdit do práce aby se trochu rozhýbala a aby se případné závady projevili ještě před cestou do Jičína.
Včera jsem měnil to víko ventilů, překvapilo mě, že ačkoliv jsem dával nové těsnění tak ted vypadalo jako by tam bylo snad třicet let, takže musím koupit nové. A potom sem už konečně začnu vkládat i nějaké fotky, zatím jsem si fotil vše spíš pro sebe protože nestojím o komentáře typu " ta gola sada už hodně pamatuje" apod. :).

AKTUALIZACE 1.4.2015

Tak, uplně jsem zapomenul na aktualizaci a ted to tu vypadá jako další, vyhořelý projekt :). Takže budu pokračovat tam, kde jsem skončil.
Konečně přišel ten den kdy jsem si vyzvedl značky. Úředník se dost divil že po letech jsem si pro ty značky přišel a chvíli i přemýšlel kde je hledat :D. Nakonec byly v uplně nejvyšší polici, prohrabával se tam starýma SPZtkama, tak kdysi známýma..ZLA, ZLI, ZLC..atd. A mě to připomělo ty staré časy a trochu mě mrzí, že je dnes vše tak komerční a lidová tvořivost z ne tak dávných dob, je dávno pryč. Dal jsem na stovku SPZ a začalo trápení. Jel jsem stovkou do práce a po chvilce jízdy začalo velmi silně pršet. Po projetí hluboké a dlouhé kaluže se stovka zastavila. Benzín nešel do nádrže..během chvíle jsem promokl na kost. Nakonec jsem zcela zdecimovaný vytrhl hadičku od ostřikovačů abych s ní vytáhl trochu benzínu z plné nádrže, tu načepoval do PET flašky a dojel domů. Dlouho mě tento problém trápil. Dokud jsem plyn lechtal, stovka jela. Jakmile jsem chtěl předjíždět a šlápl do plna, tak se po chvíli zastavila. Zgenerálkoval jsem znovu AC pumpu, zbytečně. Nakonec jsem zjistil, že je špatný ten kousek trubky u nádrže, kousek za tím očkem to bylo přicpané a fakt to nešlo poznat, spíš jsem to tipl. Kousek za tím očkem jsem to uřezal a natáhl hadičku ke zbytku trubky a stovka konečně jela! Jenže se začala přehřívat a vzhledem k jisté diskuzi zde v létě, to pro mě byl dost trapný problém, jakožto zastánce originálního systému chlazení :D. Udělal jsem vše, dal druhý chladič i když ten co tam był, byl dobrý. Zkusil jsem koupit druhý termostat, což bylo docela kuriozní. Chtěl jsem termostat na stodvacítku, ten neměli ale prej tu mají na škodu 100.

To jsem fakt hleděl, ani oni nevěděli kde se tam vzal :D. Je z polska a dal jsem ho tam. Stále se hřála. Vyměnil jsem těsnění pod hlavou.

Stále se hřála a to těsnění jsem navíc dělal zbytečně, tak jsem pak akorát najížděl kilometry abych stihl dotáhnout hlavu ještě před HG :P. Alespon jsem dekarbonizoval hlavu. Vzhledem k najetým kilometrům jsem na válcích očekával ještě honování, ale styl jízdy do kostela a zpět se na válcích podepsal rýhováním a na třetím už byl dokonce znatelný schodek :-(. Nicméně, stovka se stále hřála, teplota 90, po vypnutí motoru se po chvíli dostala do varu. Otevřená kapota samozřejmě pomáhala ale připadal jsem si s ní jako blb, zapnuté topení pomohlo jen na chvíli, než se voda prohřála. Propláchl jsem chladič podle zdejšího návodu v diskuzi kyselinou citronovou, nic. Z topení i chladiče šla čistá voda. Nakonec jsem se znovu dostal k zaslepenému holendru pod AC pumpou a voda pouze slabě vytékala. Začal jsem to vevnitř čistit vrtákem a po chvíli přes něj začala téct voda a když jsem ho vytáhl vyvalila se ven spousta rzi, rezavé vody, až šla nakonec čistá. Ted mám problém dostat ji přes 75 stupnů :). Vydřel jsem ocelákem podlahu, znovu ji natřel, našel schopnější koberečky a začali téct manžety na poloosách. Vyhrabal jsem nové ze starých zásob a za hodinku nebylo co řešit. Konečně stovka začala trochu spolehlivě jezdit. Před HG jsem s ní jezdil na hřiby a troufl si i na udržované, zaválcované polní cesty abych opět udělal pár "propagačních" fotek chlouby z MB.

]

Cesta na HG proběhla bez problemů a HG była opět super akce. Jen jsem byl s přítelkyní při večerní soutěži po celodenní jízdě už trochu unavený a překvapila mě odvaha některých účastníků usednout za volant..ti kdo tam byli, si toho možná také všimli o čem mluvím. Sobotu jsme si užili vyhlídkovou jízdou po okolí a cestou potkali spousty porouchaných škodovek, u kterých už stáli jiné posádky a pomáhali, takže jsme nemuseli zastavovat, krom jedné, kdy se posádce myslim že z Hodonína ucpala trubka k nádrži. Ale když už jsme přijížděli, problém měli takřka u konce. Nedělního programu jsme se nezúčastnily a využili historického bohatství, které okolí Jičína nabízelo. Po ukončení HG jsme ještě chvíli setrvali v Jičíně a nadále obhlíželi památky. Bohužel jsem někde natankoval špatný benzín a stovka vždy cca po 100 kilometrech přestala jet a musela se profouknout trubka k nádrži, cestou domů už jsem z toho był na prášky. Navíc se letité manžety poloos projevily, ruply a opět začal unikat olej, taktéž začal téct spojkový válec.. Akorát nádrž jsem ještě vypustil, přecedil benzín a v hadře našel spousty smetí. Také jsem musel vytáhnout průtokáč který byl uplně zanesený. Pak jsem akorát natankoval plnou a tímto víceméně skončil pro stovku rok 2014. Odstavil jsem ji a na jaře se do ní opět pustím :). Čeká mě oprava tekoucích manžet, výměna spojkových válců a výměna spojovačky řízení. Nedávno jsem si do ní akorát hodil AKU a nastartoval si ji, potěšilo mě že pěkně chytla a už se těším,a se zas projedu :).

AKTUALIZACE 14.4.2017

Noo, tak po dvou letech opět aktualizace. Škodovka mě stále těší a vlastně ani není co psát..vyměnil jsem ty tekoucí manžety, dal novou tyčku řízení a udělal geometrii. Loni mě stovka odvezla na svatbu odkud jsem už odjel i s nevěstou, čímž jsem svou přítelkyni povýšil do stavu manželského :). Pak jsem byl na STK, kde jsem tradičně prošel bez problémů a letos bych se s ní po dvou letech rád opět ukázal i s manželkou na HG. Je to vtipné, že i letos bude tam, kde jsme byly minule a je to dobře, protože jsme se posledně nestihli pořádně podívat po skončení HG na prachovské skály, tak to snad letos napravíme.

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (19):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com