(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Žabka II po letech

6.5.2012 - mipecar Poslat vzkaz , e-mail: mipecar@seznam.cz, www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=891

Přečteno: 3653
Komentářů: 1 

Před několika lety jsem se tu rozepisoval o přestavbě zelené Škody 1000 MB na moderní a vybavený vůz.
Po delší době jsem si našel chvíli času, abych doplnil co se ještě s autem dělo a jak je na tom teď.
Takže zhruba po roce provozu jsem vyndal mojí upravovanou 5q převodovku a předělal jsem soukolí 5. rychlosti, jak jsem měl v úmyslu již při psaní prvního článku. Podařilo se mi tam upravit kolečka z 1203 resp. Taz 1500. Moc se to povedlo, převody jsou krásně odstupňované cca po 700 ot. a zbavil jsem se jevu který byl u sériově vyráběné převodovky, že 4 byla moc pomalá a mezi 3 a 4 nebyl moc velký rozdíl.
Já mám teď 4 jako u 4q a 5 rychlejší než normální 5q.
Při pomalejším soukolí je to na 14 kola úplně ideální.
Další úprava bylo předělání přívodu vzduchu do topení.
Původně jsem totiž nasával vzduch z chladící dutiny před chladičem, ale když neběžela vrtule chlazení, tak to táhlo všechen smrad od motoru do topení a do auta.
Po několika zoufalých pokusech v prostoru o šířce 12 cm se mi tam podařilo nainstalovat jakýsi trychtýř a kus hadice, kterou jsem natáhl do větrací kapsy v pravém blatníku.
Dále jsem musel vyřešit jev který vznikal při teplotách nad 20 stupňů a kterým byly proslulé vozy Škoda 1203. Při jízdě v koloně nebo pří popojíždění přes více křižovatek se přehřála benzínová pumpa a odmítala dodávat palivo do karburátoru. Řešilo se to politím čerpadla vodou a pak to zas nějakou chvíli jelo (na další křižovatku). Tento způsob opravy mi přišel u mého vozu dost nepraktický, hlavně proto že u 1203 se dal polít motor z kabiny kdežto u MB 1000 se musí ven.
Myslím si že k přehřívání pumpy docházelo hlavně proto, že mám v okolí motoru asi tak dvakrát tolik věcí než tam má být a holt to proudění vzduchu není takové jaké by mělo být.
Tak jsem zakoupil elektrické palivové čerpadlo a umístil ho mimo motorový prostor, aby se nepřehřívalo. Má to ještě další výhodu, po několika dnech stání se nemusí pumpovat, načvachrá si to samo po zapnutí zapalování.
Poslední úprava vozu bylo vyndání motoru Škoda 130 který se moc nepovedl a osazení motoru 136, což je sice zdánlivě jednoduchá záležitost, ale v mém případě se také neobešla bez komplikací.
Sice jsem sehnal slušný motor z Favorita, předělal vanu, olejové čerpadlo, spojku atd, ale když jsem tam chtěl umístit originální výfukové a sací potrubí ze 136, tak díky mému jinak posazenému chladiči to tam prostě nešlo.
Výfuk jsem tam ještě s problémy dostal, ale vyhřívané hliníkové sání jsem musel oželet.
Vyrobil jsem z varných topenářských kolen a coulové trubky něco jako závodní sací potrubí a na něj jsem umístil přetryskovaný karburátor ze 130. Asi se moc nepovedl, protože při ostřejší akceleraci to trochu škube.
To byla asi poslední úprava a pak už nastaly pro Žabku horší časy.
Jednou jsem asi čtvrt hodiny parkoval za školou a nějaký zřejmě pubertální idiot se mi prošel po autě. Kapoty to ještě přežily, ale střecha dopadla dost špatně. Sice jsem to vymačkal téměř do původního tvaru, ale je to vidět.
Po nějakém čase nastala další nepříznivá situace.
Začal jsem potřebovat auto kteté by bylo schopné najezdit větší množství kilometrů a ještě odvézt rodina a náklad.
A co se nákladu týče s tím byl u vozidel řady 1000 a 100 vždycky problém. Pamětníci si sice možná vzpomenou na soudruhy z NDR, kteří nacpaly na MB na střech výbavu pro pět lidí na čtrnáct dní, takže ten balík měl asi metr na výšku, do auta se nasoukala celá rodina i s babičkou, vzadu podložili kapotu špalkem aby se to uchladilo a hurá přes půl Evropy do Bulharska, ale dnes už je přeci jen jiná doba.
Takže jsem zakoupil Fabii, ale ta také zrovna neoplývá prostorným kufrem. Asi po půl roce zlobení, kdy jsme každou chvíli přemýšleli nad hromadou zavazadel kam to všechno dát, jsem Fabii poslal do světa a zakoupil Octavii kombi. Tam už je kufr docela přijatelný.
Jelikož jsem obě vozidla kupoval jako starší a bouraná, tak měla Žabka práci vždycky po dobu než jsem to dal dohromady.
Jenže poslední servisní zásah na Octavii kdy jsem potřeboval náhradní vozidlo byl zhruba před rokem a od té doby mi chudinka zelená stojí na parkovišti v prácí a za ten rok jsem jsem jí akorát parkrát nastartoval.
A teď hrozí další katastrofa, areál kde pracuji se bude prodávat a já příjdu o prostor k parkování.
Takže se s ní asi budu muset rozloučit, protože kromě parkovacího místa zřejmě příjdu také o zaměstnání a kdoví co bude dál.
Kdyby někdo měl o Žabku zájem, ať dá vědět.

Vaše komentáře (1):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com