Renovace našeho erka II
Popis průběhu kompletní renovace Š 110R do původního stavu14.2.2012 - jiritru+danRS

Přečteno: 12681x
Komentářů: 23
Ihned po tom, co jsme dokončili renovaci našeho červeného erka, viz
To jsme koupili v září 2009 od čtvrtého majitele, který s ním však od roku 2002 vůbec nejezdil a stálo v suché stodole.Erko je z dubna 1978, na tacho 92 000 km, v původním stavu, bez různých tuningových a designerských úletů. Stav: dalo by se říci, že velmi slušný předrenovační. Koroze nepřesáhla zdaleka ani míru obvyklou, interiér velmi slušný.
Dostali jsme k němu spoustu dílů: nových, použitých slušných i těch téměř k ničemu.
Jenomže v té době jsme měli rozdělané první(červené) erko a na to, abychom dělali dvě najednou nebylo dost prostoru, tak jsme žluté odstavili do depositu. Po dokončení červeného nastal jeho čas.Cíl byl jasný: renovace do původního stavu v jakém vyjelo v roce 1978 z Kvasin, s použitím co možná největšího počtu původních dílů, tak, aby to nebylo na úkor ani kvality, ani vzhledu.Barva žluť sluneční 6142.
V září 2010 jsme pomalu začali v depozitu demontovat interiér a vnější výbavu, Vozili jsme to domů a průběžne opravovali, renovovali, čistili a zapisovali co je třeba sehnat. V lednu 2011 jsme přivezli erko domů a začali odstrojovat karoserii.
Po odstrojení, když zbyl holý skelet,
jsme hledali, jak zbavit skelet původního nátěru Antivibralu, který jde velmi těžko opískovat. Zkusili jsme tlakové mytí horkou vodou:
nešlo to, tak nezbylo nic jiného, než vše ručně oškrábat. To nám trvalo celý měsíc !
Potom jsme skelet odstavili a čekali na slušné počasí a prostor, kde bychom ho mohli opískovat. Náš klempíř Pavel nám vyklidil svoji plechovou garáž a první víkend v dubnu 2011 jsme se tam s el.agregátem, stavebním kompresorem a pískovačkou nastěhovali a skelet i s množstvím dílů opískovali.
Pak je dost problém dostat písek ze všech dutin a koutů, takže vyfoukat!
Ihned po opískování je třeba vše slabě nastříkat, (my máme skvělé zkušenosti s Formexem, klempířům nevadí a všechny další nátěry se s ním velmi dobře snáší), aby holý plech nechytil vzdušnou vlhkost a hned nerezl.
Po nastříkání jsme skelet a některé díly odvezli klempíři Pavlovi. Ale protože manipulace se skeletem je obtížná, tak nám Radek nechal vyrobit z jeklů pomocný rám na kolečkách, který jsme přidělali na most nápravnice a příčku převodovky a hned bylo lépe. Pavel se do toho s vervou pustil,
ale to jsme netušili, že se to zadrhne. Nešlo o složitost opravy, tu měl Pavel už z červeného erka zmáknutou, ale Pavel sháněl bydlení a nakonec skončil u nákupu domu a než se mohl nastěhovat musel vše renovovat a tak na klempířinu nezbyl čas.
My ale mezi tím rozebrali motor, přední a zadní nápravu a převodovku.
U motoru jsme zjistili, že už byl jednou opravovaný, někdo patrně narazil vanou, ta praskla a motor se zadřel. Vana byla ze stodvacítky, klika měla 2.přebrus, sada válců nová. Třetí ojnice byla lehce namodralá, takže ji nevyměnili, proto jsme to udělali my. Všechny ojnice vyvážili, dali nové co bylo třeba, přetočili setrvák a přítlačák, udělali hlavu s ventily a vše namontovali do perfektně vyčistěného bloku. Vše, co bylo natřené, jsme opatřili nátěry v původních odstínech.
Po zkompletování to vypadá dost slušně.
Ale protože pořád ještě dost věcí zbývalo, tak jsme se jim průběžně věnovali.
Bylo třeba se věnovat karburátoru
elektroinstalaci-kabeláži
startéru a když už, tak ať to stojí za to
motorku stěračů
alternátoru
Přední nápravu jsme kompletně rozložili, vyměnili pouzdra,čepy,gumy,excentry, ložiska, vše co bylo nechali pozinkovat, nápravnici, ramena, těhlice, pružiny, vše opískovali a opatřili novým nátěrem .
Také brzdy bylo nutné renovovat
a pak vše složili
Zadní nápravu potkalo to stejné, co přední.
A ještě sedadla rozložit, očistit, olakovat, opravit
Převodovku jsme rozložili, obal vyčistili a vše odvezli panu Sixtovi do M.Boleslavi, který nám ji složil.
Nebylo možné vynechat ani přístrojovku
Přední světla na autě prakticky nebyla, takže sehnat, opravit, zkompletovat
zadní rozebrat, pozinkovat, složit
prahové lišty vyrovnat, vyčistit, vyleštit
a ještě rozdělovač rozložit, vyčistit, seřídit, vizualizovat a složit
aby nebyla zima, tak i ventilátor topení
a samozřejmě i radiátor topení
a co sloupek řízení
ventilátor chladiče: vyčistit hliník, vyměnit ložiska, pozinkovat, olakovat
ruční brzda
páčky sytiče a ventilu topení
táhla stěračů
konzola řazení
Výplně dveří mají potahy velmi pěkné, ale desky vlhkem zkroucené, takže co? Nové!
A koberce kufru hezké, ale špinavé. Tak kartáč a jedéém!
Také mechanizmy dveří je nutné řádně ošetřit a případně opravit
dost poruchové lankové stahovače dveřních skel preventivně ošetřit a prohlédnout
a nezapomenout na chrom!
Tak máme polovinu února 2012 a čekáme na dokončení klempířiny. Pavel slibuje, že bude do poloviny března hotovo, tak jsme zvědavi.
Další info a foto bude průběžně následovat
POKRAČOVÁNÍ 30.7.2012
Měli jsme docela štěstí-karoserie je ve velmi dobré kondici, takže nebylo nutno měnit žádné zásadní prvky skeletu-ani podlahy, ani podběhy. Vše bylo opraveno,No tak to netrvalo dlouho-je 5.srpna 2012 a pokračujeme montáží:
POKRAČOVÁNÍ 16.10.2012
pokračovali v tmelení
Pokračování únor 2013:
To, co jsem napsal minule jsme museli ještě o nějakou chvíli odložit. Karoserii po olakování jsme podrobili prohlídce a zjistili jsme, že tomu k naší spokojenosti ještě něco málo chybí. Rozhodli jsme se proto, že toto lakování pojmeme jako podstřik a že karoserii znovu přebrousíme, dotmelíme, znovu olakujeme, pak přebrousíme a navrch dáme čirý, tvrdý lak. Domluvili jsme se tak s lakýrníkem, ale ten zrovna stěhoval lakovnu do nových prostor, tak jsme museli čekat až lakovnu zprovozní. To se stalo a my konečně mohli 7.ledna 2013 pokračovat v lakování.Protože lakování dopadlo dobře, převezli jsme karoserii k nám a tam olakovali prahy černým pololeskem
a pak jsme řádně vystříkali všechny dutiny voskem
No a už nastala práce na vlastním strojení karoserie.Začali jsme samozřejmě šusplechem a nádrží
a pokračovali trubkami
Pak už jsme namontovali předním nápravu, do ní hned tlumiče
No a následovala příprava na " svatbu" - montáž agregátu - motoru s převodovkou do karoserie
Mezi tím jsme připravili k montáži zadní polonápravy a ramena, zadní tlumiče, pedálovou konzolu, hlavní válce a všchno odvzdušnili a zprovoznili brzdy a spojku.
Připravili jsme k montáži olejový chladič s hadicemi a také ho namontovali
Protože už to bylo auto, připravili jsme elektroinstalaci, vylepili prostor pod přístrojovou deskou koženkou, olakovali konzoly pod sedadla černou barvou a nakonec kabeláž natáhli.
7.dubna 2013 - Pokračování
Snažíme se moc se neflákat a prcujeme na tom, abychom stihli letošní léto odjet několik srazů.Zkompletovali jsme příslušenství motoru-namontovali
a teď už hajdy domů, kde doděláme zbývající.
No a začněme stropem, který se nám podařilo zachovat původní a pokračujeme přístrojovkou, kterou jsme kompletně rozebrali, včetně přístrojů, provedli opravy, výměny dílů a vizualizaci
Samozřejmě jsme nemohli zapomenout na zavazadlový prostor a všechno, co do něho patří, jako jsou přídavná dálková světla, ostřikovače, motorek stěračů, výrobní štítek a jistě i koberce - opět se podařilo zachovat původní
No a pak už je na řadě zasklení. Těsnění jsou všechna nová od pana Svobody, ale musíme je pečlivě změřit, perfektně rovně uříznout a slepit.
Zadní větračky montujeme až po nalepení koženky na podhled střešní lišty a po montáži ozdobně lišty. A jde to docela dobře, protože gumový profil ve sloupku, taktéž od pana Svobody, je bez vady a pirelky taky nezlobí, takže i tady vládne pohoda.
Tak a hurá na dveře! To je vždycky horor!
No ale bez nich to není ono, tak se do toho vrháme. Montáž předem připravených mechanizmů nedělá problém, ale pak všechno sladit, vychytat, slícovat spáry s karoserií, najít správný sklon sloupku a když je to jakž takž, namontujeme pirelky a je to rázem všechno jinak a začínáme znovu. A samozřejmě, že to u každých dveří vychází jinak. No ale naknec musíme zvolit kompromis mezi chtěným a možným a konstatovat: udělali jsme vše co šlo!
Pak také trochu hraní s fanfárami, jednu ne a ne doladit. Nakonec se zadařilo, montujeme i s nárazníkem a najednou už je to z předu dospělé auto.
No z boku už vlastně skoro také
A takhle si hoví společnš se svým bratrem, starším renovací, ale mladším věkem.
Ještě ale zbývá pořád dost práce.Ale to zase příště!
25.dubna 2013 Pokračování-dokončení renovace !
Tak už je tady konečně finiš! Ano, po téměř dvou a půl roce můžeme konstatovat, že erko "žerko" (žluté erko, červené je "čerko") je hotovo !!![
Chtěli bychom poděkovat za pomoc Radkovi Medunovi, Robertu Hradeckému, Honzovi Ševčíkovi a strojírně Jiřího Přívratského, bez nichž bychom to měli o hodně těžší. Velký dík patří také našemu "dvornímu" klempíři Pavlu Kirschlagerovi, lakýrníkům Luboši Krejbichovi se kterým jsme strávili dlouhý čas tmelením a broušením a Láďovi Němcovi, který provedl skvělý finiš lakýrnických prací !
JEŠTĚ JEDNOU VÁM VŠEM VELKÝ DÍK !!
Podívejte se také na naše stránky:"http://www.reincars.cz"Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (23)]
28.5.2013 - Chrobak.SACEK
Nádhera, lepší barvu jste vybrat nemohli :-)
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=188
28.5.2013 - Lucinka
Krááása, krása, krááása ... kuciii, klobouček až na zem ... :)
Lucinka, e-mail: mura.lucinka@seznam.cz , www: http://www.algi-dori.wbs.cz
27.5.2013 - kpt.Budha
Úžasné, tolik energie vložené do stavby, proti tomu jsem opravdu hrozný flákač :-)
kpt.Budha, e-mail: m.reminek@email.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=390
26.5.2013 - RST
Moc pěkný, kéž bych měl tu vůli, čas a prostor to udělat taky takhle. Když už je hotovo, bude nějaký další eRko do sbírky?
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
24.5.2013 - boris
Prostě nádhera... Chci se zeptat - sháním kontakt na profíka, který by mi dal skelet dohromady, mohli bychom se domluvit? Díky, Boris
boris, e-mail: borishejduk@seznam.cz
17.2.2013 - Chrobak.SACEK
Nádherná práce, klobouk dolů
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=188
17.2.2013 - Myschak
Dokonalejší renovaci jsem neviděl - neskutečná krása !!!
Myschak, e-mail: m.ickx@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=837
17.10.2012 - MATY
Krásná práce :o)
MATY, e-mail: maty.bass@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=618
16.10.2012 - RST
Takovýhle články publikuju vždycky s radostí. Krásná práce. Takhle bych to taky chtěl, jen se k tomu nějak nemůžu dokopat, hlavně časově.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
7.8.2012 - DanR
Jenom bych doplnil, že lícování nám dalo docela dost práce. Prvotní lícování bylo bez těsnících gum a ty to teď nepatrně změnily, takže jsme si užili ...
DanR, e-mail: fejklovad@seznam.cz
29.2.2012 - jiritru
to texmur. ne, to určitě ne. Není to koženka, ale stříkaný "Lederefekt", který se začal dělat na přelomu 1970/80, ale pro tuzemsko ne.
jiritru, e-mail: jiritru@yahoo.com
29.2.2012 - texmur
Krásná pečlivá práce. Držím palce ať to jde dobře. Těšímse až ho uvidím. Co ta koženková střecha - budeš ji obnovovat?
texmur, e-mail: tl@seznam.cz
19.2.2012 - jiritru
to Boris: ten skelet je na našem prvním erku(červeném) a byli jsme za něj hodně rádi.Můžeš mít radost! Zase jezdí!!
jiritru, e-mail: jiritru@yahoo.com
18.2.2012 - Boris
Smekám, pánové.. Když jsem vám prodával skelet toho červeného erka (v rakovníku), nevěřil jsem, co z něho dokážete vykřesat a tohle.. prostě krásná práce. Nádhera. Sen...Boris
Boris, e-mail: BorisHejduk@seznam.cz
17.2.2012 - Hansi
Noo,je to ukazka poctive a kvalitni prace,gratuluji :-)k vysledku!
Je dobre ze jsi ten clanek napsal v teto dobe,alespon jsem zase dostal
kopanec,abych vice pridal na tempu ;-)!
Hansi, e-mail: honzajung@arcor.de
17.2.2012 - volejňus
Skvělá práce, je to parádní :D
Vyleštění hliníkových částí je precizní.
volejňus, e-mail: volejnik.petr@centrum.cz
16.2.2012 - Chrobak.SACEK
Proč se chodíme koukat na od odfláklé renovace aut do škodováckého muzea??
Chrobak.SACEK, e-mail: Chrobak.SACEK@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=188
16.2.2012 - Jarda.r
To není renovace, to je stavba nového :)
Jarda.r, e-mail: Jarda.r@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=721
16.2.2012 - jiritru
To Maty: asi ano, ptali jsme se na to pana Tumy, ale vždycky to nějak zamluvil. Ale je to opravdu čistí, vyleštěné a přitom to nechává původní kontury po formách a opracování.
jiritru, e-mail: jiritru@yahoo.com
15.2.2012 - RST
Nezbývá než se připojit k ostatním, klobouk dolů. Až se tím začnete zabývat komerčně, budu jedním z prvních zákazníků. Takhle bych to taky chtěl, ale nějak nejsem schopnej se k tomu dokopat.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz