(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Znovuzrození RedMachine

Po skoro 20 letech znovu a lépe
7.6.2009 - RST Poslat vzkaz , e-mail: rstuning@seznam.cz

Přečteno: 8685
Komentářů: 38 

Konečně renovace

Novinky nahoře

30.9.2017(so) - vyvařování hotovo, dnes proběhl převoz zpět do garáže:


...tyto fotky by se daly použít v porovnání s původními do hry "najdi x rozdílů...".


...no a tady pár detailů opravených věcí: nosník motoru, lem okna a levá okapnice s krajem střechy, která byla po předchozích opravách dost bídná...".

17.9.2017(ne) - další pokrok v opravě auta, postupně se to blíží k závěru, co se vyvařování týká:


...podlaha a spodek až na pár dírek hotové, vyměněný nosník motoru a opravený pravý podběh, opravená pravá část střechy. Zbývá levý kraj střechy (ten horší), přední torpédo s lemem na okno a pár drobností.

2.9.2017(so) - cestou ze srazu v Malé Skále jsem se zastavil podívat na postup prací na autě:


...hotové prahy, nová pravá kapsa, vyspravená podlaha a spodní části sloupků, vpravo i lem pod větračkou.

6.8.2017(so) - Po týdnu zase aktualizace. V pátek jsem dovezl zásobu opravných plechů-okapnice, lem podběhu, nosník motoru, kapsu ramena, stojny prahu a vnitřní práh (ten nakonec nebude potřeba, ale hodí se určitě někdy v budoucnu). Dnes jsem vše předal klempíři a zdokumentoval aktuální stav:


...opravený okraj pod oknem, odpáraný práh a opravený vnitřní práh včetně kraje podlahy i s trubkou na hever, ve střeše je díra a bude se spravovat, opravený vršek podběhu. Spokojenost stále trvá, frčí to.

30.7.2017(ne) - vezl jsem klempíři nové prahy, tak jsem zdokumentoval i postup prací. Po týdnu jsou zavařené díry po mém 120 topení, opravené díry v LP podběhu a výztuze pantu a začaly práce na PZ podběhu, kde je opravená část lemu a vyřezané rezavé kusy. Za mě zatím spokojenost.

23.7.2017(ne) - odvoz do ozdravovny.

15.7.2017(so) - Petkar mi dovezl pracovní kola, počasí nic moc na nějaký výlety, tak jsem kola umyl a vyrazil dodělat auto. Je připravené k převozu do dílny na opravu plechařiny.


...přezuto na pracovní kola, s podložkama 3cm jsou kol plný blatníky a ještě že je to odlehčený a vzadu jsou pořádný V-éčka, jinak by to dřelo o lemy. Pracovní motor a vyklizený vnitřek.

4.-6.7.2017(út-čt) - část dovolené kolem letních svátků jsem věnoval pokračování rozborky auta. Vzal jsem to nakonec víc zgruntu, než jsem původně předpokládal, ale bude to tak potřeba. Auto si to zaslouží.
Vyndal jsem motor a nahradil ho holým blokem, aby auto stále drželo pohromadě. Při tom se ukázalo, že pravý nosník motoru má dost a bude potřeba ho hodně opravit, případně nahradit spolu s opravou celého podběhu.
Doodstrojil jsem vnitřek, včetně sundání stropnice a odlepení všech tapecírů. Levý nosník střechy je shnilý, takže s opravou okapnice a kraje střechy bude potřeba opravit i ten. Ona vůbec levá část střechy a okapnice je po předchozích opravách podivně vyboulená a bude potřeba ji udělat celou nově.
Vytahal jsem elektriku, hadice, moje výtvory v podobě topení ze 120, zapojení přídavných dálkových a tak. Bude potřeba po mě zavařit díry pro to topení, holt mladická nerozvážnost a nutkání tunit.
Spodní lem okna bude potřeba taky opravit, stejně tak jako rohy palubky.
Bohužel budou potřeba asi i oba prahy, protože předchozí oprava není udělaná dobře, stejně tak i výměna levého zadního podběhu je udělaná dost kovářsky. To bude stačit snad jen zabrousit a poopravit. Nejhorší je pravá strana, kde to vypadá na nový i vnitřní práh. No uvidíme.


...motor a jeho pracovní náhrada, stav kufru s otvory pro 120 topení, celkový pohled na odstrojené auto.

10-11.6.2017(so-ne) - po dvou letech se zase něco děje a konečně snad směrem k opravdické renovaci auta. Rozhodl jsem se, že klempířskou opravu si nechám udělat a domluvil jsem si ji. Vzhledem k tomu, že čas na ni bude cca od července, donutilo mě to začít s odstrojením auta. Věnoval jsem tomu o víkendu pár hodin a je odstrojen interiér a jsou vyndaná skla. Stav skeletu je bohužel horšní než jsem čekal a s čím jsem léta žil. Uvidíme ještě, jaká se najdou překvapení po sundání blatníků a stropnice.


...postupná rozborka interiéru až po vyndání oken...
Opravu bude potřebovat pravá zadní kapsa, kus prahu a podlahy, vrch zadního podběhu, přední podběhy, levá okapnice a kus střechy, další různé drobné díry, koroze a nepovedené předchozí opravy.

2017

27.8.2015(čt) - aby se přeci jen něco dělo, rozebral jsem průběžně přední nápravu z Bílého (kterou jsem původně chtěl použít bez renovace) a nechal ji opískovat a natřel odrezovačem. Nápravnice bude potřebovat mírný zásah flexou, kusem plechu a svářečkou.


...opískovaná a odrezovačem natřená náprava...ještě že jsem ji rozebral a přeci jen podrobil renovaci...

2015

20.-21.9.2014(so-ne) - po krátké návštěvě eRekcí 2014 na Kozákově jsme dorazili do mého rodiště a během zbytku soboty a v průběhu neděle jsme zušlechtili garáž pro RedMachine. Tak se jí tam snad bude bydlet dobře.


...opravená místy odfouklá omítka a vymalováno...

22.7.2014(út) - udělal jsem si drobnou radost. Podlehl jsem svodům inzerce a pořídil si ke zrenovovaným kolům Borani i nové středové pokličky. Dnes zásilka dorazila.


...jsou snad ještě v původních pytlíčkách... A po vybalení i srovnání s původními, které byly s koly na autě. Nové matice jsem pořídil už před časem.

4.3.2014(út) - odpoledne po práci jsem zahájil přesuny. Nejdříve tažné vozidlo s vlekem k nám, naložit erko, převést, odjet s vlekem zpět a svým autem zase domů. Za odpoledne to bylo cca 230km.


...nakládka, upevnění, trasport, složení v cíli a ubytování v novém...

2014


Zahájili jsme další rok společného soužití.

2.3.2014(ne) - původní ubytování pro auto v minulém roce skončilo, po zhruba roce stráveném na dvorku se mi konečně podařilo sehnat zase střechu nad hlavou, tak jsem zahájil "přesun hmot":


...vyštrachal jsem spoustu plechařiny, část jsem dnes odvezl do nové garáže, auto jsme na tyči dovezli k nám na dvůr, kde proběhla aspoň rychlá očista, zde před...


...a zde po, nemůžu si pomoct, ale i po letech to auto není v úplně nejhorším stavu a má furt něco do sebe. Hlavně na poslední fotce se mi nějak moc líbí. Pro transport jsem sundal nárazník a namontoval vlečné oko, pro snadnější vlečení.
  • --------------------------------------------
29.7.2013(po) - podařilo se mi získat nějaký "šamon" od kolegy z práce. Mívali v rodině stovku a něco jim zbylo...

Zrcátko včetně krytky a zřejmě držáčky slunečních clon určitě na nic já potřebovat nebudu, takže pro originalisty hundertisty jsou k dispozici, ideálně výměnou za jiné maličkosti.

27.6.2013(čt) - dnes jsem nalakovaná kola nechal nazout.

Aspoň malými krůčky se posouvám vpřed.

19.6.2013(st) - nechal jsem opískovat a nalakovat "anglické plecháče", ještě je plánuju obout a zatím uložit.

S renovací kol souvisí i středové pokličky. Potřeboval bych někde vyrobit nové samolepky na středy pokliček. Má někdo nějaký námět, kdo a kde by to dokázal?

Originálně je samolepka tištěná na tenkém plechu, ale spokojil bych se asi i s tiskem na Al folii, kterou na původní nalepím. Naskenovaný originál mohu poskytnout, ale potřebuje nějaké grafické vyčištění a opravení, lepší pokličku bohužel nemám.

2013

po letech zase něco málo aktivit...

16.8.2010(po) - Jenom aktualizace článku. Odstranil jsem nabídku přebytečných věcí. A protože se na nabídku a několik inzerátů neozval vůbec nikdo, napříště se už nebudu při úklidu zdržovat s focením a nabídkou přebytků. Věci prostě přetřídím, co uznám za vhodné si ponechám, nepotřebné vyhodím rovnou.

  • -------------------------------------

30.1.2010(so) - mezi tříděnými díly jsem našel i několik párů rámečků světel. Jeden pár jsem cvičně vyčistil a nahrubo přeleštil.

Před a po:

24.1.2010(ne) - po půl roce nečinnosti v oblasti RedMachine začínám aktivity úklidem.

28.6.2009(ne) - vyndal jsem brzdové trubky, sundal LP blatník a pustil jsem se do hrubého čištění.

Trochu vaření bude potřeba, ale myslím, že to není žádná tragédie, spíše taková klasika. Opravené vršky podběhů po 10 letech vypadají skoro netknutě.

21.6.2009(ne) - s týdením zpožděním je náprava venku. Matici pístnice L tlumiče jsem musel odšroubovat flexou, jinak šlo vše v pohodě.

Stav mostu nápravy a kufru. Lemy podběhů byly dělány před 10 lety a zdá se, že jim nic není, stejně tak i navařená nová vanička kufru.

Most kolem nápravy bude potřebovat ošetřit kartáčem, odrezovačem a nějakým nátěrem. To provedu po odstranění brzdových trubek, které ovšem vypadají, že už byly v miulosti někdy měněny. Stejně tak náprava není v úplně nejhorším stavu, nápravnice je už 105/120, ramena nejsou nijak extrémně rezavá. Po repasi a výměně opotřebených dílů bude náprava bez problémů použitelná.

14.6.2009(ne) - předsevzetí vyndat přes víkend nápravu se moc nepovedlo splnit. Náprava je ale ve všech spojích uvolněná, zbývá odpojit volant a stabilizátor a pak už jen vyšroubovat horní 4 šrouby a nápravu vyndat. Fotky dokumentují stav podběhů a části podlahy.

12.6.2009(pá) - Podle uchovaných naohýbaných brzdových trubek si připravuji trubičky na výměnu. Koupené byly v rovném stavu, během asi půl hodiny se celkem podobají těm "originálním".

7.6.2009(ne) -

Zahájení renovace

  • --------------------------------------

Po dlouholetých slibech jsem konečně zahájil opakovanou renovaci RedMachine. Více o historii auta v článku Radkova RedMachine . Odložil jsem přestavbu WhiteMagica a pouštím se do opravy svého prvního eRka.

Zde je pár obrázků na zdokumentování aktuálního stavu auta:

S touto vizáží jsem jej dnes (t.j. 7.6.2009) přivezl ze stodoly k sobě na dvůr a do garáže.

Po očistě auto docela prokouklo. Pak mi s chutí zapózovalo pro "umělecké" fotky:

Poté následuje dokumentace nemocných míst, kvůli kterým se do nové opravy pouštím:

Interiér je po celá léta beze změn a v docela slušném stavu:

Při převozu byla originální palivová soustava nahrazena pomocnou nádrží v prostoru zadního kufru a přímé spojení AC pumpy hadičkou:

V motorovém prostoru po letech nic nového, jen pravý podběh signalizuje nutnost klempířské opravy. Postup prací budu dokumentovat vždy navrchu článku.

Začít se chystám v přední části, kde mě toho nečeká snad tolik. Počítám s výměnou přední nápravy, nové rozvody brzd, spojky a benzínu, výměna LP blatníku a čela za čtyřoko.

Až zase někam pokročím, provedu aktualizaci.
Radek RST

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (38)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com