(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Montážní vozík motoru

Ulevte svým zádům
20.2.2009 - Pajk Poslat vzkaz , e-mail: pavel.plachy@email.cz, www: http://www.utriveteranu.ic.cz/110R.htm

Přečteno: 8320
Komentářů: 10 

Vozík na montáž motoru

Pokud máte pocit, že namožené zádové svalstvo z demontáže a montáže motoru nejsou tím správným způsobem posilování, nabízím alternativu (demontáže, ne posilování.-))

K svaření přípravku mne vedlo několik důvodů:

a) Nerad se dřu, když nemusím. Obvzláště několikrát ročně.
b) Většinou jsem v garáži sám a se svou rachytickou postavou sem si dosud neosvojil dovednost demontáže v jednom.
c) Mám úzkou garáž a demontovaný motor překáží. Neustálé přemisťování taháním po vaně také není ideálním způsobem transportu. Výhodou přípravku je, že pokud nerozebírám střeva motoru, může agregát po celou dobu zůstat na vozíku. Pochopitelně je montáž usnadněna již "naštelovaným" přípravkem (pokud se s vozem nehýbalo).

Co je potřeba:

Podrobná rozpiska je u výkresů, pouze si dovolím několik poznámek:
1)Otočná kolečka s plnou pneu, připevnění čtyřhranou přírubou, průměr koleček min. 50 mm. Stačí nejmenší z nějakého OBI či hauzu. Cena je cca. 70 Kč (v.r. 2008) za kus. Pokud byste kupovali větší budou a) dražší b)může být problém s výškou.
2)Jackel (správně trubka 4 hr:-)) 20x20x1 cca 2m. Cena cca. 30 Kč/m(2008 ferona). Můžete použít
i jakýkoliv podobný, dotatečně tuhý profil. Já třeba použil zbytky z nápravy š1203:-)
3)cca 3x 110 mm. závitové tyče M10 může nahradit stavěcí šrouby, Pouze je třeba vyztužit plech motoru ve špičkách, aby se neboulil.
4)3 ks. krováků, nebo nějakých tyček k navaření na „štelovací závity“

Popis konstrukce:

Vozík je dvojdílný.
Základnu tvoří čtyřramený nepravidelný lichoběžník. Jelikož má motor snahu se přepadnout dopředu na pravou stranu (pohled od prsou motoru) je pravé přední kolo vyosené ze základny více doprava a taktéž je motor vyosen na přípravku doleva. Na základnu jsou navařeny 3 stojny. Jedna pod setrvačníkem a dvě přibližně pod silentbloky motoru u příčky.

Na stojny je volně ložen trojúhelníkový plech, vyztužený profilem po obvodu. Profil zárověň vymezuje polohu plechu na základně. Plech má z vrchní strany navařeny vymezující jackely. Přesné umítění doporučuji ověřit dle Vaší vany. Já to bral velmi nahrubo a nakonec to nevyšlo uplně ideálně i když to funguje. Vzhledem tomu, že motor na přípravku je položen o oněch 30° vpravo (stejně jako namontovaný) je zabezpečen proti klopení podpěrou (poz. 4 výkres plechu motoru). Bez ní bude přepadávat !.

Ještě několik poznámek:

1)Plech pod motorem je vhodné ve špicích trojúhelníku vyztužit,aby ho závitové tyče neboulily.
2)Stojny z jackelů, které v sobě ukrývají závitové tyče by měly být co nejdelší =>největší výškový rozsah přípravku
3)Závitové tyče by měly mít co největší závit, který se podaří vsunou do jackelu stojny. Počítejte i s určitou vůlí (křivě navařená matka, trochu prohnutá tyč atd.)
4)Pokud seženete větší kolečka a stojny by nebyly dostatečně dlouhé, je možno je prodloužit o něco níže (navaříte je z boku) Nesmí ovšem vadit otáčení koleček

Popis práce s vozíkem:

a) Sundám zadní čelo
b)Podsunu pod motor
c)Na stojnách vyšroubuji závitové tyče tak aby byl motor plně podepřen.
d)Dále postupuji standartním postupem

Zkušenosti z "provozu"

1)Štelovat výšku jde bez problémů i s položeným motorem.
2)Motor neleží úplně přesně v uložení, trochu jde naklopit, což nebylo záměrem ale nakonec to vůbec nevadilo. Naopak pak jde snáze dorazit na přírubu převodovky při montáži.
3)Levé přední kolečko je výrazněji namáhané, vozíku by prospělo ho zvětšit. Obvzláště pokud se vozík pohybuje po nerovném povrchu.
původně jsem měl vozík pouze se třemy kolečky (jedno u setrvačníku), ale prostě to bylo moc vratké.
4) Celkově to jde skoro samo a druhý pár rukou nepotřebujete ani na okamžik.:-)
5)Hever (panenka) pod převodovkou není nuttný, ale ještě to usnadní.

Celkem už jsem takhle nandaval a vyndaval motor dvakrát (pokaždý jiné auto) Jelikož přípravek vznikal živelně a z garážových zbytků, mnoho věcí bych příště udělal jinak. Kdo by si to náhodou vyráběl, prosím poreferujte, co a jäk je špatně a jak jste to udělali lépe.:-)
Kdo by měl zájem, mohu zaslat výkresy v dwg (Acad) či idw (Inventor) formátu.


Na konec ještě varování:
Nedělám si iluze o genialitě svého nápadu, ale vzhledem oblíbenému vykrádání obdobných stránek různými pijavicemi DŮRAZNĚ VARUJI před použitím svého nápadu pro jakékoliv komerční využití (např. v publikacích).Z principu bych to prostě nepřešel mávnutím ruky

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (10):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com