24. červen 2007

Keltova erka

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6856×, Komentářů: 13, Líbí se Autor:

Rodný list

Toto erko opustilo bránu závodu AZNP, závod Kvasiny 14.2. 1980 (Podľa pečiatky expedície v TP). Zakúpené bolo 17.6. 1980 v predajni Mototechna v Gotwaldove.Celková cena aj s príslušenstvom bola 69.128,40 Kčs.

Malo nasledovnú tzv. zvláštnu výbavu:

* Riadiaca páka,ozdobný kryt,konzola,volant,montované pásy....

895 Kčs

* Spojler.....400,-

* Vyhrievanie zadného skla.... 1.060,-

* Fridex :)) ....58,-

Panel pre autorádia......400 Kčs

Okrem iných sú v TP zapísané tieto hodnoty:

* Plný výkon 37,5 kW / 51 koní pri 4650 ot.

* Najvyšší točivý moment 81 kpm pri 3500 ot.

* Rozmer pneumatík: 155 SR – 14 alebo 165 SR 13

* Rozmer ráfikov: 4 ½ J x 14 alebo 4 ½ J x 13

* Najvyššia rýchlosť: 140 km/h

Spotreba paliva 9L na 100 km

Som prvý majitel tohto erka a je to moje prvé a asi aj posledné auto.

Napriek tomu, že auto bolo v dobrých rukách, korózia zaútočila na predné blatníky. Vydržali asi 10 až 11 rokov a potom sa objavili bubliny. Postup bol rýchly a v roku 1991 prišla výmena všetkých blatníkov, prahov a predného čela + celý nový lak, ktorý je tam dodnes.

Počas prevádzky sa vyskytli aj drobné aj väčšie nehody:

Po 4 rokoch praskol blok motora, ktorý bol vymenený za nový.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6856×, Komentářů: 13, Líbí se Autor:
k tomu není co dodat, je to parada,
sedačky su puvodny jenom su chraneny potahem
Hezke eRko, ještě by tomu slušelo původní provedení sedaček.
Kupa bola dost problematicka...eriek bolo na sklade dost, ale nemal som financnu hotovost, tak som spravil taky maly podvod, nakolko erky nedavali na pozicku...tak sme to napisali na skodu 120L.Dalo sa vybrat zo 4 farieb--zelena, zlta, cervena, bledo - zelena.


Pocet najazdenych kilometrov asi tak 250 000...nakolko mi uz dlhsiu dobu neukazuje tachometer.
Moc pěkný Erko,myslím,že je fakt frajeřina zachovat ho v takhle původním stavu.Je dobré,že tě nepohltila móda plastových nárazníků,zrcátek a podobných moderních 🙂 doplńků.


Do článku jsi mohl napsat nějaké zajímavosti,jak probíhala koupě,jestli byl výběr barev,jak bylo těžké ho sehnat,kolik má najeto atd.
1kelt - vobec nevadi, pohodicka 🙂
krasny eRko s jeste krasnejsim puvodem... Skoro panenskym... 😀





btw, je to trosku mimo, ale zajimalo by me, zda za 20 let bude na nejakym www.skodaoctavia.cz nekdo, kdo ma wochcafffku jako 1. majitel... no, proste je to jen ukazka toho, co to jsou "poradna auta"... Protoze myslim, ze za 20 let bude i ta wochcafffka co bude mozna v muzeu uplne nasrot...





🙂
Tak tě vítám do klubu prvních majitelů pokud vím tak jsme tady jen dva Já a ty 🙂





Máš to hezky originál, já svoje model 81 pořád přestavoval-tunil, ale koupil jsem už druhé originál 80 a budu ho trochu restaurovat aby vypadalo jako nové .
To je mozne, lebo som nevedel ako to tam mam sformulovat!!dufam,ze te to nevadi
Krasne auticko, skvela farba. Inak, clanok mi veeelmi pripomina moj vlastny 🙂
To auto má jedinou chybu-střešní okno.Jinak je to nádhernej kousek to se musí nechat.
ano sou tam hodiny ze žigula
Krása. Na úvod poprajem hodne šťastných kilometrov bez nehôd. Mimochodom, buď je to len optický klam, alebo je to naozaj, neni náhodou pravý ofuk v prístrojovke nahradený nejakým budíkom? Čo je to zač?