12. prosinec 2011

eKo-eRko

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 14189×, Komentářů: 52, Líbí se Autor: dragon
Pokus překazit návrat eRka do přírody

Proč?

Již od chvíle, kdy jsem začal přemýšlet o tom, že bych si mohl pořídit papíry na auto (kdepak jsou ty doby kde jsem byl zapřísáhlý cyklista) jsem střídavě více či méně intenzivně přemýšlel o eRku. Doba však nebyla vhodná a tak jsem si nakonec řidičské začátky odbyl ve 105ce od (dnes již) tchána. Chutě na "starou škodovku" však neustávaly, takže jsem si nejdřív pořídil 110L, pak i 1000MB (snad sem o nich také někdy napíšu) a nakonec jsem se loni zařekl, že eRko bude.

Jak?

Vzhledem k tomu, že eRka poslední dobou rychle stoupají na ceně a peněz mnoho nebylo (kdy je?), volba byla napnout rozpočet na maximum (cca 30 tisíc) a koupit auto, které stejně renovaci bude potřebovat, ale bude jezditelné, a nebo auto levné, které bude vyžadovat renovaci naprosto kompletní. Nějakou dobu jsem váhal a pak se objevil inzerát na eRko za podezřele nízkou cenu a navíc blízko naší chalupy. Takže nastalo klasické kolečko - zavolat, přijet se podívat, nafotit, zhodnotit, poslat kamarádům (díky Jardo) a nechat je zhodnotit - no a nakonec 26.4.2010 (pokud dobře dohledávám) koupit. Co nakonec rozhodlo pro koupi:

  • relativní kompletnost
  • střecha není viditelně shnilá
  • podstatné věci původní a nezničené tuningem (motor, tapecy, palubka atd).
  • blízkost k naší chalupě a to, že prodejce dohodl svého známého který auto na podvalu za příznivé peníze odvezl.

Auto jsme tedy dovezli na chalupu a takhle to vypadalo:

Co - tedy stav

Jedná se o rok výroby 1978, Kvasiny opustilo 24.1.1978, první majitel si ho převzal 9.2.1978 v Kolíně, já jsem majitel čtvrtý. Výrobní číslo karoserie 5044999.

Stav kastle je asi celkem patrný z fotek:

  • V důsledku dlouhého stání venku na vypuštěných kolech, kdy se auto břichem prakticky dotýkalo bláta pod ním, je kastle náležitě zrezlá.
  • Přední čelo, podběhy, blatníky i podlaha kufru jsou v mrtvé, most nápravy asi také nebude nijak slavný.
  • Podlaha auta nejdřív vypadala také mrtvě, ale při důkladném obouchání kladivem se zjistilo že mohlo být i hůř. Každopádně speciálně prostor pod zadními sedačkami je mrtvý (hezky tam svítí zvenku), uložení ramen drží pohromadě jen ze setrvačnosti.
  • Dveře by měly být zachránitelné, zadní blatníky jsou sice na výměnu, ale možná se ještě na něco hodit budou.
  • Zadní kapota má život za sebou, zadní čelo možná ještě žije.
  • Střecha vypadá že by měla být použitelná/opravitelná.

Co se týká motoru, je to původní eRko, výrobní číslo 839407/4. Jestli běží netuším, ale otočit s ním jde. Zdá se být kompletní včetně chladiče oleje atd. Brzdy jsou zarezlé, stav náprav a převodovky neznámý, ale to je to poslední, co by mě teď trápilo :)

Interiér určitě bude chtít renovaci (speciálně sedačky), ale je v zásadě kompletní a nezasažený tunerem, takže opět základ ze kterého se dá vycházet. Co určitě bude potřeba vyměnit jsou koberce - v autě byl asi nějakou dobu solidní rybník.

Plány

Auto je prozatím v suché stodole na chalupě a tudíž lze postupovat v klidu a s rozvahou. Jakožto majitel pěti jiných škodovek a aktivní křeček už nějakou zásobu dílů také mám, většina plechařiny na rekonstrukci kastle by také měla být. Jakmile bude zase teplo tak chci auto odstrojit a začít s rekonstrukcí kastle - ale to bude muset udělat někdo zkušenější. Dál zatím nemá smysl uvažovat.

Sháním

  • Přední nárazník
  • Čtyřoko
  • Zadní podběhy a čelo
  • A hlavně: Šíleného klempíře-umělce s dostatkem odvahy aby se pustil do reknostrukce tohoto zmrzačeného kupátka.

A proč eKo-eRko?

Protože jsem došel k názore, že se jedná o auto k přírodě nejen šetrné, ale dokonce velmi vstřícné - posuďte z fotek:

Tak mi držte palce ať seženu co sháním a ať to celé nakonec dobře dopadne :)

Nějaké další fotky


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 14189×, Komentářů: 52, Líbí se Autor: dragon
Tjn, tak nějak bych to také viděl - prostě dát dohromady příslušnou sumu a pak to nechat udělat se vším všudy. Otázkou je jak moc přesně tu cenu bude někdo ochotný dát předem - možná to bude chtít mít ještě solidní rezervu.





Jak jsem psal, ve stodole je místa dost (teď na tři auta, až dokončím úklid tak na čtyři) a zatím tam jsou jen dvě (a víc jich neplánuju), místa je tam dost... takže jak čas a možnosti umožní se to bude obírat, obrušovat a zjišťovat, co všechno je v hajzlu... Vzhledem k tomu, že nemám času až tak moc, tak možná než tohle dokončím, tak na toho klempíře i našetřeno bude...
No, víc než cokoli jiného tu vnímám jako problém toho klempíře 🙂





Protože takhle si myslím, že se to někde bude několik let válet, než se naspoří dostatečná suma pro klempíře. Tomu se to pak odveze, dá se mu ranec a on to za 14 dní sfoukne.





Vozit to někomu sem a tam co půl roku s třema tisícovkama a jedním dílem asi nepůjde. A u sebe si to žádný klempíra nebude chtít garážovat.





A možné je všechno, stačí se podívat na renovaci nějakého veterána z předminulého století. Jen to pak už není klempířina, ale modelařina.
No Kubo upřímě když vidím jaký vraky zachraňuje můj kámoš co je blázen do osobních tatrovek tat tohle erko vedle nich je ještě hodně slušný základ.A o tom jestli to má nebo nemá smysl to je na polemiku. Všechno je to o penězích a těch skutečně slušnejch kastlí fakt už moc není a pokud to je někdo ochotnej pustit dál tak si to nechá patřičně zaplatit.Já sem za svůj Superstroj v roce 2008 platil 35tisíc.Musím fakt říct že kastle je zhlediska koroze fakt v top stavu.Vůz když jsem kupoval za tuto cenu tak měl rozpáranej celej pravej bok. A právě kvůli tý kastli jsem byl ochoten dát za to takovýhle peníze. Když si vezmu co jsem viděl za šroty před nákupem superstroje a co za to lidi chtěli. Jak říkám poslat auto do hutí je podle mě až ta poslední varianta.A zachránit se dá ledacos zvlášť když máš možnost to někde v pohodě uskladnit.
Člověče v klidu, nemusíš to hned brát úkorně. Pokud tě to uklidní, nejsem na tom doma o nic líp, spíš naopak (ani plac před barákem nejni), s vybavením jsem na tom asi stejně jako ty. Spíš mě zarazilo, že máš pocit, že by Jarda neopravil ani bicykl - chápu, že to sice byla nadsázka, ale párkrát jsem ho opravovat viděl a ten tvůj komentář je prostě vedle jak ta jedle.
Ehm,psal jsem že v mých podmínkách -to jest plac 3*6 metrů před barákem,gola sada,flexa. Zbytek jakožto dílnu,svářečku atd. si sháním dodatečně,zcela sám a nikdo mi na to nepřispívá ani nepřispěl,erko mám koupené v renovace schopném stavu protože zcela supr kousek je momentálně nad mé finanční síly a mám spousty jiných aktivit než jen škodovky ale jak je libo,já se s váma hádat nebudu a tím s příspěvkama zde končím,na blbé kecy máme politiky a vy si plácejte vzájemně po ramenou jak je libo.
Když jsme u těch podmínek, tak třeba já nejsem 100% majitelem ani jedné garáže.
Nevím co jsou "tvoje podmínky", ale pokud máš tolik peněz, že hezké eRko je pro tebe dostupný artikl, tak si myslím, že zlepšit ty podmínky by pro tebe neměl být až takový problém - za cenu hezkého eRka máš prakticky všude mimo Prahu půl garáže.





A nechci soudit jak moc dobré či špatné podmínky Jarda má, ale rozhodně za něj mluví výsledky (speciálně Šmoulinka č.2), takže s tím tvrzením, že by neopravil ani bicykl bych byl hodně opatrný.
Kubo, proč teda lepšíš takovej prohnilej vrak, když umíš sehnat lepší?🙂
Dragon: Já se nehádám,jen pro mě erko není takovej nesehnatelnej artikl.Ještě stále se dá sehnat ve slušném stavu i v nenáročně renovatelném,takže by mi takového auta líto vyhodit nebylo. Ale ty máš ty podmínky a příležitosti k tomu dát ho do kupy tak proč ne,držím ti palce,já mít ty možnosti taky tak ho taky nevyhodím. A víc o tom nehodlám diskutovat,Jarda si prostě do mě rýpnout musel jako to dělá i jinde,ale možná by mu mělo dojít že to mám na háku protože on by v mých podmínkách neopravil ani bycikl 😉.
Kubaembecko> Jak říká Jarda, hodit to do šrotu umí každý. Pokud ti přistane na dvoře a nemáš na jeho opravu, raději ho pošli dál. Zachraňovat se budou větší a větší vraky, protože hezkých je míň a míň.





symbioter> Tak to by ovšem byl rachot 🙂 Zadní nárazník mám, ještě zabalený v původním igelitu a zapatlaný tou vazelínou nebo čím to konzervovali. Tak ten přední už tu nějak seženu... akorát, že jsem ten zadní měl přichystaný na kilo, takhle abych sháněl ještě jeden 🙂
Ty bláho nárazníky z Novýho Zélandu do čeh při jejich váze by to stálo asi fakt raketu 🙂
narazniky mam oba v dobrem stavu, nepotrebuju je, ma to jedinou chybu- jsou na NZ...... daly by se poslat......ale to by byl ranec za postovny.....
JardaR: Pokud má ty možnosti a finance tak at se hraje,psal jsem že mu fandím. Já ty možnosti nemám a kdyby mi takové erko přistálo na dvoře šlo by proto do hutí. A nevyhledávej rozbroje.


Dragon: S nárazníkama na embéčko nepomůžu,ty nedám,ale kdybys chtěl plechařinu na stovku něco bych našel za dobré ceny 🙂.
Čapoun> Mám i kilo, takže tuším kolik tahle sranda stojí... s tím se nedá nic dělat, ale v kontextu celkové renovace to není vlastně až tak strašlivá položka. Nárazníky na MBčko (a ty taky potřebuju sehnat) stojí ještě daleko víc...
To Dragon: Nechci tě strašit ale jak píšeš že scháníš ten nárazník tak upřímě je to fakt velkej problém. Já když jsem scháněl na Superstroj přední náhradu za tu zvojtěnou půlku tak pokud jsem chtěl fungl nágl naprosto bez poškození a rzi tak jsem se za tu půlku dostal někde na cenu kolem 2500Kč- a co bylo pod tím tak většinou nestálo za nic.
Určitě to nebude renovace ve stylu zakytovat a polejt barvou. Není to zničený provozem, ale bohužel stáním mezi slepicema 🙂


Střecha vypadá mnohem líp, než jsem čekal. Možná ani nebude potřeba sundavat potah, doufejme. A když se něco bude opravovat, tak se vymění celý díl a nebudou se dělat nějaké slepené záplaty.


Hodit do šrotu by to uměl každý, Kubo.
Kluci díky všem za podporu, jsem rád, že se vás najde dost co si nemyslíte, že jsem úplnej blázen 🙂 Beru to tak, že na něj mám prostor, za který nemusím platit a kde může být neomezeně dlouho - a místa je tam dost. Takže jak bude čas, peníze a chuť, tak se bude dělat. Když mě to přestane bavit, tak to tam prostě nechám ležet jak to je dokud mě to zase bavit nezačne - není kam chvátat. A hrozně nerad ničím co by ještě mohlo sloužit, takže bych k tomu nerad přistoupil "tohle hodím do šrotu a koupím lepší" -- pokud to zachránit jde, tak by se to zachránit mělo, nové eR-kastle nerostou na stromech...
Rozhodně to stojí za tu práci! Teď to nevypadá valně, ale jak to postupuje krůček po krůčku, máš z toho stále spoustu radosti z podařené práce. Hlavně nic nefixluj, později by Tě to mrzelo.


Podívej se sem:http://www.skoda110r.cz/check.php?id=1219,


třeba Ti to dodá elán. Teď děláme druhé, taky z r.1978 a taky žluté 6245 sluneční žluť. Jsme už trochu dál než Ty, tak kdyby něco, jsme připraveni s Tebou konzultovat. Ať se daří!
Brrrrrrrrr........., kdyz to vidim v tomhle stavu, tak je mi divne od zaludku..🙂, sam jsem si tim taky prosel, nejdulezitejsi je elan, prachy jsou v tomhle pripade vedlejsi velicina..🙂), ale pokud to dotahnes do konce, bude Ti odmenou krasny pocit z jizdy v nejkrasnejsim aute na zemekouli!!!
Teda to koukám. V diskuzi byly nedávno odkazy na pěkná erka kolem 60 a na aukru byly nějaké bastly kolem 30(?). Mrknul bych se na nějaké zdravé nedodělané bastly nejlépe bez papírů 🙂


Pokud se rozhodneš to dát dokupy, tak to budu se zájmem a obdivem sledovat.
Daves> Jj, určitě se budu snažit měnit celé díly kde to bude možné - nemá smysl řezat kusy z podlahy když jí mám jako celek atd. Přední podběhy jsou, podlaha taky... akorát most nápravy a zadní podběhy ne.





Panocha> Já jsem věděl, že jsem schopný jí sehnat - jinak bych do tohodle auta asi nešel 🙂 Mimochodem, přišel jsem k ní zajímavým způsobem - když jsme dojížděli v roce 2009 CzechWrecks s MBčkem a na benzínce v Českých Budějovicích jsme měnili dynamo, tak přišla okukovat nějaká skupinka co jela vodu na Vltavě. No a jeden z nich říkal, že doma má podlahu na MBčko, jestli jí nechci atd... tak mi dal číslo, my pak pokračovali do cíle, trochu jsem na to zapomněl... no ale když se objevilo tohle eRko, tak jsem si rychle vzpomněl 🙂
Tu kilí podlahu ti závidím .Já když jsem dělal červenýho draka tak jsem sehnal akorát novou podlahu ze 120cítky.
Mno držím pěsti, za 8 tis dobrý kup náhradních dílů, ale celkově tě vyjde líp koupit něco v lepším stavu, tady dáš jen za klempíře 30-40tis dle kraje...


Jinak ať ti nadšení neupadá, ta žlutá je moc hezká barva!
To Daves: Naprosto s tebou souhlasím.Pokud mám možnost nahradit celí díl plechařiny za nový díl byť to bude replika tak rozhodně vyměnit.Takový to vyvařování ala puzle je fakt na hov... A časem to začne v těch místech ještě víc hnít.
No, každopádně plechy bych dával celé, nekrájel bych je. Tzn podlahu celou a původní celou pryč. Podběh celý a původní celý pryč. Ikdyž je třeba část podlahy zdravá, tak ji nepoužít.





Chce to měřit, měřit a měřit. Postupovat pomalu s rozvahou a stále kontrolovat. Raději řezat 5x než jednou a naposled.
Čapoun: jo, myslím, že tam zůstal (tahle fotka je ještě před koupí).





Daves: No tomu bych se právě rád vyhnul, raději bych to dělal na autě takovou postupnou rotací - aby se ty díly dobře napasovaly k sobě. Když se na chalupě stavil Jarda.r tak si vyžádal kladivo a šroubovák a po chvíli konstatoval, že tam ještě zdravé kusy jsou (kupodivu i na té podlaze), takže bych ty zdravé kusy rád použil jako kostru na kterou se navěsí nové plechy. Kdyby se to skládalo fakt z kusů tak by bylo asi docela peklo to udělat přesně 🙂
Že to říkáš zrovna Ty davesi, deník stavby Tvého RS vypadá taky pěkně🙂
Ve finále to bude stavba vedle 😀 Jakože vezmeš tu podlahu, přiboduješ podběhy, most, podlahu kufru, torpédo, střechu a vlastně vedle původního auta postavíš nové 🙂
Koukám že si k autu jako bonus dostal i hasičák 🙂





https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1245&olimage=33673
Tak držím palce,já osobně bych to hodil do šrotu ale jak tu někteří psali taky těmto projektům fandím takže budu držet palce a pozorně sledovat🙂. A podlaha je z kila,embéčko nemělo hranatou krytku na lanovod ruční brzdy ale kulatou na šroubky.
OK, v tom případě dík za publikaci 🙂 Budu se snažit ty edity nějak seskupovat ať s tím neotravuju pořád.





Čapoun> https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1245&olimage=33680
Zařídit, abys publikoval sám od sebe nejde...


Musí to uděllat někdo z adminů (třeba já 😀) je to ochrana předtím, aby si kde kdo nezveřejňoval nesmysly, tím nemyslím teď tebe, tvůj článek je k věci a v rámci zaměření webu...
Ta podlaha je koupená od člověka co tvrdil, že je na MBčko, ale otázkou je jestli v době kdy jí koupili nebyla už spíš kilí. Je to komplet podlaha i s tunelem a pokud dobře koukám tak i ty zadní domky ramen tam jsou - takže to by problém být neměl.





Přidal jsem fotku na konec článku ale čeká to na publikování - nejde nějak zařídit, abych na to nemusel pokaždé čekat?
TO Pajk:


Nějak jsem si nevšiml.Tak to je fakt nářez. 🙂
Čapoun:


Řekl bych, že do dokonalosti jim něco chybí🙂https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1245&olimage=33668
Tak hlavně že je auto kompletní.Tu podlahu co máš je originál na Erko a nebo to budeš dělat z nějaký 120cítkový? Za 15 kil to je víc než hodně slušná cena.A co domky v zádu jsou OK?
Myschak: Jj, tak nějak uvažuju. Jinak tvoje Borůvka a Žluťásek hrály v rozhodování do tohodle jít docela podstatnou roli - protože jsou důkazem, že to prostě jde. Jen mít tvoje ruce 🙂
Pravé kolo bere škarpy, sůl u krajnice, kamínky, výmoly... Pravá půlka vždy trpí víc. Tím si to vysvětluju 🙂
Že se těm mechům a lišejníkům daří zrovna pod pravým předním blatníkem 🙂





https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=833&olimage=23015





Taky budeme sochařit, ale asi na to půjdeme trošku z jiné strany.


Podle mě není moc velký rozdíl, zda opravovat kastli za 5 tisíc nebo za 30. Stejně vyměníš podběhy, prahy, půl podlahy... A koupit zdravou kastli? To jsme někde za částkou, jak zmínil Daves.





Přeji Ti hlavně mraky trpělivosti !!!
Ano, ovšem znamená to dát 70 tisíc najednou, nikoliv v průběhu (celkem dlouhé) doby - což je (protože trpím neschopností spořit) docela podstatný rozdíl. Další věc je, že protože mám kilo, tak některé díly které budou potřeba jsou "na skladě", jiné se mi podařilo sehnat relativně hodně levně (třeba podlahu za 1500). Mám prostor (vlastní) kde auto nijak zásadně nepřekáží a může tam být neomezeně dlouho.





A hlavně - pokud to zachránit půjde, tak by se to zachránit mělo - nová eRka na stromech nerostou a i podobného vraku může (nemusí) jednou být škoda. Prostě se nechci smířit s tím, že by musel do pece 🙂





Samozřejmě ale jsem alespoň trochu realista - pokud se to ukáže jako naprosto nereálné, tak z toho auta bude dárce motoru a papírů (a případně dílů interiéru které budou co k čemu). Možná drahý dárce za těch asi 8 tisíc co mě stálo, ale už jsem v životě prodělal myslím i víc.
Krásné erko se dá koupit už za 70 tisíc a tak nějak ze zkušeností pochybuji, že renovace z takového stavu vyjde levněji. Což neznamená, že ti nedržím palce. Sám si libuji v podobně šílených záležitostech 🙂
Koukám že komentářů se sesypalo hodně, tak po řadě:





Čapoun + Panocha> Jestli je "funkční" nevím, nepřišlo mi rozumné to pokoušet když o něm nic nevím. Zarezlý není (normálně jde otočit) a kompresi má - víc těžko říct. Blok je původní, vnitřnosti nevím.





DVD76 + RST> Že je to šílený podnik je mi jasné od začátku, ale ono těch "lepších základů" už mnoho nejezdí a začínají být nechutně drahé - do té míry, že už se kolikrát i renovace podobného vraku získaného levně vyplatit může. Jak jsem psal, auto je v suché stodole a může tam být prakticky neomezeně dlouho, takže jak to půjde tak to půjde. Ty opravdu drahé karosářské díly (hlavně podlahu) už naštěstí mám. Teď jde o to, kdo to udělá 🙂





Pajk> Ne že bych nechtěl, ale a) neumím b) není se od koho učit. Jediný člověk v mém okolí který to umí je můj bratr, a to je nehráblo a "umí" to tak že sice dělá učňák automechanika, ale žádné velké nadšení u něj nepozoruju. A tohle opravdu není dobrý kandidát na to se učit se svářečkou, chce to zkušenosti.





A všem díky za podporu!
Kluci, čtěte ty články taky trochu. Ne jen prohlížet obrázky. Je to tam napsaný 😉
Taky by mě zajímala jaká je v tom vlastně motorizace a jestli se srdce aspoň trochu točí.
Přeji hodně výdrže a elánu. Jen mně připadá, že pokud nejsi Rotchild, je lepší si klempířinu dělat sám. Za tohle by jakýkoli klempíra chtěl balík a nákup základního vybavení včetně svářečky je proti tomu pakatel🙂
Tiež ti držím palce pri renovácii. Avšak pri pohľade sa tiež prikláňam k názoru, že by bolo lepšie zohnať lepšiu karosériu, pretože tá strecha pravdepodobne tiež určite nebude nič moc, jak to odstrojíš. Avšak dá sa všetko.Ked už by som sa do toho púšťal, tak podlahu by som tiež určite celú vymenil. No je už na tebe,takže mnoho zdaRu.
Je aspoň ten motor funkční?
Vítám tě mezi postižené a obdivuju elán se do tohodle pustit. Silně mi to připomíná moje první žluté eRko, které se po demontáži v prach obrátilo. Jako majitel více škodovek snad víš co děláš a do čeho se pouštíš. Tak držím palce a budu to sledovat.
Taky mám pocit že tady se jedná spíš o stavbu novýho auta než o renovaci.Ikdyž když jsem vyděl z jakýho vraku stavěl David Panocha svýho červenýho draka http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1156 tak vono dát dohromady se dá ledacos.


No uvidíš až do toho sáhnete co se na vás vyklube.
No nevím,nebylo by lepší z (nejen) ekonomického hlediska si připlatit a pořídit si k té renovaci nějaký solidní základ?Na jednu stranu obdivuju šílence,co dokáží vzkřísit takřka z prachu téměř nové auto,ale na druhou stranu to úsilí a nervy,moře času a tučnej balík peněz co za tím stojí,už asi vidí málokdo.Nu tedy,drží palce a nechť se ti to podaří dotáhnout do toho vysněného konce.