14. únor 2009

Lesk jako blesk

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 29346×, Komentářů: 52, Líbí se Autor: MATY

www.vylestimdily.estranky.cz

Pár vyblejskaných dílů. Kvalita finální podoby závisí na na čase, který jim věnujeme a na postupu leštění.

Připravené na leštění a finální podoba.

Zde vyleštěné sací potrubí a víčko ovládání 2.stupně na karburátoru.

Nám všem známé sací potrubí, po sundání z hlavy motoru.

Zde po odbroušení všech otřepů.

A přes vyhlazování smirkem a leštění pastami jsme se přehoupli k finální podobě :o)

A zde již potrubí s perfektně zrepasovaným karburátorem a vyleštěným víčkem ovládání 2. stupně :o)

2.1.2010

Malá inspirace pro dlouhé zimní večery :o)

10.1.2010

Zdravím všechny leštiče :oD

Toto je výsledek celodenního snažení, na víc už jsem neměl nervy :oD

Toto víko šlo vyleštit o poznání lépe, putovalo do Maďarska do jednoho moc krásného erka :o)

Ještě jsem si do svého erka vyleštil hlavici řadící páky. Ta je vyrobena z měkkého materiálu, takže vyleštění bylo otázkou pár desítek minut. Problém v měkkých odlitcích je, že jdou vyleštit tak dokonale, že po té i hadrem na nich uděláte rýhy :oD

Původní povrchová úprava byla jakýsi elox, který už byl ošoupaný, tak jsem jej smirkem strhl a zblištil :o)

Za nedlouho se můžete těšit na podrobný postup leštění límců kol na věhlasných ARCčkách. Které mi zapůjčil Petr Houška.

A také na leštění sady Apoll Jirky Poruby.

30.8.2010

Slíbil jsem, že vám přiblížím postup leštění kol Apollo. V následujících řádcích se můžete dočíst jak jsem na to šel.

Před nedávnem mě kamarád Jirka Poruba požádal o vyleštění jeho koleček na erko. Řekl jsem si, že je to výzva a kývl jsem na to. To jsem ovšem ještě nevěděl co mě čeká :oD

Tak nějak vypadala kola před mým zásahem. Byla napajcovaná jakousi barvou a celkově vypadaly zbědovaně

Kola jsem nechal opískovat. Zde musím podotknout, že opískovaná musí být velmi na jemno. Pokud pískovač použije hrubý písek, celé leštění se protáhne a necháte na tom ruce. Já mám štěstí, že můj dvorní pískovač, je kluk šikovná a vyšel mi maximálně vstříc. Neuvěřitelně jemně kola opískoval (musel to být pro něj očistec, poněvadž čím jemnější písek používá, tím hůře jde barva dolů) a za to mu patří můj veliký dík.

Zde vás musím odradit od chemickécho odbarvování. Mám zkušenost, že pokud se materiál chemicky odbarví, tak hliník z mě neznámých důvodů zareaguje a po vyleštění za čas ztratí svůj lesk. U mechanicky odstraněných laků se toto neděje a povrch zůstává lesklý pořád.

Po té co byla kola zbavená několika vrstev barvy, jsme je odvezli soustružníkovi aby nám opět ulehčil práci. Jelikož pískování odkrylo póry a krátery, kola roztočil na soustruhu a límce vyhladil smirkem do hladka a částečně i čelní plochy. Kola trochu házely, tak by do nich nadělal nožem rýpance. Proto smirek.

Takto vypadá finále leštících procesů

No a jelikož nabízím komplexní služby:oD Tak jsem kola i nalakoval, obul, vyvážil a po namontování na érečko i udělal geometrii.

No a takhle to vypadá po barvičkování

Jak jste si jistě všimli na kolech se vyskytly pokličky. Ty vysoustružil kamarád Petr podle vzoru, který zapůjčil kamarád Jirka.

Já je ještě poleštil.

No a takhle vypadají na autí

Tímto bych chtěl poděkovat za ochotu všem kdo se na této fušce podíleli. A Jirkovi Porubovi za trpělivost, protože mi trvalo hrozně dlouho, než byla kola hotová :oD

Tak, a v nejbližší době se vrhnu na límce z ARCček Petra Houšky. O fota i popisky vás samozřejmě neokradu :oD

8.10.2011

Pár foteček vyleštěných dílů k pokoukání :o) Zatím se peru s límci na ARCčka a v mezičasech stavím ze starého soustruhu univerzální leštičku na disky a možná i na jiná leštění :oD

2.6.2012

Tak po delší odmlce zas přináším pár foteček a informací o leštění. Jelikož mě na delší dobu skolil moribundus, tak práce nepokračují tak rychle. Přesto se snažím pořád něco dělat.

20.10.2012

Pár dalších dílů co se mi dostaly pod leštící kotouče. Omlouvám se za fota, foceno mobilem.

Leštění límců kol ARC

Tak jsem se po dlouhé době konečně dokopal, k hliníkovým límcům na věhlasná kola ARC. Zde budu postupně doplňovat info. a fota z akce. Dále bych chtěl poděkovat Petrovi za neuvěřitelnou trpělivost, páč už je mám na leštění dlouho.

Tak toto byl nálezový stav. Nutno podotknout, že kola už toho měli lecos za sebou.

V první řadě bylo potřeba kola zout a rozšroubovat. To jsem provedl v práci na zouvačce, páč jsme po neúspěšném rozšroubování s Petrem zjistili, že jsou středy s límci k sobě dokonale přilepeny a to i když měly duše.

Po rozšroubování jsem vše odvezl na pískování a po té se jal ohledat skutečný stav límců. Pískování odhalilo, že kola byla složena z vnějších límců, páč ve všech jsou vyvrtány díry na ventilky. Také jsou límce dost okopané a křivé což je u těchto kol normál. Takže se počítá s vyvařováním, soustružením a rovnáním.

Detail zubožených límců,špatně rozvrtaný límec a vše připraveno na vývař a rovnání.

31.3.2013

Hliníkové límce Arc po hrubém broušení a rovnání.

Po přebroušení na "mokro" v naftě namáčené smirkové papíry různých hrubostí. Operace před leštěním pastami na hadrových kotoučích.

Finální podoba límce po vyleštění pastami na hadrových kotoučích.

Pár dalších kol co mi prošly rukama

Před a po. Poslední dvě fota i finální lakování + pokličky, fota před bohužel nemám.

Toť pro zatím vše přátelé.

Zdraví MATY :o)


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 29346×, Komentářů: 52, Líbí se Autor: MATY
Ahoj Maty koukal jsem že stránky www.vylestimdily.estranky.cz jsou aktuálně bloklí. Nedá se na ně dostat.
Ahoj. Filc v metráži alespoň 1,5 cm tloušťka a tvrdost jako je na zednickém hladítku. Průměr dle možností každého soudruha. V současné době používám filc zřídka. Sjíždím hadrové kotouče hustě prošité, hrubé i jemné. Vše potřebné nakupuji zde http://www.chromtechnik.cz
Ahoj, prosím tě, jaký filc v metráži je vhodný k leštění?
Jikro, za trumpetky nemáš zač. To já ti zde veřejně děkuji za dodání pohonu a pomoc při výrobě leštičky.
Dědku je fajne když Tě skolila choroba , že alespoň publikuješ 🙂 koukej se uzdravit ať Ti netahaj pavouci sítě po univerzále 🙂


P.S. dík za trumpetky 🙂
Noo Petře. Ono se to dalo čekat, že budou ve zbědovaném stavu, přeci jen jsou ty límce dost měkké a středy z elektronu zasejc podléhají stárnutí. No a na kulatý lemy se chystám na svém erku také, že bychom to vzali při jednom 😀
Nooo .... těším se 😉 Jen mě mrzí, že s nima je nakonec takový práce a taky jsem zvědavej, kdo za mě udělá kulatý lemy na autě, abych je mohl vůbec nasadit 😀
😀
Volejňus: Díky za chválu. Manželka tvrdí, že jsem strašně hodnej, tak to bude, jak píšeš asi tím, že pořád leštím a hraju si v garáži 😀
MATY je to super! Kdo si leští nezlobí 😀
Chrobáku, díky že se líbí. Ve skutečnosti toho vyleštím daleko více. Poslední dobou se na mě obracejí lidé i s díly na hodně stará auta a nebo motocykly. Tak pro samý nedostatek času ani vše nefotím a nestíhám vložit 😀
Ty fotky volantu a sacího potrubí s karburátorem mě dostali...
Pů díky za chválu. Kolik stáli pokličky nevím, kola nejsou má. Ale zkus si spočítat cenu materiálu + práci soustružníka. Jsou vysoustružené z hliníku podle originálu. Origo. jsou tuším lisované.
Pěkná práce co stálo vyrobit ty pokličky?


ten kluk z virtu nějak selhal a už se sehnat nedaj 🙁
Jirko vidíš jakej seš leštič 😀 Jen tak dál. A s Webrem vytrvej, však ono se to podá 😀
No Martine já jsem zvědavej na ten muj DCOE jestli nezplesniví než to pojede.... musim za tím Zděnkem kvůli těsnosti klapek, ale ještě ho chvíli nechám vydechnout po dovolený 🙂 jo a zkusil jsem podle Tvýho návodu jen tak zkusmo lištu v zadním okně, jednak byla nějak podrápaná... a pak jsem si na ní cáknul ten sajrajt na motory a byla flekatá... a výsledek stoprocentní...LESK JAKO BLESK 🙂)
Jirko ač to není moc vidět, tak já v mezičasech při leštění makám i na erku. A měl bys vědět, že vyleštěný díl už zůstane stále pěkný. Čím hladší povrch je, tím méně je náchylný ke stárnutí 😀 Jo a žluťas už je minulostí, teď to bude červenáček 😀
Maty, člověče odpočiň si od toho leštění.... opraš COčko nakup spoustu polyesteru a koukej poskládat dohromady žluťase ať Ti ty Webry zatím nezajdou z toho lesku jako blesku 🙂


J.
LLáďo dřina to je fakt velká ale chce to ještě hoooodně trpělivosti 😀 Jinak mě to stále ještě baví i po tolika hodinách monotónní práce, jakou je tato 😀
Krása nesmírná a dřina jistě neméně !!! 😉
😀 Tož to ti musím udělat také radost a neříkej, že to nemam hrotit. Vždyť já to nehrotím 😀 Až budou, tak určo budou krásná jako ta Apola 😀
Tééééda Martinéééé, ty Apolla, to je žrádlo 🙂


Začínám se na ty svoje á er céčka těšit čím dál víc 😉
Karburátor co je na fotce není leštěný ručně, ale chemicky. Dělá to firma: http://www.chemickelesteni.cz/ a mám od nich vyleštěné své Webery, viz: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=618&olimage=28704 a mohu vřele doporučit, povrch není uplně chromový ale krásně stříbřitý. Výhodou je, že jsou i ze vnitř krásně čisté 🙂 Co se týče špatně přístupných zákoutí, při ručním leštění, tak pokud to jde snažím se je vybrousit a vyleštit stopkovou bruskou se značně jetými smirkkotoučky a po té přeleštit filcíkem na stopce do této brusky. Zatím používám elektrickou, ale už mám zálusk na pneumatickou, protože když se na ní přitlačí, tak se nezastaví, el. ano.A má větší otáčky. A pokud se do některých míst nedostanu, nechávám je neleštěné 😀
Ahoj MATY ,chcem sa spytat ako si vylestil karbec ked ma rozne tvary ktore su alebo "boli nedostupne" ??? dik poprosim ne meil 🙂
Ok Maty,





Rozumím a chápu souvislosti.Nicméně jsem to skusil neboť tento hliníkový šperk v motoru je vážně moc krásná věc.No na leštění hliníku je tu slušný návod tak to možná skusim pořešit svími vlastními silami .No uvidíme jak to dopadne🙂
Čapoune, pokud narážíš na to zda bych ti oné potrubí také vyleštil, tak musím konstatovat, že v současné době už nic neleštím. Poněvadž potřebuji více volného času pro svůj stroj. Navíc jsem se rozhodl, že takto vyblištěné potrubí bude jen pro pár vyvolených 🙂


Ale neklesejte na mysli, vždyť je tu podrobný návod jak postupovat, tak se všichni čiňte ať mi ukážete, jak jste lepší glanceři než já 🙂
Sorry Maty nevšimnul jsem si toho.Ale je to fakt gut .Taky by se mi líbylo mít něco takovího v superstroji.
Čapoune už jsem to psal níže. Sací potrubí vydá zhruba na deset hodin usilovné práce 🙂
MaTY,





Jenom pro představu kolik to je hodin práce než se dopracuješ k tomudle výsledku.Jinak je to fakt super.Tohle mít v motoru tak to je fakt něco.
Tak to jsem rád Jirko, že se ti sání líbí 🙂 Zkus do toho rýpnout a odloupnout ten chrom 🙂
Tak mi ten skvost včera Maty přivezl. Je to opravdu tek lesklé, že zvažuji použití jako bytovou dekoraci (paní mne nazvala úchylem). Protože jsem to potřeboval zkonzultovat s někým zasvěcenějším, šel jsem to ukázat ještě večer do restaurace "na Růžku" mezi teoretické mechaniky od Škody až po Bentleye. Pro Matyho je zde jedna odborná otázka : Kde je ta chromovna, kde chromují i hliník?


P.S. 98 % zvědavců to myslelo vážně i přes vypitá piva.
LLáďo tak teď jsem se opravdu od srdce zasmál 😀
Martine Ty už si Jirkovi vyleštil takovejch dílů, že teď už mu to pojede přinejmenšim díky tomu, o kolik si u jeho éRa snížil tření vzduchu 😀DD
Ještě k tomu potrubí mám připravený pěkně zrepasovaný karbec s vyleštěným víčkem ovládání druhého stupně. Až to smontuji dohromady, tak dodám foto. Jen chci podotknout, že díly jsou mého kamaráda Jirky a tímto bych mu rád poděkoval, že je zapůjčil ke zkrášlení a následné focení pro můj článek 😀
No tak to je vostrý.To je pak najednou v tom motoru nějak blištivo.
Týýýýý bláááááho 😮O
Jen pokud by to někoho zajímalo, tak to sací potrubí výše jsem dělal caa 10 hodin čisté práce.
Ó děkuji ti za chválu 🙂 S těma futrálkama, zase nepřeháněj 🙂 Vždyť stačí zase jemným hadříkem přeleštit a otisky prstů jsou pryč.Nicméně pořád je to o hromadě času, který mi stále chybí.Navíc po pár hodinách leštění už mi to také leze na mozek 🙂
Maty tak jsem rozbalil ty vyleštěné volanty od Tebe a nááádhera! Fakt excelentní prácička !!! Je vidět, že jsi i za poslední měsíce zase zdokonalil své možnosti. Normálně si asi ušiju měké snímatelné futrály na Tvé vyleštěné středy, abych se jich při čalounění vůbec nedotýkal a zbytečně neošmatával Tvé dokonalé dílo 😉
Takže pokud tomu rozumím, tak leštění měděného podkladu už udělají v chromovně což? A já si říkal, co je na tom tal drahého 🙂
Ano, ale měď se musí vyleštit do lesku který pak přebere chrom. Leštění mědi je nejnáročnější práce na chromování a natom jak je odvedená záleží jak to všechno dopadne..........
alchstuip:postup přípravy pod chrom,vyjde zhruba na stejno,krom leštění pastou.Vyhlazené díly v chromovně nejdříve pomědí a po té nachromují.Měď by měla dobné rýhy po brusu zalít.Pokud plácám blbosti, opravte mě 🙂
Pekny clanocek, vdaka zan, ale mam este dotaz: Mate niekto nejake skusenosti s tvrdsimi kovmi? Napriklad taka priprava dielov pod chrom by ma zaujimala. Ci treba len pouzit "hlinikovy postup" a byt este trpezlivejsi?
Díky za pochvaly, opravdu to potěší 🙂 Volejňus: nafta také nebyl můj výmysl, dal jsem na radu kolegy z práce.Ten mě do leštění uvrtal, když vyděl zašlé lyšty na mém erku, tak zvolal "Co je hliník, to je chrom" A od té chvíle se v tom vezu 🙂
Pěkný článek. To s tou naftou by mě nenapadlo, je to fakt dobrý typ 🙂
Pů pokud netrváš na kamenném obchodě, tak zkus:http://www.chromtechnik.cz/ mají tam dost věcí.Co se límců na kolech týče, tak brousit smirkem plošně a vrtačky bych se nebál, nanést pastu a opatrně leštit a hlavně mít pevnou ruku.Také jsem si párkrát nadělal do matroše pěkné rýpance, ale stačí přebrousit a znovu přeleštit.
Medvěde díky za tipy, vyzkouším a pak dám vědět.Ono když se tím někdo živil, tak ví jak na to.Já jsem leštit samouk 🙂
Jo jo Maty, ty Tvý věcičky se mi nikdy neokoukaj. Naposledy jsem byl u Porubáče wodvařenej z těch kliček zadních okýnek. To bylo fakt maso! 😀
Noo, Maty peknej clanek, moc sice nejsem potesen ze mi tim zase pribyla prace, ale vysledek fakt stoji zato 😀DD. Zrovna jsem udelal vyfukove potrubi na Belouse a tvuj clanek zapricinil ze budu delat i sani 😉. To je opravdu moc pekne a hlavne je to dil co je na ocich zejo 🙂.Tak ze jak mile budes mit nejake nove poznatka a ostatni take tak sem s tim panove 🙂!
Pělnej článek mám obdobný skušenosti ale zeptám se zasvěcenějších kde se daj v praze koupit leštící pasty?Většinou maj jen hrubší a to jemnější zboží moc nevedou nemáte někdo tip?Jinak jak je nejlepší leštit límec kola tak aby člověk neprobrousil a aby to bylo stopro stejný?Navíc u toho moc nejdou použít vrtačka ne?Já jsem si na detaily pořídil Dremela a jsem celkem spokojen jem např. na paprsky si moc netroufám abych někde nezkazil hranku 😕